0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

بی پرده پا دردل های یک نوازنده

02 اسفند 1393
نویسنده 

بی پرده پا دردل های یک نوازنده رضا لمعانی : خواننده ای که 50 میلیون تومن در یک شب میگیره سختشه 50 هزار تومن بیشتر به نوازنده پول بده بک استیج - سالومه گلمکانی : رضالمعانی به زعم خیلی ها یکی از بهترین نوازنده های ساز گیتاره او از 9 سالگی نواختن رو شروع کرد و از سال 79 با پیوستن به گروه ارکستر خشایار اعتمادی به طور رسمی وارد دنیای حرفه ای موزیک شد ... به هوای حمایت از قشرنوازنده پای درد دلهای رضا نشستیم .

از اونجایی که فضای مصاحبه خیلی گرم و صمیمی بود از رسمی کردن مصاحبه خوداری کرده ترجیح دادیم همانطور که صمیمی درد دل های یک نوازنده را شنیدم همانطور هم صمیمی برای مخاطبین بازگو کنیم در ادامه صحبتهای ما با رضا لمعانی را در یک عصر بارانی در آموزشگاه محل تدریسش می خوانید

قبل از هر چیز یه بیوگرافی کاری از خودت بگو

از 9 سالگی گیتار زدن رو شروع کردم در مشهد تحت نظر استاد منصور رسا. تو مشهد دو تا گروه موسیقی داشتم که اسم یکی واروژان و اسم یکی دیگه پاپ چکاوک بود. سال 79 اومدم تهران و با خشایار اعتمادی شروع کردم کارمو و بعد از اون با هومن بختیاری، حامی، نیما مسیحا، حمید خندان، علی لهراسبی، مجتبی کبیری ،مرتضی پاشایی، مهدی یراحی و الان هم که با مهدی احمدوند دارم کار می کنم.

چطور شد که فقط با مهدی احمدوند داری کار می کنی؟

گروه های دیگه خیلی کم برنامه بودن. مثلا گروه علی لهراسبی و مهدی یراحی خیلی کم برنامه شده بودن که البته الان اینطور نیست.در واقع از وقتی مهدی کرد مدیر برنامه هاشون شده، پرکار شدن. دلیل دیگه هم مسائل مالی بود که دیگه نمی تونستم باهاشون کار کنم.

به نظرت بزرگترین خیانت به نوازنده ها رو کی می کنه؟

خواننده ها

چرا؟

چون برای یک اجرا 50 میلیون می گیرن اما سختشونه 50 هزار تومان به نوازنده ها بدن!

اما این به قیمت شکنی خود نوازنده ها هم بر می گرده

من خودم از شهرستان اومدم و وارد کار نوازندگی شدم. اما به خاطر اینکه بیام تو یه گروه ساز بزنم نخواستم حق کسی و ضایع کنم. نمیام بگم من برای فلان اجرا 100 هزار تومان می گیرم که اون نوازنده ای که دستمزدش 150 هزار تومانه نتونه کار کنه.نوازنده های حرفه ای هیچکدوم این کار و نمی کنن. مثلا من ، فیروز ویسانلو، مسعود همایونی اگه گیتاریستیم نمیایم قیمت خودمون رو بشکنیم اما کسی که ابتدای کارشه و تازه می خواد با خواننده ای شروع کنه این کار و می کنه. به نظر من نوازنده ها باید دسته بندی و طبقه بندی بشن که این اتفاق نیفته.گروه ها باید تصمیم بگیرن که با نوازنده ی درجه یک کار کنن یا درجه 3.

به نظرت بیشترین ظلم تو موسیقی به کدوم قشر میشه؟

باز هم به نوازنده ها! ضعیف تر از این قشر که نداریم!یک کنسرت که برگزار می شه بیشترین پول رو تهیه کننده و خواننده برمیدارن.

الان هم که باب شده سرپرست گروه ها هم در این ماجرا ذی نفعن. مثلا تو گروهی مثل محسن یگانه، علی ثابت و محسن یگانه با هم شریکن. جوری نیست که علی ثابت دستمزد بگیره. بنابراین فقط می مونن نوازنده ها.

چه راه حلی برای این مساله هست؟

راه حلش اینه که نوازنده ها صنف داشته باشن در هر بخشی. مثلا تو موسیقی سنتی صنف داشته باشن همچنین تو موسیقی پاپ و سمفونیک. امتحان ازشون گرفته بشه و رده بندی بشن و قیمتشون هم بر همین مبنا مشخص بشه. اینجوری میشه این مساله حل بشه 

این اتفاق از طریق ارشاد میفته؟

بله صد در صد

یعنی امکانش نیست که نوازنده ها خودشون یک صنف تشکیل بدن که توسط ارشاد پذیرفته بشه؟

باید ظرفیت داشته باشه و زیر نظر دولت باشه. مثلا من نمی تونم امروز با دوستام هماهنگ کنم و بگم میخوام یک صنف تشکیل بدم.

صنف باید حتما زیر نظر دولت باشه

می تونید استارتش رو بزنید و بعد ارشاد حمایت بکنه؟

با آقای عباس لطیفی صحبت این قضیه انجام شد که انجام بشه.یه صحبت هایی هم با دکتر پیروز ارجمند شده بود اما صحبت اینه که خود دوستان نوازنده؛ نوازنده هایی که هنوز مطرح نشدن و حاضرن حتی پول نگیرن اما بیان رو استیج خیلی با این جریان موافق نیستن و به هرحال کارشکنی میشه. اون بخشی که بخوان بیان و ازشون امتحان گرفته بشه و رده بندی بشن مسلما خیلی هاشون نمیان. خواننده ها هم که از خداشونه پول کمتری بدن بنابراین زیر بار این قضیه نمی رن 

خب کوالیتی کاری که یه خواننده از یه نوازنده درجه 3 میگیره با یه نوازنده درجه یک خیلی فرق میکنه؟

خواننده های کمی هستن که براشون مهم باشه کوالیتی کار. یکی از خواننده هایی که این قضیه براش مهمه بابک جهانبخشه. یعنی براش مهم نیست که هزینه ای که بابت نوازنده میده چقدره؟ مهم اینه که نوازنده هایی که پشت سرش دارن میزنن اسم دارن و می تونه بهشون تکیه کنه .خیلی از خواننده ها فقط مد نظرشون اینه که پول بیشتری بذارن جیبشون و از هیچ به همه جا برسن در عرض یک سال. بعد دو سه سال هم فید میشن و براشون اهمیتی هم نداره. میان یه فست فود میزنن و کار می کنن!

خود تو سیر نزولی داشتی یا صعودی؟

مهم اینه که من الان دارم کار می کنم. سیر نزولی یعنی این که دیگه کسی نخواد باهات کار بکنه در صورتی که من الانم بخوام می تونم کار کنم اما چون اون دستمزدی که خواننده ها باید بدن رو به من نمی دن دیگه باهاشون کار نمی کنم 

دستمزدی که می خوای بگیری غیر عرفه؟

نه اصلا! الان دستمزدی که یک نوازنده باید بگیره و تایم بذاره بره سر تمرین و براش بصرفه که از این شهرستان به اون شهرستان بره، 500 تومن چیز زیادی نیست که اکثر خواننده ها همین مبلغ رو هم نمیدن. مثلا بنیامین و بابک جهانبخش این کار رو می کنن حتی بالاتر از این هم میدن. اما اکثر خواننده ها اینجوری نیستن. یعنی 50 هزار تومن هم براشون مهمه

به جز کار نوازندگی استیج چه کاری انجام میدی؟

5 روز تو آموزشگاه تدریس میکنم که یک روزش تو خونه ست که مسترکلاس درس میدم .ارکستر پاپ تلویزیون هستم

غیر از استیج ضبط استودیویی هم میری؟

بله

چطور تونستی به صدا و سیما برای ارکستر راه پیدا کنی؟

یه روز از دفتر موسیقی زنگ زدن و گفتن می خوایم ارکستر تشکیل بدیم. رفتم اونجا و آقای حسین میرزایی که مسئول ارکستر صدا و سیما بودن دعوت به کار کردن. اون زمان رهبر ارکسترمون بهنام ابطحی بود.

حدود و سه ماه بعد ارکستر پاپ تعطیل شد و بعد اون عباس لطیفی شد رهبر ارکستر و الان هنوزهم در این سِمَت هست

چه چیزی الان کمبودش تو موسیقی ایران حس میشه به نظرت؟

به نظر من مدیریت خوبی روی موسیقی نیست.یعنی هرکس هر کاری دوست داره انجام میده. بیشتر از اینکه نظارت روی درست اجرا شدن کنسرت ها و کار نوازنده ها و اینکه حق و حقوقشون رو درست بگیرن باشه ، دارن به مسائل جنبی قضیه بیشتر توجه می کنن. مثل اینکه موسیقی شش و هشت بزنیم اما مردم بشینن سرجاشون و تکون نخورن! به این چیزها بیشتر رسیدگی می شه تا به بچه های موسیقی!

نوازنده ها از حقوقی مثل بیمه برخوردارن؟

اگر به لحاظ علمی و عملی صلاحیتش رو داشته باشن آره. ما الان خانه موسیقی داریم که زیر نظر ارشاده. میرن اونجا امتحان میدن و اگه عضویتشون پذیرفته بشه بیمه هم میشن.

یعنی لزوما به این معنی نیست که حتما مدرک موسیقی داشته باشن؟

نه تو آموزشگاه هم که بخوای بری درس بدی، حتی اگه لیسانس و فوق لیسانس موسیقی هم داشته باشی ملاک نیست. باید بری امتحان

بدی تا کارت صلاحیت تدریس بهت بدن. اونجا هم همینطوره. یعنی اگه شما لیسانس موسیقی داشته باشی میشی وابسته درجه یک خانه موسیقی ولی باز باید امتحان رو بدی

نظرت راجع به موج جدیدی که راه افتاده و می خوان به خواننده های زیر زمینی مجوز بدن چیه؟

من خیلی موافقم با این جریان. تمام سبک های موسیقی باید بتونن کار کنن. ما الان فقط سبک پاپ داریم کار می کنیم. اگه جلوی سبکراک، هارد راک و رپ باز بشه مخاطبان جدیدی برای موسیقی پیدا میشه و مردم لازم نیست که فقط موسیقی پاپ رو بشنون

یعنی درسته که مردم فحش بشنون؟

نه من تو کارهای خیلی هاشون زیاد فحش نشنیدم! اما اگه بخوان مجاز کار کنن از این واژه ها قطعا استفاده نمیکنن دیگه! ولی به نظر من می تونن کار خوب تو همون سبک ارائه بدن

مثل چندین سال پیش، آلبوم اسکناس شاهکار بینش پژوه ؟

آره اون زمان هم اون آلبوم خیلی عرف نبود که اومد بیرون ولی مردم گوش کردن و دوست داشتن. به هرحال برای کار کردن تو فضای موسیقی رسمی ایران باید یه چیزهایی و رعایت بکنن تا بتونن کار کنن. منظورمن به کلامشون نیست. به سبکیه که دارن کار میکنن و مردم دوست دارن

رشته تحصیلی خودت چوب و صنایع دستیه. چرا رشته خودتو ادامه ندادی؟

از دستگاه های برش چوب میترسیدم! به خاطر انگشتام که یه وقت آسیب نبینن ، ساز زدن و بیشتر دوست داشتم!

ساز زدن برات بیشتر ارجحیت داشت در صورتی که رشته خودت درآمدش بیشتر بود !

صد درصد. خیلی از هم دوره ای های من الان شرکت های بزرگی دارن

اگه نوازنده گیتار نمی شدی چیکاره میشدی؟

بستگی داره چی پیش بیاد اما خلبانی رو رفتم و داشتم کار می کردم ولی با روحیه من موسیقی بیشتر سازگار بود

در زمینه موسیقی خودت رو مدیون کی می دونی؟

مدیون استعدادم. البته نمیشه نقش خیلی ها رو در نظر نگیری مثلا پدر و مادر اگه ساپورتت نکنن کلاس موسیقی نری. هرچند من چند جلسه بیشتر کلاس موسیقی نرفتم و بقیه رو خودم خوندم و به صورت تجربی و با مطالعه کار کردم. نقش خیلی ها موثره برای اینکه بستر رو فراهم بکنن تا تو بتونی کار کنی.اول پدر و مادر و بعد از ازدواج همسر. کار موسیقی رو خیلی باید تحمل کرد

پدر و مادرت حمایتت می کردن؟

تا حد زیادی بله

همسرت چطور؟

اون هم بله. خیلی کارم رو تحمل میکنه چون ممکنه ساعت 12 شب بگن بیا استودیو ضبط داری یا ساعت 5 صبح برم فرودگاه دو هفته بعد برگردم.تمام اینها حمایته دیگه

الان برنامه ریزی که برای آینده با مهدی احمدوند داری به چه صورته؟

من کلا برنامه هایی که با خواننده ها دارم رو جزء برنامه ریزیهای زندگیم نمی دونم چون روی هیچ خواننده ای نمی تونی حساب کنی که با قراری که باهاش گذاشتی تا وقتی کار میکنه باهاش کار بکنی ممکنه بخواد دودو تا چهارتایی بکنه و به این نتیجه برسه که نوازنده هاش رو عوض بکنه.حالا یا من یا هرکس دیگه. تصمیم گیری شون

سالیانه ست. ممکنه الان به نفعشون باشه که با یه نوازنده کار کنن یا کم کار بشن یا ممنوع الفعالیت بشن. روی این قضیه کلا من برنامه ریزی نمی کنم. اما برنامه ریزی که واسه زندگی خودم دارم اینه که دارم رو ی تک تراک های خودم کار می کنم. الان چندتاش آماده ست. یکیش رو هم تو اینترنت منتشر کردم . و اینکه یه آلبوم اینترومنتال هست که موسیقی بدون کلامه و گیتار و ارکستره که دارم ضبط می کنم.

قصد نداری که یه آلبوم با کلام و کامل بیرون بدی؟

الان اگه یه آلبوم کامل بدم بیرون کی میخره؟ترجیح میدم تک ترک بیرون بدم اما با مجوز و ببینم بازتابش چه طوره و بعد آلبوم بدم بیرون

پس قصدش رو داری؟

بله صد در صد اون تک ترکی که پخش کردی اسمش چی بود بازتابش چطور بود؟ اون قعطه اسمش احساس بود ولی اصلا وقت نکردم پیگیری کنم

ببینم بازتابش چطور بوده!کار رو فقط تو سایت های داخلی پخش کردم. خیلی ها بهم زنگ زدن تبریک گفتن، نظراشون و گفتن اما خودم پیگیر نبودم

( قطعه احساس و می تونید از اینجا بشنوید قطعه احساس و می تونید از اینجا بشنوید )

نقد هم ازت کردن؟

آره بعضی ها گفتن تو این کار ادای علی لهراسبی رو درآوردی خواستی شبیه اون بخوانی در صورتی که نه صدای من شبیه علی لهراسبیه نه تحریر هام.قضیه این بود که کارم رو کسی ساخت که کارهای علی لهراسبی رو ساخته بود و تنظیم کرده بود، شهاب اکبری که آهنگساز خیلی خوبیه. فرم کار اون شکلی شده بود چون هر آهنگسازی سبک خودشو داره. اگه بخوای سبک نویی ایجاد بکنی باید حتما خودت روی کار نظر بدی که من نظری ندادم

قطعات بعدیت چطور؟

قطعات بعدیم خیلی متفاوت تره. با امیر میلاد نیکزاد کار کردم. با شهاب اکبری باز هم کار دارم که البته ملودیش واسه امیرعلی بهادریه.

امیر میلاد نیکزاد کارهامو تنظیم کرده. ملودی ها از خودمه و شعر از ندا کاظمی ، البته کاری که ملودی ش از امیر علی بهادریه ترانه ش

هم از خودشه و بقیه همکارا هم فعلا معلوم نیست 

کاره بعدی کی قراره پخش بشه؟

الان در مرحله ی تنظیمه. فکر م کنم تا قبل از عید

از اینکه روی استیج بری بیشتر لذت میبری یا تو استودیو بزنی و یا تدریس؟

تدریس زیاد که بشه خسته کننده میشه. هفته ای پنج روز زیاده اما در حد هفته ای دو روز دوست دارم. کار استودیو رو هم خیلی دوست دارم چون کاریه که ازت می مونه. استیج با اینکه خیلی خستگی و استرس داره اما کار لذت بخشیه. کلا موسیقی لایو خیلی لذت بخشه در صورتی که با خواننده اش رابطه ات خوب باشه و از موسیقی اش لذت ببری

به نظرت اگه قانون کپی رایت تو ایران رعایت می شد حق و حقوق نوازنده ها تغییری می کرد؟

قانون کپی رایت خیلی به نوازنده مربوط نمیشه. بیشتر به شاعر، آهنگساز و خواننده مربوط میشه خوب یک آلبوم وقتی منتشر بشه نوازنده ای که توش ساز زده

از حق فروش برخوردار میشه ! شاید همه جای دنیا اینجوری باشه اما تو ایران اینجوری نیست و من همچین تجربه ای رو ندارم. اما می دونم که در خارج از ایران وقتی یک اثر منتشر میشه تا زمانی که اون اثر فروخته میشه در هرجای دنیا و حتی بعد از مرگ اون هنرمند، یه درصدی از حق فروش به حساب خانوادش میره ولی فکر نمی کنم در مورد نوازنده ها اینجوری باشه. نوازنده میاد دستمزدش رو میگیره و میره

الان وضعیت موسیقی رو چطوری میبینی با وجه به تغییراتی که تو دفتر موسیقی اتفاق افتاده ؟

اگر به دفتر موسیقی باشه همه چیز خیلی خوبه ولی مساله اینجاست که خیلی عوامل دیگه هستن که جلوی کار رو میگیرن. مثلا میری شهرستان و کسانی که کلا به لحاظ فرهنگی، هنری و اجرایی کار بهشون مربوط نیست جلوی کار رو میگیرن. کسانی که از لحاظ اجرایی باید نظارت داشته باشن اماکن اون شهره و همچنین اداره ارشاد اون شهر.مجوز هم از تهران صادر میشه و برنامه اجرا میشه ولی مثلا شما میری فلان شهرستان همه کارها انجام میشه بعد بهت میگن اگه این برنامه اجرا بشه کنسرت رو به هم میریزیم!خب این دیگه به دفتر موسیقی و دولت و حتی پایه ی حکومت نیست! این مربوط به افرادی میشه که تو اون شهر قدرت دارن و می تونن واسه خودشون

تصمیم گیری بکنن. اگر اینجوری بود تهران هم باید کنسرت برگزار نمی شد. تو تهران همه مجوزها هم صادر میشه و تحت نظر یک سیستم هستن اما میری توی یک شهری خیلی راحت مجوزت رو لغو میکنن و اصلا کاری به این ندارن که ارشاد مجوز داده، اماکن اجازه داده و ... کارشون رو میکنن.

شما که تو ارکستر صدا و سیما هستی آیا درسته که برای تیتراژ ها پول میگیرن؟

اصلا ارکستر صدا و سیما به تیتراژها هیچ ربطی نداره. تیتراژ کاملا بیرون از سازمان تولید میشه همه مراحلش مثل شعر، آهنگ و تنظیم و هزینه اش هم 10 برابر بیشتر از داخل سازمانه.

بله تهیه کننده می تونه پول بگیره از یه خواننده و کارش رو پخش کنه.اینها اصلا ربطی به مرکز موسیقی سازمان نداره و حتی برای مجوزش هم به مرکز موسیقی مراجعه نمی کنند

چرا؟مگه قرار نیست این کار از صدا و سیما پخش بشه؟

به قدرت تهیه کننده اون مجموعه یا سریال بستگی داره

یعنی قدرت اون مجموعه از قدرت صدا و سیما بیشتره؟!

ببین مدیر هر شبکه یک سری تهیه کننده داره. کار رو تولید میکنن میره زیر دست مدیر شبکه و پخش میشه. مرکز موسیقی اصلا هیچ نظری در مورد موسیقی تیتراژ که می شنوید نمیده 

پس ارکستر صدا و سیما چی تولید میکنه؟

ارکستر پاپ صدا و سیما هیچ کاری انجام نمیده. این ارکستر فقط برنامه هایی که خود صدا و سیما داره و برنامه های ارگانی که در بیرون اجرا میشه رو پوشش میده و براشون برنامه اجرا میکنه و تو جشنواره ها شرکت می کنه. یعنی کار تولیدی نداره. البته این در قرارداد ذکر شده که کار تولیدی هم داشته باشیم اما در واقع نداریم

دلت از چی پره تو موسیقی؟

از خواننده ها!

حرفی هست که دلت بخواد بگی اما جایی پیش نیومده باشه که بگی؟

از همسرم و خانواده ام ممنونم که بستر رو برای کار من فراهم کردن و همچنین از نوازنده ها می خوام که علم و تکنیک شون رو ببرن بالا که مجبور نباشن زیرآب همدیگه رو بزنن و اینکه خواننده ها هم قدر نوازنده هاشون رو بدونن.

مثلا خواننده ای که 12 سال پشت سرش ساز زدی به خاطر نپرداختن یه مبلغ ناچیز پول مجبور نشی از گروهش بری بیرون.

این اتفاق ها دوست ندارم که بیفته

نظرت راجع به اسم هایی که میگم چیه؟

بنیامین بهادری؟

باهاش کار نکردم ولی شخصیت خوبی داره. اون چیزی که راجع به برخوردش با نوازنده هاش شنیدم اینه که خیلی آدم مهربون و منصفیه

و بیشتر از اونکه به فکر خودش باشه به فکر نوازنده هاشه

 زنده یاد مرتضی پاشایی ؟ 

ملودی های خیلی قشنگی داشت. تقریبا یک سال باهاش کار

کردم اما فرصت زیادی برای شناختنش نداشتم.ملودی هاش رو واقعا دوست دارم. از ظاهرش می فهمیدم که خیلی بچه خوبیه و حیف شد...

روزبه بمانی؟

شعرهاشو دوست دارم اما دیگه کلیشه شده. خیلی ها می تونن شبیهش شعر بگن

علیرضا افکاری ؟

هیچ نظری راجع بهش ندارم. ایشون به کارهای جانبیش بپردازه بهتره

بابک زرین؟

ملودی هاشو خیلی دوست دارم. تجربه همکاری بیرون از سازمان با هم نداشتیم اما داخل سازمان با هم کار کردیم.

بسیار خوش سلیقه، باشخصیت و انسان خوبیه

محسن یگانه؟

خواننده خوبیه

فرزاد فرزین؟

تجربه کاری باهاش نداشتم و هیچ شناختی هم روش ندارم

و امّا گیتار ... ؟!

عشقه دیگه! ای کاش وسیله پول درآوردن نبود و بیشتر باهاش عشق می کردیم

حرف آخر ؟

آرزوی پیشرفت برای موسیقی و ممنون از شما

1026 مرتبه مشاهده شده

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدیدکنندگان

641490
TodayToday752
YesterdayYesterday832
This_WeekThis_Week1584
This_MonthThis_Month5813
All_DaysAll_Days641490