0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

جدیدترین

گفتگوخوادنی با خالق اولین فتو شعر ایران

کتاب هاشو که ورق میزنی دنبال یه نشونه ای!

نشونه ای از این که بتونی ژانته رو کشف کنی.

اما رو به روش که میشینی فقط با مژگان طرفی،

مژگانی که شباهت زیادی به ژانته ی نویسنده نداره.

شاید تنها تشابه این دو تو حفظ خط قرمزاشون باشه.

عصر یه روز گرم تابستونی میزبان مژگان ضحاکی

بودیم! کسی که صاحب اولین کتاب فتوشعر تو ایرانه....

نشستیم و خیلی از نشنیده هارو شنیدیم، حالا ماحصل

اونو با شما شریک میشیم

برای شروع یه بیوگرافی ازخودتون بگید.
-مژگان ضحاکی هستم نام رشته ام مترجم

انگلیسی که بعد به سمت ادبیات کشیده شدم

یه خواهر و برادر دارم.

هنر تو خانوادتون موروثی بود یا شما اولین نفر بودید؟
-خواهرم نقاشی می کنه وبرادرم گاهی گیتار می زنه
اما به نظرم هنر ذاتیه.

چی شد به فکر شعرنوشتن افتادید پس؟
-من همه ی شاخه های هنری رو دوست دارم

اما احساسم بیشترسمت نوشتن میره! غیر از

اون من معتقدم که یه نفر نمیتونه همه ی

شاخه های هنری رو انجام بده و توش بهترین باشه،

بهتره یکیش هنر اصلی باشه و بقیه تفننی.

نوشتن برای من آرامش و راه فراره یه جورایی.

چرا این سبک؟! چرا ترانه نه؟!
-ترانه نوشتم حتی یه کارواگذار شده هم دارم اما این سبک

رو دوست دارم چون سبکه منه و ترجیح میدم کاری رو انجام

بدم که توش صَدَم!

وقتی که شروع کردید الگوتون کی بود؟
-
الگوی خاصی نداشتم اما به فروغ علاقه داشتم.

اما در کل ترجیح میدم سبک خودم رو داشته باشم.

چی شد که به فکر چاپ کتاب افتادید؟
سال85 یه نشست شعر خوانی بود که به پیشنهاد

بنیامین بهادری وفرید احمدی تصمیم به چاپ کتاب

گرفتم،اینجوری شد که سال 88ماه را به هیچ کس

نمی دهم و سه  کتاب دیگه ازاون سال تاحالا منتشر کردم.

بازخورد مردم نسبت به کتاباتون چی بود؟
-
باز خوردای خوبی گرفتم...کتاب اولم ماه را به هیچ کس

نمی دهم با این که اول راه فکرش رو نمی کردم چندین بار

جز کتاب های پرفروش شده!
ازنظر من ماه را به هیچ کس نمی دهم مخاطباش تینیجرا

بودنو خودش آروم و باوقار بود.لژیا مخاطبش خانم ها بودن

و رمانتیک بود.18 شاخه گل سرخ مخاطبش عوام مردم بودنو

شیطون و بازیگوش بود. کتاب چهارمم هم یکشنبه ی ابدی

چون تازه منتشر شده نمی تونم قضاوت خاصی راجع بهش کنم.

هنوز ری اکشن خاصی نگرفتم.

کتاب ماه را به هیچ کس نمی دهم اولین کتاب فتوشعره

ایران بود دیگه؟یه خرده راجع بهش توضیح بدید.
-بله این کتاب اولین کتاب ایرانی فتوشعره!البته قبل از این

کتاب ،کتاب دیگه ای چاپ شده بود که شعراش ترجمه

شده بود اما این کتاب اولین کتابیه که شاعرش ایرانیه.

این ایده هم ایده ی خود انتشارات بود که خدا رو شکر جواب

خوبی گرفت،بعد از اون و برای کتاب سوم یعنی 18شاخه

گل سرخ هم همین ایده رو پیاده کردیم با این تفاوت که

خودم عکس های کتابو گرفتم.

خودت بیشتر دوست داری مخاطبت کیا باشن؟
-دوست دارم مخاطبم هم آدمای خاص باشن هم مردم

عادی،اما خب ترجیح میدم مخاطبام بیشتر عوام مردم

باشن. من هنوز ذوق می کنم وقتی می بینم یه بچه

دبیرستانی شعرای منو می خونه.

چی شد که به گروه بنیامین موزیک پیوستی؟
-اون سالها برای مجله ی اتفاق نو که آلاچیق زیر نظر

فرید احمدی بود ،شعر می فرستادم و چندین بار هم

شعرام برگزیده شد،ازاونجا بود که کم کم به گروه پیوستم.

وقتایی که دلت میگیره چی کارمی کنی؟
-کتاب می خونم، فیلم می بینم ،به دیدن دوستام می رم !

اما خیلی وقتا هم تنهایی قدم میزنمو شعر میگم!من همیشه

موقع قدم زدن قلم و کاغذ باهامه. ولی در کل من از بچگی

تنهایی رو دوست داشتم!

موقع نوشتن ازکدوم دسته شعرایی؟از اونا که خاطره

هاشونو می نویسن یا چیزایی که آرزو دارن؟
-اصولا خاطراتمو با تخیل تلفیق می کنم.

عاشق بودی که شاعرشدی یا شاعربودی وعاشق شدی؟
-
عاشق بودم که شاعر شدم...

پس شعرات مخاطب داره؟!
بله..

یعنی یه جورایی میخوای با شعر نوشتن صداتو به

مخاطبت برسونی؟
-نه.من از مخاطبم الهام میگیرمومینویسم.این جوری هم می شه

گفت که صدای عشق رو می خوام به همه برسونم نه فقط صدای

خودمو به مخاطبم!

روزایی که نقد مغرضانه میشنیدی دچار چه حالتی

میشدی؟هیچ وقت فکر کردی که دیگه ننویسی؟
-
دلخور می شدم ،اما هیچ موقع نگفتم نمینویسم!

ژانته از کجا اومد؟ یه شخصیت مستقله؟
-
بله.ژانته و مژگان دوتا شخصیت مستقل مجزااز هم

هستند که گاهی بهم شباهت هایی پیدا میکنن.

البته شاید جالب باشه بدونید من به فرانسه خیلی

علاقه دارم،اولش که اسم ژانته رو فی البداهه انتخاب

کردم واقعا برام معنی خاصی نداشت اما بعدها فهمیدم

یه اسم فرانسویه ومعنی داره.

چرا نوشته های پراکنده ی لژیا؟چرااسمشو نذاشتی

نوشته های پراکنده ی ژانته؟
-
لژیا یا حتی آیان شخصیت های تخیلی هستن که اسامیشون

معنی خاصی نداره و صرفا برای آشنایی زداییه! این اسم ها

اسم هایی هستن که یکی از دوستام انتخاب کرده و

پیشنهاد داده! چون حرف"ژ" رو هم خیلی دوست دارم...

مژگان...ژانته...لژیا!

مژگان ضحاکی چرا برعکس خیلی ها مجهوله؟
-
مجهول بودنم ذاتیه نه تعمدی!واقعا قصد ندارم که

مجهول باشم اما من مثل خیلی ها نمیتونم مسائل

خصوصیم رو به صورت عمومی منتشر کنم،نمیدونم

شاید یک ترس درونی باعثشه!

تو این مدت چی دل خور و ناراحتت کرده؟
-این که بعضی ها میخوان وارد مسائل خصوصیم

شن!حریم ها رو رعایت نمی کنن !


پس واسه همینه که این روزها از دنیای مجازی

فاصله گرفتی؟
-یه زمانی خیلی وقت صرف دنیای مجازی می کردم

اما الان دیگه نه!نه به خاطر کلاس گذاشتن و این که

بگم وقت ندارم به خاطر آزارهایی که دیدم ترجیح میدم

کمتر تو دنیای مجازی وقت بگذرونم.

برنامه ات واسه آیندت چیه؟
-
کتاب پنجمم تو راهه! شاید یه سی دی دکلمه هم منتشر

کنم و احتمالا یه کتاب از اشعار خودم به زبان دیگه.

 

ده سال دیگه مژگان ضحاکی کجا وایساده؟

 

من نمی خواهم شاعر جهانی باشم من می خواهم شاعر تو باشم.اما نه! ممکنه ده سال دیگه آدمای

پاریسی منو بشناسن وکتابام ترجمه شده باشه

 

چرا شعر شما انتها نداره؟

 

من تکلیف مخاطب رو مشخص نمی کنم. بهش فضا می دم اجازه می دم خودش اشیایی رو که

دوست داره بچینه مثل یه دوستت دارم که بعدش سه نقطه س

 

حرف آخرت واسه اونایی که دوست دارنو

دوسشون داری چیه؟

-همه ی کسایی که دوسم دارن بدونن که دوسشون

دارمو براشون آرزوی موفقیت میکنم

 

شاهین آرین از آلبوم جدیدش می گوید...

بک استیج - گلسا سادات بحری : شاهین ارین خواننده شناخته شده موسیقی

پاپ این بار از البوم و تک اهنگ های جدیدش و همچنین سبک جدیدش

میگوید . او اینبار با سبکی متفاوت به روی استیج خواهد رفت ...

آلبوم جدید در چه مرحله ای است ؟

در مرحله تدوین و پیش تولید

از کارهای جدیدتان برایمان بگویید .

ما در حال حاضر بیشتر روی تک اهنگ ها کار میکنیم تا روی

آلبوم . چون تاثیری که تک اهنگ ها روی جامعه میگذارد از

لحظ زودتر در دسترس مخاطب قرار گرفتن و در کار نبودن

شرکت های پخش و دغدغه هایش. تلاش میکنیم تک اهنگ ها

را زیاد کنم که خودش یک مجموعه البوم میشود ...

شاهین ارین چگونه در کارهای جدیدش ظاهر میشود؟

سبک من در قطعات جدید متفاوت میشود نه اینکه بی محتوا و

بی تکنیک باشد ، در ژانر بسیار خوب و با شخصیت به روزتر و

جدید ... در ضمن قصد دارم فیلم کنسرت را به زودی روانه بازار کنم .

قطعه برتر هم دارید؟

قطعه دنیای تو که سبک شاد و شعر روانی دارد که ملودی و تنظیمش

از علی صدیقی است . فربد یزدانفر هم در این کار کمک بسیاری به ما کرده .

همکاران شما در اهنگهای جدید ؟

اقای کاکایی، حمید رضا نصراللهی و باقی همکارانم در کارهای قبلی پا

بر جا هستند با فربد یزدانفر هم چند کار دارم .

به نظر شما چه سبک کارهایی شنیده میشوند؟

من عطش جوانان را امروزه در سبک های شاد میبینم اما خودم معتقدم که

کار اگر خوب باشد در هر سبکی موفق خواهد بود . زبانزد کارهای خوب

به ترانه و سبک خواندن خواننده بر میگردد و خلقی که شاعر کرده است

باید خواننده از پس اجرا کردن ان به خوبی بر بیاید . اما من قصد دارم

سمت و سوی کارهایم را به سوی کارهای شاد ببرم .

مخاطبان از شما چه انتظاری دارند؟

با تحقیقاتی که کردم نتیجه گرفتم که شاهین ارین ساختاری دارد که نمیتواند

تغییر دهد اما به این معنی نیست که سبکم را عوض نکنم شخصیت و صدا

و تکنیک من مشخص است اما حالا اگر بخواهیم ژانر کاری را عوض

بکنیم و به سمت و سوی کارهای همه نسل پسند ببریم و از انجایی که

معتقد ام جوانان باعث میشوند موسیقی شنیده شود و حتی اگر نسل های

ماقبل هم موسیقی را میفهمند توسط همین جوان هاست و انها از من یک

ساختار هنری خیلی خوبی میخواهند کاری میخواهند که حرفی برای

گفتن داشته باشد . مثلا من کاری را انجام دادم که رنگ و رویش با

تمام کارهایم فرق داشت و مورد استقبال قرار نگرفت . من سبک

خودم را دوست دارم اما بر ان هستیم که ژانر کاری مان را عوض کنیم

و قول میدهم در کنسرت های بعدی کارهایی را انجام خواهم داد که فضای

نو و جدیدی را ایجاد کند و البته به شخصیت هنری ام لطمه ای نزند .

آهنگ های خودتان را گوش میکنید؟

به شدت !

کدام قطه هایتان را بیشتر گوش میدهید ؟؟

کارهای من همه مثل بچه هایم هستند اما

کار چه سخته (تیتراژ سایه روشن)

و با تو باشم را خیلی دوست دارم .

در کل البوم سایه روشن برای من پر

از خاطره است . با تک تک اهنگ

هایش خاطره دارم و توصیه میکنم

هر کسی البوم را گوش میدهد با دقت

گوش کند چون هر کدام از اهنگ ها

ایده متفاوتی دارند و همچنین سبک و حس متفاوت از لحاظ موسیقی و

ترانه و من معنی گفتمان ترانه هایی را انتخاب کردم که زمان حال خودم بود .

سایه روشن فروش خوبی هم داشت؟

بد نبود . البته مشکلاتی داشت ار لحاظ پخش که هنوز هم با شرکت پخش

در جدال هستیم و درس عبرتی شد برای این جور پخش کردن ها و کار

با این جور شرکت ها البته نه همه انها ... در کل شرکت پخش کننده به

من شخصیت هنری من لطمه زد . که سعی میکنم جبرانش کنم .

انتظارتان از شاهین ارین؟

انتظارم رضایت مخاطب است . چون من با رضایت مخاطب عمر دوباره

میگیرم و انرژی بیشتری کارهای بعدی را انجام میدهم . هر چه هست از

مخاطبانم هست . انها هستند که قطعه موسیقی را انتخاب میکنند و با ان

زندگی میکنند .

فکر میکنید البوم جدید چقدر موفق باشد؟

تمام تجربه های بد سایه روشن ار حیث پخش در ان تکرار نخواهد شد .

در صورتی که ما برای البوم سایه روشن اتاق فکر داشتیم و روی همه

کارهافکر میکردیم . در البوم جدید این سیاست را اعمال خواهیم کرد

که با مشکلاتی از نظر پخش مواحه نشویم و بدون اشکال جلو برویم .

ولی قبل از ان با تک اهنگها مخاطب را برای جدید شدن سبک اماده میکنیم .

نام البوم جدیدتان چه خواهد بود؟

سایه روشن را چون خودم انتخاب نکردم و هوادارانم انتخاب کردند در

نظر سنجیی در کلوپ هواداران که بیشترین رای را کلمه سایه روشن

داشت شاید هم به خاطر اینکه از سریال سایه روشن الهام گرفته بود همه

خاطر اینکه قطعه های زوج البوم سایه ها و قطعات فرد روشن ها بودند .

برای البوم جدید هم این نظر سنجی را خواهیم داشت اما اول با تک

اهنگها مخاطبانم را محک خواهم زد .

خیلی ممنون از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید . سخن پایانی؟

پیش کسوت ها را احترام بگذاریم حتی اگر کسی باشد که یک روز از

ما جلو تر شروع کرده باشد و سعی کنیم فرهنگ احترام گذاشتن را جا

بیاندازیم چون کم رنگ است ... دوستتون دارم و همیشه ارزوی

موفقیت دارم برای انهایی که موسیقی را ان هم از نوع خوبش گوش

میکنند و از ته دل هم گوش میکنند ...

گفت و گوی خواندنی بک استیج با حمید نصراللهی

بک استیج - گلسا سادات بحری: حمید رضا نصراللهی؛ جوانی

خوش ذوق و

خوش برخورد ،هنرمند و بسیار با استعداد ... گفتگویی که

میخوانید ماحصل

ملاقاتی در واپسین روزهای بهار با ایشان است...

1-      لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از فعالیت

هنریتان بگویید .

من حمید رضا نصر اللهی لیسانس برق و فوق لیسانس

فیلم سازی . از ابتدا

شروع کارم با نواختن ساز تمبک در کنسرت های سنتی

آغاز شد و بعد از سال

78 و 77 موسیقی پاپ را شروع کردم و نواختن

ساز پرکاشن .

2-      علاقهتان به موسیقی از کجا شروع شد؟

در دوران دبیرستان دف و تمبک میزدم و هر موسیقی

را میشندیدم همان

را مینواختم تا کم کم کلاس تمبک رفتم و با یک ارکسر

سنتی متشکل از

دوستان دبیرستانم شروع به نواختن کردم و روی

استیج رفتم .

3-      تا به حال با کدامیک از خواننده ها همکاری

داشتید ؟

علی لهراسبی و آلبوم ربات ، شاهین آرین و البوم

سایه روشن و کار

تیتراژ سایه روشن و نوازندگی در کنسرت های مازیار

فلاحی ،

بابک جهان بخش ،حسین زمان ، حامی و گروه سون

4-      کسانیکه میخواهند پا به عرصه خوانندگی

بگذارند تا شهرت پیدا

کنند را چگونه میبینید؟

بسیار برخورد داشتم با این جور افراد؛ ما اصولا سعی

میکنیم آبهنها مشاوره

بدیم اما به نظر من هر کسی که فکر میکند سبک خاصی

دارد و به هر دلیلی

حس میکند موفق میشود باید به او اجازه کار داد چون

اگر مردم بپسندند میماند

اگر نه خود به خود کنار گذاشته میشود .

5-      کار ترانه سرایی هم انجام میدهید ؟

بله . ببنید من وقتی آهنگ میسازم همراه با آن ترانه را هم

شروع به ساختن

میکنم و شعر و آهنگ با هم ساخته میشوند . و من اصلا

فکر میکنم بیشتر

از آنکه نوازنده باشم شاعرم و به خاطر همین جذب موسیقی

شدم .

6-      درباره قطعه دوستم نداری از آلبوم روبات علی

لهراسبی؟

به اتفاق بهروز علی یاری تصمیم گرفتیم که کاری را

شروع کنیم و جلو

ببریم و ناگفته نماند بهروز علی یاری با تنظیمش بسیار

به ملودی کمک کرده

است و با صدای علی لهراسبی در آلبوم روبات قرار گرفت .

7-      چه نوع کارهایی را بیشتر میپسندید ؟

احساس قلبی من بیشتر روی کارهای احساسی است و

غالبا خواننده هایی

که دوستان من هم هستند کارهای خشن میخواهد .

8-      از کارهای جدیدتان برایمان بگویید؟

ما کار شش و هشت رو با صدای علی لهراسبی و

تنظیم بهروز علی یاری

آغاز کردیم که به زودی هم پخش خواهد شد .

9-      اولین ترانه ای که سرودید چه بود؟

والا یادم نیست ! چون من قبل از ترانه سرایی غزل هم

مینوشتم .

10-  اصولا چه سازهایی را کار میکنید ؟

انواع سازهای پوستی مثل تمبک – دف – تمپو –

کانگا و پر کاشن که

مجموع سازهای پوستی است .

11-  کسانی که میخواهند نوازنده شوند و روی

استیج بروند چه کار

باید بکنند ؟

اول باید یک جوری خودشان را نشان دهند اما میدانید

در ایران نوازندگان

استیج انقدر زیاد نیستند و پیدا کردن انها کار مشکلی

نیست .

12-  خیلی ممنون که وقتتون رو در اختیار ما قرار

دادید و اما

سخن پایانی؟

به امید روزی که بتوانیم همه ما با همه سلیقه ها کنار

هم کار کنیم و دیگر

موسیقی زیر زمینی و روی زمینی نداشته باشیم (خنده)

آقای عاشقانه ها دروازه های دنیا را گشود

 بک استیج - سالومه گلمکانی : احسان خواجه امیری 29 اردیبهشت یکبار دیگر گلچینی از

عاشقانه هایش را به روی صحنه برد .

خواجه امیری که به تازگی پدر شده است این بار با کتی قرمز رنگ به روی استیج آمد . دکور

خاص و قابل توجه طراحی شده برای این کنسرت نیز قابل توجه بود ؛ گویا پدر شدن تغییرات

قابل توجهی در روحیات احسان ایجاد کرده چرا که از همان ابتدای اجرا با خواندن آهنگ های

پر مخاطبش انرژی مضاعفی به حضار داد .

همچنین خواجه امیری در یک اقدام هوشمندانه و برای اینکه نشان دهد مردم به اندازه ی کارشناسان

از آهنگ " دروازه های دنیا " ناراضی نبودند پس یکبار تمرین آوای ابتدایی این آهنگ با مخاطبانش

به اجرای این آهنگ پرداخت که با استقبال حضار نیز مواجه شد .

قطعات لحظه، سلام آخر، دریا، احساس آرامش، گذشته‌ها، نمی‌دونم، دارم میام پیشت،

شیرین، کجایی، هر چی آرزوی خوبه و... از جمله آهنگ هایی بودند که احسان

در آخرین شب اجرای اردیبهشتش به هوادارانش تقدیم کرد . همچنین از

سوپرایزهای این برنامه اجرای کامل قطعه ی " شب سرمه " با ترانه ی

اهورا ایمان بود .

رهبری ارکستر این خواننده در این کنسرت را مطابق یکی دو سال اخیر

هومن نامداری بر عهده داشت که خواجه‌امیری از او به عنوان مغز متفکر

گروه یاد کرد.  همایون نصیری  و هومن غفاری نیز به قول احسان

خواجه‌امیری دو قلب تپنده ارکستر بودند که در بخش‌های مختلف به

اجرای تکنوازی پرداختند. احسان نی‌زن، امید حجت، مهراد هزارخانی،

کامیار ماندگاریان و... هم دیگر اعضای ارکستر این خواننده را تشکیل می‌دادند.

این کنسرت به همت شرکت آوای هنر به مدیریت محمد جلیل پور برگزار شد

جا دارد تشکر ویژه از آقای علی نیکونیا و سرکار خانم زمانی روابط عمومی

شرکت آوای هنر و همنین تیم حراست سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به

سرپرستی جناب آقای مرائی داشته باشیم که همواره در پوشش دهی هرچه

بهتر کنسرت ها مساعدت های لازم را با اصحاب رسانه داشته اند .
 

نمایشگاه در تسخیر برادران خسروی

سومین شب کنسرت زانیار خسروی پس از انتشار اولین آلبوم خود جمعه شب 19

اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

هواداران این خواننده جوان و محبوب با شور و حال خاصی در سالن حضور پیدا

کرده بودند و بی صبرانه منتظر ورود زانیار بودند.

همه چی آماده رقم زدن یک شب ب یاد ماندنی بود تا اینکه تراک پر طرفدار

آلبوم 28 play شد و زانیار با هیجان خاصی به روی استیج آمد و به خوبی

( فکر بکر ) را اجرا کرد..

بعد از آن نوبت تو نباشی تراک 2 آلبوم بود که اجرا شد...

یکی از نکات قابل توجه اجرای زانیار این بود که با توجه به اینکه اجراهای

اولشو میگذرونه هنوز یک استرس و خجالت خاصی در وجودش پیداست که

مطمئننا هر چه اجراهای بیشتری داشته باشه مسلط تر خواهد شد...

زانیار این کنسرت هم همانند کنسرت های قبلی مهمانان زیادی داشت که در طول

اجرا یکی یکی آنها را معرفی میکرد

یکی از حاشیه های جالب این شب این بود که در اواسط اجرا زانیار به حالت

سورپرایز مانند تراک ( دوس دارم زندگی رو ) سیروان را اجرا کرد و این

مسئله با استقبال تماشاگران مواجه شد و بعد از این تراک برادرش را معرفی کرد

که در این لحظه سالن تا مرز انفجار پیشرفت!!

آهنگ های اجرا شده در این کنسرت :

فکر بکر – تو نباشی – دو راهی – حس کمیاب – کنار مهتاب – دستی دستی –

تو اگه بخوای – هیپنوتیزم و ...

از جمله مهمانان ویژه این اجرا :

هادی ساعی – صابر ابر – یاشار خسروی – مازیار فلاحی – سیروان خسروی-

مهدی یغمایی – عماد طالب زاده و پدر و مادر زانیار






بک استیج - سالومه گلمکانی : در آخرین روزهای تمرین کنسرت تئاتر " روزهای آخر اسفند "

مهمان اعضای این گروه بودیم .

کنسرت تئاتر " روزهای آخر اسفند " که به بیان اتفاقات و حواشی مرتبط با گروه " یلو داگز "

می پردازد ،

 

چند وقتی می شد که از گوشه و کنار صحبتهایی درباره دایره المعارف مشاهیر موسیقی به گوش می رسید . به همین جهت بر آن شدیم تا با نویسنده ی جوان و خوش ذوق این کتاب گفتگوی ویژه ای داشته باشیم . آنچه می خوانید ماحصل گفتگوی ما با افشین موسوی گردآورنده دایره المعارف مشاهیر موسیقی است .

بک استیج - سالومه گلمکانی : قطعا تمام کسانی که از سالهای دور تا به امروز به هر شکلی در موسیقی خصوصا موسیقی پاپ فعالیت کردند اسم " غلام علمشاهی " و شرکت آوای نکیسا به گوششان خورده ، آن دسته از دوستانی که با آقای علمشاهی همکاری داشتند همه متفق بودند که ایشان ضمن اینکه به لحاظ شخصیت و منش انسانی ، فردی بسیار شریف است جزء خوشنام ترین و خوش حساب ترین تهیه کنندگان موسیقی نیز هست . درک این موضوع برای ما وقتی مسجل شد که به عنوان یک خبرنگار برخورد شایسته ی ایشان را دیدیم .  آنچه در زیر می خوانید ماحصل چند ساعت گفتگوی ما با غلام علمشاهی بود در مرکز پخش ایران صوت ...

گفتگوی خواندنی با بابک ارجمند

سالومه گلمکانی - بک استیج : آخرین باری که بابک ارجمند رو دیدم حدود 2 سال پیش بود و بابک درگیر و دار انتخاب های هوشمندانه برای ترانه های خوب بود . بابک ارجمند هنرمند به جرات قدرتمندو باسوادی ست که در این سالها بیش از آنکه برای دیده شده تلاش کند برای بهتر کار کردن تلاش کرده . چیزی که بیشتر از همه در این گفتگو به چشمم آمد احتیاط "ارجمند" در انتخاب جملاتش هنگام گفتگو بود که شاید نشان از ضربه هایی داشت که در این مدت از دشمنان دوست نما خورده .

یراحی : سرباز هم نیستم چه برسه به امپراطور !

بک استیج - سالومه گلمکانی : "مهدی یراحی خواننده و موزیسینی که به معنای واقعه ای هنرمند است و همین باعث محبوبیتش شده" . تا قبل از انجام این مصاحبه به گمانم این مناسب ترین جمله برای معرفی مهدی یراحی بود ، اما بعد از این مصاحبه فهمیدم در محبوبیت یراحی به جز هنر مؤلفه های دیگری مثل شخصیت ، شعور ، تواضع ، بی ادعایی ، مثبت اندیشی و .... نیز دخیل بوده .

آنچه در زیر می خوانید ماحصل گپ خودمونی بک استیج با مهدی یراحی است . با سپاس از امیر فرشباف برای هماهنگی این مصاحبه

یراحی : سرباز هم نیستم چه برسه به امپراطور !

بک استیج - سالومه گلمکانی : "مهدی یراحی خواننده و موزیسینی که به معنای واقعه ای هنرمند است و همین باعث محبوبیتش شده" . تا قبل از انجام این مصاحبه به گمانم این مناسب ترین جمله برای معرفی مهدی یراحی بود ، اما بعد از این مصاحبه فهمیدم در محبوبیت یراحی به جز هنر مؤلفه های دیگری مثل شخصیت ، شعور ، تواضع ، بی ادعایی ، مثبت اندیشی و .... نیز دخیل بوده .

آنچه در زیر می خوانید ماحصل گپ خودمونی بک استیج با مهدی یراحی است . با سپاس از امیر فرشباف برای هماهنگی این مصاحبه

با محمد زارع پیرامون کنسرت خیریه محک

 

بک استیج - میلاد آقازاده : محمد زارع خواننده خوش صدا و کم حاشیه موسیقی ایران که سالها پیش خود را با ترانه ی " رو در و دیوار این شهر " نام خود را بر سر زبان ها انداخت ، خود را برای روزهای سرنوشت سازی در آینده آماده میکند . او این روزها در استدیوی شخصی تازه تاسیس شده اش مشغول تمرین است تا برای کنسرت خیریه 5 آبان برای کودکان سرطانی محک خود را آماده کند . به همین بهانه به گفتگو با محمد زارع پرداختیم :

 بک استیج : ترویج هنر اسلامی در داخل کشور و کمک به معرفی؛ ترویج و پذیرش آن در خارج کشور از طریق آموزش؛ تحقیق و مطالعه در مورد هنرهای اسلامی و ایرانی و شناختآنها در زمینه هنرهای تجسمی (نقاشی ، خط ، پیکره سازی ،کار روی سنگ و چوب و فلز و پارچه وچرم و سایر موارد) هنرهای نمایشی ، سرود و موسیقی در رشته های وابسته به آن و بسیاری امور دیگر همگی جزو شرح وظایف معاونت امور هنری وزارت ارشاد ذکر شده است. با علی مرادخانی به گفت و گو نشستیم تا از زیر و بم کار در معاونت هنری وزارت ارشاد برایمان بگوید.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگفت وگو با هنرمند در رابطه با برنامه های معاونت هنری وزارت ارشاد میگوید : " به غیر از سینما تمام عرصه های هنر به معاونت هنری بر میگردد که این معاونت خود شامل دو بخش است ؛ یک بخش نگاه حاکمیتی دارد و بخش دیگر نگاه حمایتی ، که برای هر دو بخش برنامه ریزی هایی صورت گرفته است."

او ادامه میدهد : " در حوزه حاکمیت ، موظف به نظارت هستیم که این نظارت شامل بخشهایی چون موسیقی ، تئاتر و هنرهای تجسمی می شود که هر کدام به صورت جداگانه شورای نظارتی دارند ؛ در کنار این نظارت نگاهی وجود دارد برای حمایت از هنرمندان و افرادی که در این حوزه کار میکنند."

مرادخانی در رابطه با حمایت هایی که توسط وزارت ارشاد برای هنرمندان اجراشده است توضیحاتی میدهد و میگوید : " طرحی برای پیشکسوتان در حوزه هنری وجود دارد که افراد درجات هنری دریافت میکنند و بر این اساس مدارک آنها با ترازهای علمی کشور برابر میشود ."

او ادامه میدهد : " در

کنار تمام حمایت ها برای بهتر شدن فعالیتهای موجود ، بنیاد رودکی نیز در همین راستا فعالیت میکند که خودش دارای زیر مجموعه هایی است از جمله تالار وحدت ؛ این در حالی است که بنیاد رودکی کمی هم از قاعده های دولتی فاصله دارد ؛ اما تمامی این مجموعه ها به صورت زیر ساخت عمل میکنند و به نوعی کار نرم افزاری انجام میدهند ؛ برای مثال میتوان به تئاتر شهر و فرهنگسراها اشاره کرد ؛ که همگی در حوزه شهر تهران فعالیت میکنند ."

مرادخانی در رابطه با فعالیت شهرستانها و نظارت معاونت هنری بر آنها میگوید:" در کل استان های کشور مجموعه های فرهنگی وجود دارد که تمام برنامه های آنها زیر نظر ادارات کل و استان همان شهرستان اداره میشود ، اما در نهایت نظارت کلی بر برنامه ها و محتویات کار آنها توسط معاونت هنری کل وزارت ارشاد در تهران انجام میشود."

معاون هنری وزارت ارشاد در رابطه با نبود فضاهای مناسب برای تمرین اهالی تئاتر و اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان میکند : " با همکاری شهرداری تهران برنامه ایی در دست بررسی داریم ؛ در این برنامه سعی بر این است که در تمام محلات مختلف تهران امکاناتی برای هنرمندان ایجاد شود از جمله محلی برای تمرین گروههای تئاتری ؛ اگر این ممکن میسر شود ؛ در هر 22 منطقه تهران مکانی خواهیم داشت برای تمرین اهالی تئاتر ."

مرادخانی با اشاره به منابع مالی وزارت ارشاد ابراز میکند : " وزارت ارشاد منابع مالی زیادی ندارد و درسال گذشته مقداری بدهی نیز به جا مانده است که سعی داریم با صحبتهایی که شد همقدار بودجه امسال را افزایش دهیم تا هم مشکل بدهی سال گذشته که جزو تعهدات ما است را جبران کنیم و هم به برنامه های سال جاری رسیدگی کنیم."

او اضافه میکند : " تئاتر به تنهایی به بودجه زیادی احتیاج داد تا حرکتی موثر و رو به جلو در آن رخ دهد . به همین دلیل تمام سعی مان را میکنیم تا امسال مقدار بودجه اختصاصی فرهنگی را افزایش دهیم ."

باید به هنرمندان اعتماد داشته باشیم .

مرادخانی با اشاره به حمایت های وزارت ارشاد به جشنواره ها وخصوصی شدن آنها میگوید : " بعضی از موسسات به صورت مستقل جشنواره هایی را برگزار میکنند ؛ مثل جشنواره آیینی و مقاومت که در چند روز گذشته به اتمام رسید ؛ معاونت هنری از این جشنواره ها حمایت می کند و یا اخیرا اتفاقهای خوبی در حوزه موسیقی رخداده است ؛ کار هایی که خارج از قرارداد های دولتی بوده که به خودی خود ارزشمند خواهد بود ؛ برای مثال سازمان صداوسیما طرح چهره های ماندگار را پیگیری میکندکه این خود طرح بسیار خوب و با ارزشی است."

مرادخانی اضافه میکند : " هرگاه خرد جمعی افراد را در مسائل دخیل کنیم ؛ نتیجه بهتری خواهیم گرفت ؛ بهتر است افراد را در زمینه خصوصی سازی حمایت کنیم و به آنها اعتماد داشته باشیم ؛ در کنار تمامی این مسائل نگاه حمایتی معاونت هنری نیز وجود دارد تا نتیجه کار به نحو احسن انجام شود . به همین خاطر است که از تمام جشنواره هایی که در استانها و درتهران به صورت پراکنده انجام میشود استقبال میکنیم ."

مرادخانی جشنواره مقاومت را مثالی بارز در این زمینه میداند ؛ او با اشاره به اینکه جشنواره مقاومت ازطرف بسیج و البته با همکاری سازمان رودکی برگزار شده ؛ میگوید :" اصل این برنامه را سازمان بسیج انجام داده است و من خوشحالم از اینکه تمام سازمانها وارد کارهای هنری میشوند ؛ بعضی از سازمانها در نهایت امکانات و بودجه شان را از دولت میگیرند؛ این ها نهادهای عمومی هستند که هزینه هایشان را اشخاص نمیدهند ؛ اگر بشود برایشان حامی مالی پیدا کنیم که اشخاص خودشان این کارها را انجام دهند . وضعیت هنر کشور ، بهتر نیز خواهد شد ."

ممیزیها جهت دارمیشوند

مرادخانی معتقد است بعضی اصول اجتناب ناپذیر است که از آن جمله میتوان به بحث ممیزیها اشاره کرد ؛ او با بیان این که گاهی ممیزی ها میتواند موجب ارتقاء سطح کیفی کارها شود بیان میکند : " ممیزی گاهی به نفع کارها صورت میگیرد اما اگر هدفمند نباشد ممکن است موجب بوجود آمدن مشکلات و بروز ناهنجاری ها شود که در این حالت اصلا شرایط خوبی نخواهد بود ."

مرادخانی در رابطه با ممیزی ها به استاد راهنما و پایان نامه ها اشاره میکند و میگوید : " در پایان نامه های دانشجویی با وجود استاد راهنما شرایط انجام کار برای دانشجو آسانتر میشود به نوعی که اگر استاد نباشد دانشجو با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند . شیوه ممیزی را باید به سمتی ببریم که ممیزی نقش استاد راهنما را ایفا کند .   "

مرادخانی معتقد است اگر نگاه ها اصلاح شود شرایط بوجود آمده بهتر خواهد شد و ابراز می کند : " بهتر است روشهای ممیزی جدیدی تعریف کنیم ؛ مثلا مسئولین سالنها را مورد خطاب قرار دهیم ؛ دیگر تک تک افراد و هنرمندان را مورد ممیزی قرار ندهیم ؛ مثلا در بخش آلبومهای ضبط شده موسیقی تنها با تهیه کنندگان صحبت کنیم ، و به توافق برسیم"

معاونت هنری ارشاد در رابطه با سر و سامان دادن به بخش موسیقی میگوید : " به مشکلاتی که در اینحوزه وجود دارد آگاهی کامل داریم ؛ از طرفی ارکستر سنفونی تهران و از طرف دیگر ارکستر ملی تعطیل شده است ؛ درآینده نزدیک تمام تلاش خود را میکنیم تا حمایت هایی را در این بخش انجام دهیم ؛ که در نهایت بخش خصوصی ترغیب شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم."

او ادامه میدهد : " من و تمام همکارانم تمام تلاشمان را برای بهبود شرایط انجام میدهیم. برنامه های هنری تا پایان سال مشخص شده است و همزمان با آن برنامه های استانی و منطقه ای مانند جشنواره فجر نیز شروع میشود."

مرادخانی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر تنها در تهران نیست و امکانات باید در تمام کشور پخش شود بیان میکند : " در سفری که به مریوان داشتم به خوبی ، نبود امکانات را حس کردم ؛ در اکثر کارها نگاه تنها به سمت تهران است در حالی کی ما در تمام استانها امکانات زیر بنایی احتیاج داریم."

انتظار مرادخانی از رسانه های هنری

او میگوید : " رابطه اش با رسانه ها همیشه خوب بوده و از دوستان مطبوعاتی خود انتظار دارد مثل همیشه در جهت اطلاع رسانی اقشار مختلف جامعه در بخش هنر، معاونت هنری را یاری دهند ، او همچنین معتقد است در هر شرایطی باید هنرمند بدون داشتن دغدغه به کار خود ادامه دهد"

منبع : هنرمند

جمالی راد : ایران بهترین جای دنیاس

مهران جمالی راد (داداشی ) در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده ، پدرش استاد داداشی نقاش معروف و از اساتید این رشته ی هنری است ، برادران مهران نیز همگی قدم در راه پدر گذاشتند و هر کدام در هنر نقاشی دستی بر آتش داشته و از حرفه ای های هنر نقاشی هستند اما مهران از 9 سالگی وارد حیطه ی هنر موسیقی شد ... در ادامه ، مصاحبه بی پرده ی بک استیج را با مهران جمالیراد ( داداشی ) درمورد موسیقی و حواشی آن می خوانید ، این مصاحبه در یک بعد از ظهر پاییزی در گالری نقاشی داداشی انجام شد .

بک استیج - سالومه گلمکانی : مهران احراری خواننده ای است خوش صدا و پر سابقه که شش آلبوم در کارنامه ش دیده می شود. بعد از ششمین آلبومش هاج و واج که سال 1388 منتشر شد مدتی از دنیای موسیقی فاصله داشت . این روزها در گیر دار جمع و جور کردن آلبوم جدیدش است . آلبومی که پس شنیدنش مطمئن شدیم اتفاقات خوبی را با انتشارش رقم خواهد زد هم برای خواننده اش و هم برای موسیقی . به همین بهانه گفتگویی با مهران ترتیب دادیم و همه ی درد دلهایش را شنیدیم . ماحصل گفتگوی ما را در زیر می خوانید

آمار بازدیدکنندگان

549698
TodayToday835
YesterdayYesterday600
This_WeekThis_Week5259
This_MonthThis_Month6021
All_DaysAll_Days549698