0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

جدیدترین

گزیده ای از عکسهای کنسرت های اردیبهشت

 لینک مشاهده عکس های کنسرت اردیبهشت ماه 92

بک استیج - سالومه گلمکانی : طی پیگیری های خبرنگار بک استیج موفق شدیم با مهدی فردی سرپرست ارکستر بهنام صفوی گفتگویی داشته باشیم . مهدی فردی ضمن اینکه تاکید داشت که بهنام اصلا علاقه ای به رسانه ای شدن این موضوع نداشته گفت آقای صفوی حدود 2 سال است که در گیر این بیماری است و طی این مدت سعی کرده با دارو درمانی رشد این تومور را کنترل کند ولی متاسفانه الان این تومور رشد داشته و بهنام مجبور به جراحی است . فردی در جواب ما مبنی بر خوش خیم بودن یا نه این تومور گفت متاسفانه هنوز چیزی مشخص نیست چون تومور در جای حساسی از مغز است و امکان نمونه برداری وجود نداشته .

جشن تنهایی شهاب رمضان رمانتیک برگزار شد

حسین آسترکی - بک استیج : دیشب سالن میلاد نمایشگاه میزبان ستارگان بسیاری در کنسرت شهاب رمضان بود.
این کنسرت در دو سانس به تهیه کنندگی شرکت رویان هنر برگزار شد.اولین اجرای شهاب رمضان در سال 94 بود که نزدیک به یک دهه فعالیت در عرصه موسیقی پاپ تاکنون 2 آلبوم (جشن تنهایی و رمانتیک) را تولید کرده و تاکنون ترک های بسیاری بصورت سینگل ترک و تیتراژ پخش کرده است و با آهنگ سازان بزرگ و خواننندگان به نام موسیقی پاپ همکاری فراوان داشته است.

بک استیج - حسین آسترکی :کامران رسول‌زاده خواننده محبوب کشورمان که اولین آلبومش "این سرانجام" را در سال 87 روانه بازار کرد آلبوم "دستای نامحرم" واین دو کنسرتش را به همت شرکت فرهنگی هنری اکسیر نوین به مدیریت جوان توانا و خوش اخلاقش محمدرضا خانزاده که یکی از بهترین تهیه‌کنندگان موسیقی پاپ در کشور محسوب میشود برگزار شد.

سلفی پویا امینی و علی لهراسبی روی استیج

حسین آسترکی - بک استیج: اولین کنسرت علی لهراسبی در سال 94 با چند روز تاخیر برگزار شد. این کنسرت به تیه کنندگی سعید بنازاده مدیرتوانا و محجوب شرکت ندای چنگ که برگزار کننده کلیه کنسرت های علی لهراسبی در شهرستان ها نیز هست در سالن میلاد نمایشگاه در دو سانس برگزار شد. علی لهراسبی خواننده خوش صداست که نزدیک به یک دهه فعالیت در موسیقی پاپ به خواننده تیتراژها شناخته شده است.

مراسم رو نمایی کتاب علی ایلیا برگزار شد

بک استیج - حسین آسترکی :مراسم رونمایی کتاب علی ایلیا به همت دکتر افشین یدالهی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این برنامهمهمانا ویژه ای همچون شهاب رمضان - مسعود امامی - مریم دلشاد - حسن علیشیری - علیرضا طلیسجی مهدی یغمایی - یاحا کاشانی و ... بودند از نکات شایان ذکر این مراسم اجرای ترانه های علی ایلیا توسط مهدی یغمایی به صورت زنده بود و همینطور نواختن پیانو توسط محمدرضا مقدم بود همچنینین ترانه خانه شاگردان دکتر یداللهی و خود علی ایلیا ... گفتنی است ایلیا همکاری های موفقی با خوانندههای داخل و خارج از کشور داشته است عکسهای این مراسم را از نگاه نگ اندام شاهکار ببینید.

رونمایی از آلبوم جدید رضا صادقی به نام"فقط گوش کن"...

بک استیج – هدیه داوری: "11 اسفند " رونمایی از آلبوم فقط گوش کن رضا صادقی باحضور عوامل این آلبوم و خبرنگاران و هواداران این خواننده مردمی در شهرکتاب مرکزی برگزار شد.. در این برنامه رضا صادقی دلیل انتخاب این نام را برای آلبوم خود این چنین توضیح داد که خواستم درخواستی از دوستانم داشته باشم و بگویم فقط گوش کن و قضاوت نکن چرا که من حرف های شمارا سر فرصت خواهم شنید... وی گفت: موسیقی پاپ اکنون فضایی برای خودش حاصل کرده است که به طور عمیق در نگاه و ادبیات مردم تاثیر داره..نظیر آلبوم های محسن چاوشی و احسان خواجه امیری.....

معین راهبر :سال 94 سال خوبی برای من است ...

معین راهبر دریک جمله : همیشه میگویم که یک جنوبی جسور,رفیقی صبور ,بانگاهی به آینده دور..غربت نشین مجبور بک استیج- سالومه گلمکانی : بعد از مدت ها گفت و گوی ویژه و خواندنی ای داشتیم با یکیازبهترینتنظیم کنندگان ایران که این روزها هم قطعاتی با صدای وی منتشر شده است وشاهد صدای فوق العاده اش در تیتراژ پایانی برنامه "بعضیا"می باشیم...

بک استیج - حسین آسترکی : اولین کنسرت جدی کامران رسول زاده در سالن میلاد در یک سانس برگزار شد. کامران که همکاریش را با شرکت اکسیر نوین یکسالیست آغاز کرده آلبوم جدیدش (دستای نامحرم) و کنسرت دیشبش را به همت محمدرضا خانزاد اجرا کرد. وی حدودا 2 سال پیش دو اجرا در سالن اریکه داشته اولین آلبومش (بی سرانجام) را در سال 87 روانه بازار کرد. کالمران که در رزومه اش آهنگ سازی و ترانه سرایی دیده می شود اکثر کارهایش بر سبک پاپ - راک است .

شبی که بنیامین با هوادارانش تمرین آواز کرد

بک استیج - سالومه گلمکانی : شامگاه شنبه 4 بهمن در یک شب سرد زمسنانی سالن میلاد نمایشگاه میزبان عاشقان بود. با اینکه بنیامین بیشتر نماینده ی نسل جوان است اما در این کنسرت از همۀ اقشار جامعه به چشم می خورد و آنچه نققطه اتصال این افراد با هم بود واژه ای به نام عشق بود .بنیامین که بین هوادارانش به آقای عشق معروف است مسلما باید تماشاگران کنسرت هایش هم آدم های عاشق باشند . این اجرا در ساعت 19:15 دقیقه آغاز شد ابتدا طبق معمولند کنسرت اخیر بنیامین استیج با پرده های طوری سفید رنگی پوشیده شده بود . ابتدا نوازندگان از پشت همان پرده های توری به روی استیج آمدند و دقایقی به نواختن موسیقی بی کلام پرداختند و سپس بنیامین با آهنگ محدودیت کنسرتش را آغاز کرد و در همین هنگام پرده ها فرو افتادند .

گزارشی کوتاه از تمرین زمستانی کنسرت سعید مدرس

بک استیج - سالومه گلمکانی : پس از اعلان کنسرت 30 دی سعید مدرس در یک شب سرد زمستاینی سری به تمرین گروه مدرس زدیم که بر عکس هوای سرد بیرون بسیار گرم و پر انرژی مشغول ترین بودند. سعید مدرس که پیش از این هم 2 بار به هت شرکت اکسیر نوین به روی استیج رفته بود اینبار هم با همت ممدرضا خانزاده مدیریت شرکت اکسیر نوین به روی صحنه خوهد رفت ... مدرس در ارتباط با اجرای قطعات این اجرا گفت سعی کردیم قطعاتی که مردم حس نوستالوژی بیشتری را با آنها احساس مس کنند را بیشتر تمرین کنیم خصوصا قطعۀ پر طرفدار دنیای واروونه که در دو کنسرت قبلی هم به وضوح علاقۀ مردم به این قطعه دیده میشد .

گلایه های علی عزتی از آشفتگی بازار موسیقی

بک استیج - سالومه گلمکانی :علی عزتی ترانه سرا ، موزیسین و خواننده ی خیلی قدیمی و خیلی کم کاریست که این روزها مشغول جمع آوری قطعات خودش است تا به قول خودش اگر خدا خواست آلبومش را منتشر کند . خواندن این مصاحبه را به همه پیشنهاد می کنم درد دلها و دلخوری های علی عزتی درد خیلی از اهالی موسیقی است ، همان حرفهایی که همه مطلعند و کسی قدمی برای بازگوییش برنمیدارد . ماحصل گفتگوی علی عزتی با بک استیج را در زیر بخوانید : آقای عزتی من اگر میدونستم که شما همون ترانه سرای آهنگ "سالی" فرزاد فرزین هستید،زودتر از اینها خدمتتون میرسیدم..!! - خواهش میکنم ! شما اونو از کجا پیدا کردید؟!

جهانبخش " مدار بی قراری " را به گرگان رساند


بک استیج - آوا مغیثی :انتظار شنيدن صدايش ماه ها را به سال ها رساند...
چه بی صبرانه  هواخواهانش شمارش معکوس را به صفر رساندند تا بالاخره
قامتش در قاب عکس های بزرگ در گوشه و کنار شهر رهگذران را به تماشا نگه
داشت و نگاه ها را ميخکوب زمان حضور کرد...
آن همه جمعيت بی قرار برای شنيدن "مدار بی قراری" 26 و 27 شهريور را خاطره ساز کرد.
پيوندی شگفت با سه سال پيش در آستانه آلبوم "من و بارون" که کنسرت را با
نم نم بارون خرداد مهيج کرد امسال را نيز با وجود گرمای شهريور باز با
خواندن منو بارون آسمان گرگان را بارونی کرد.
و آسمان خوشحال از شنيدن صدای با احساس بابک،باران را به هواداران بی
قرارش هديه کرد...
سکوت سالن با قدم های تند حاضران شکسته شد و صندلی های خالی لحظاتی پر شد
از دوستداران..
تاريکی محض و انتظار...
نفس های حبس شده و انتظار...
و بالاخره صدای بابک که در سالن فخرالدين طنين انداز شد با آهنگ زيبای"اکسيژن"
به راستی که آن لحظات به اکسيژن نيازی نبود ...
انرژی فوق العاده بابک و گروهش با وجود خستگی کنسرت کيش آنقدر عميق و اثر
بخش بود که ميشد به راحتی از همخوانی مردم با تمام آهنگ ها حين اجرا
متوجه شد!
دستهايی که به نشانه حامی تو هستيم از ميان جمعيت بالا ميرفت و لبخند
هايی که بابک در جواب آن همه شور و احساس ميزد، به هواداران قوت ميداد.
و اشک هايی که از سر شوق ميچکيد و طواف بی هياهو را با جمعيت هم خوانی ميکرد..
آهنگ های "تو چشمای منی"،"ای دل"،"چی شده"،"باور کن"،"منو نگاه کن"،"دوست
دارم"،"هذيون"،"منو بارون"،"راز"،"يه چيزی ميگی" و "برف"
آهنگ های اجرا شده در اين کنسرت بود.
و همچنين اجرای آهنگ های "دلتنگی"،"مدار بی قراری"،"عاشق تر" و"معجزه" از
آلبوم جديدش(مدار بی قراری)؛
در گرگان که اولين شهرستان بعد از انتشار آلبوم به شمار ميرفت؛گرگان و
گرگانيان را مفتخر کرد.
تيم نوازندگان را
ﯾﺎﺷﺎﺭ ﺧﺴﺮﻭﯼ"ﺳﺎﮐﺴﯿﻔﻮﻥ ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ
ﮔﺮﻭﻩ"
ﺑﺎﺑﮏ ﺭﯾﺎﺣﯽ ﭘﻮﺭ‏"ﮔﯿﺘﺎﺭ ﺑﯿﺲ"
ﺭﺿﺎ ﺗﺎﺟﺒﺨﺶ"ﭘﯿﺎﻧﻮ ﻭ ﺭﻫﺒﺮ ارکستر"
اﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ ﺗﻘﻮﯼ‏"ﮐﯿﺒﻮﺭﺩ ﻭ ﻫﻤﺨﻮﺍﻥ"
اﯾﻠﯿﺎﺭ ﺧﺴﺮﻭﯼ"ﺩﺭﺍﻣﺰ"
ﻣﺴﻌﻮﺩ همايونی"گيتار اﻟﮑﺘﺮﯾﮏ"
ﺑﻬﻨﺎﻡ ﺣﮑﯿﻢ"ﺑﻮﺯﻭﮐﯽ ﻭ ﮔﯿﺘﺎﺭ ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺶ‏"
مهران ﻓﺮﺷﺒﺎﻑ"ﭘﺮﮐﺎﺷﻦ‏"
تشکيل ميدادند.
اين کنسرت به تهيه کنندگی"حامد قدس علوی" برگزار شد.
و البته صداگذاری خوب "پوريا مطلبی"و" حامد درگاهی" و  نور پردازی قوی
"رضا افتخاری" را نميتوان از ياد برد.
"ممنون از همه آنهايی که مسبب ساختن اين خاطره شدند"







بابک جهانبخش " مدار بی قراری " آخرین آلبوم من نیست

بک استیج - سالومه گلمکانی : بابک جهانبخش خواننده محجوب و بی حاشیه ای که این روز ها با شهرت احساسش دنیا را تکان داده . با جهانبخش به بهانه ی آلبوم جدیدش که به زودی منتشر می شود و همچنین کنسرتهای داخلی و خارجی اش گپی تقریبا طولانی زدیم که خواندش یقینا برای هواداران سلطان احساس بسیار لذت بخش خواهد بود

لطفا اول کمی از کنسرت دبی برایمان بگویید ؟

حقیقتا یک سری جو سازی هایی از قبل شده بود و همینطور هم زمان بودن کنسرت ما با کنسرت چند خواننده ی دیگر که ایرانی بودن ولی از داخل ایران نبودن و ضمن اینکه دوستان دیگری که پیش از این در دبی کنسرت داشتند اجراهای خوبی نداشتند ولی به لطف خدا این اجرا خیلی خوب بود . هم از نظر کیفیت هم از نظر استقبال مخاطب . واقعا تنها چیزی که می توانم بگویم این هست که خدا رو شکر توانستیم آبروی موسیقی داخلی را حفظ کنیم البته این حمل بر خود ستایی نشود چون کار گروهی بود هم اجرای مرتضی جان هم اجرای من با استقبال خوبی مواجه شد . کلا پکیج ، پکیج خوبی بود . ضمن این که این را هم بگویم که به طور کاملا اتفاقی و به پیشنهاد تهیه کننده آهنگ من و بارون در آخر اجرای من توسط من و مرتضی جان خوانده شد

این اولین کنسرتی بود که خواننده های داخلی به طور رسمی در دبی اجرا می کردند ؟

خیر ، فکر نمی کنم این طور بوده باشد ولی میتوانم این را به جرات بگویم که این اجرا موفق ترین اجرای بچه های داخل ایران در دبی بود . باز هم میگویم خدا را شکر که اتفاق خوبی افتاد چون به هر حال ما در آنجا نماینده بچه های داخل ایران بودیم همین که مردم اجراها را دوست داشتند و همین که با تمام احترامی که برای همه قائلم میگفتند اجراهای بچه های داخل ایران خیلی با کوالیتی تراست به نظرم برای ما یه نکته ی مثبت محسوب می شود

اجرای مشترک آهنگ من و بارون ربطی به ناراحتی رضا صادقی از اجرای اهنگ هایش توسط خواننده ی دیگری ندارد چون در بعضی جاها نوشته شده بود شخصی که اهنگ های رضا صادقی را روی سن اجرا کرده مرتضی پاشایی بوده و نوشته ی رضا صادقی رابه این اجرا ربط داده بودند؟  

من نمی دانم منظور رضا مرتضی بوده یا نه بخاطر همین نمیشود قضاوت کرد اهنگ منو بارون کاری بود که من ساختم ،         ترانه اش را من گفتم ،من کار را تنظیم کردم ، و مربوط به البوم من بوده است و به صورت کاملآ دلی با رضای عزیزم مشترک خواندیم این کار می توانست موجب کنسرت های مشترک زیادی برای من و رضای عزیزم شود . اینکه این اهنگ توسط من و مرتضی جان در دوبی مشترک اجرا شد اولا کاملا بدون هماهنگی بود ، دومآ فکر میکنم منِ بابک جهانبخش اختیار اهنگ خودم را داشته باشم اما باز هم تاکید می کنم که من حتی یک درصد هم فکر نمی کنم منظور رضای عزیز به مرتضی بوده باشدچون آنطور که میخواندم رضا نوشته بود آهنگهای قدیمی مرا اجرا می کنند ظاهراً آهنگ های قدیمی خودش را می گوید که گویا یک دوستی اجرا می کند به لحاظ حرفه ای این اصلا خوب نیست که ما این حاشیه ها را وارد مسایل خود کنیم چرا که خیلی ها هستند که دوست ندارند بابک جهانبخش با مرتضی پاشایی ، رضا صادقی ، محسن یگانه ، احسان خواجه امیری و دیگر دوستان با هم دوست باشند ، اما بابک جهانبخش با همه رفیق است و این خیلی ها را وارد زندگی اش نمی کند حالا اگر خواننده ی دیگری بود که دوست داشت و اجازه داد این حواشی وارد حریمش شود و سوءتفاهمی برایش پیش بیاید به این علت است که خودش اجازه میدهد این خیلی ها ذهنش را بهم بریزند . من و مرتضی اولین کاری که قبل از اجرای این آهنگ انجام دادیم این بود که جای رضای عزیزم را خالی کردیم و بعد کار را اجرا کردیم من به هیچ عنوان فکر نمی کنم که منظور رضای عزیز به این موضوع بوده باشد چرا که رضای عزیزم که قلب بزرگی هم دارد را به خوبی می شناسم می دانم بزرگوارتر از این است که از این مسئله دلخور شده باشد . مرتضی هم پسر بسیار گلی است بسیار با معرفت است و اجرای این کار هم با قصد و غرضی نبوده و باز هم شدیداً تاکید می کنم که منظور رضای عزیز به این اجرا نبوده است

از کنسرت کیش هم بگو ...

کنسرتهای کیش که خدا را شکر خیلی خیلی خوب شده و همینطور هم دارد بهتر هم میشود . ببنید کیش بیشتر از اینکه کیش وند داشته باشد گردشگر دارد حالا به من میگویند چرا همش کیش کنسرت می گزاری ولی دوست دارم این توضیح را بدهم که سازمان گردشگری برای جذب گردشگر بیشتر از خواننده های مختلف دعوت می کند من هم همیشه کنسرت های کیش را دوست داشتم و حس خوبی بهم می دهد چون اولین اجرای زنده ام را هم از کیش شروع کردم . الان هم که مدیریت جشنواره کیش دست محمدرضا خانزاده هست و ایشان هم کفایتشان در مدیریت ثابت شده هست و امیدوارم همین روند رو به پیشرفت ادامه داشته باشد

ظاهرا آلبومت هم آماده شده ! آلبوم کی قراره پخش بشود ؟

ما آلبوم را به امید خدا حتما در نیمه اول شهریور پخش می کنیم

یعنی قبل از کنسرت حتما آلبوم پخش میشود ؟

بله قطعا آلبوم قبل از کنسرت میاد و یه برنامه ریزیهایی کردیم که یه وقفه ای هم باشد از پخش تا کنسرت.ضمنا چون آلبوم جدید است و اولین کنسرت با اجرای این آلبوم است سعی می کنیم همه ی آهنگ ها را خرج نکنیم اما حداقل تعدادی از آهنگهای آلبوم جدید را اجرا میکنم .

در این آلبوم با چه کسانی همکاری داشتید ؟

این آلبوم شامل 11 قطعه است که در بخش ترانه به جز یک ترانه که از خودم هست و آن هم من هیچ ادعایی به عنوان ترانه سرا در آن ندارم ، ترانه ها همه از محسن شیرالی هستند ، ملودی اکثر قطعات را خودم ساختم ،یک ملودی را انوشیروان تقوی ساخته و یکی را هم امیر میلاد نیکزاد . ولی در بحث تنظیم ؛ تنظیم کننده ها متنوع هستند . امیر میلاد نیکزاد ، انوشیروان تقوی ، امیر حسین اویسی ، رضا تاجبخش ، دوست عزیز و هنرمندی به نام " نیمان" که تنظیم کننده ی شناخته شده ای نیست ولی در زمینه تنظیم های الکترونیک خیلی کمک ما بوده و فوق العاده با استعداد است همچنین معین راهبر ، مسعود همایونی و امیر حسین کاشانیان نیز در این آلبوم تنظیم دارند

یعنی ترکیبی از قدیمی ها و جدید ها ؟

همینطوره ، البته یک سری از دوستان هم در این آلبوم حضور ندارند علتش هم فقط این بود که حس می کردم یک سری چیزها باید تغییر کند ولی می خواهم بگویم این آلبوم را خودم خیلی دوستش دارم ، به هیچ عنوان نگاهم به این آلبوم نگاه بازاری نبوده ، نه که به بقیه آلبوم هایم نگاه بازاری داشتم نه ، ولی کارهای بازاری تری هم بوده اما این آلبوم به بُعد فاخر بودنش بیشتر توجه شده و ترک های حسی و احساسی اش به سبک های دیگر ارجحیت دارد و خودم حس می کنم از نطر هنری درجه خوبی داشته باشد و فقط می بستگی دارد ببینیم مردم چه می گویند من که امیدوارم دوست داشته باشند ، ببنید من می توانستم امسال اصلا آلبوم ندهم چون هنوز من و بارون خواهان دارد هنوز شاید هر کسی بود اکسیژن را هم منتشر نمی کرد ولی من این ریسک را کردم و اکسیژن و منتشر کردم و سعی کردم مکمل خوبی برای من و باون باشد ، علی رغم انتقاد های روزهای اول من فکر می کنم آلبوم اکسیژن هم آلبوم موفقی بوده است این را از فیدبک اجراها می شد فهمید ولی در مدار بی قراری سعی کردم باز هم تفاوت ایجاد کنم و شاید یک مقدار آن چیزهایی باش که هم من و هم مخاطبان اصلی ام دوست داریم .

یعنی آلبوم به خودتان نزدیک تراست ؟

بله ، به خودم نزدیک ترهست چون دنبال چیزی بودم که به فاخر بودن کار کمک کنه ، من باز هم می گویم این آلبوم ها ( من . بارون ، اکسیژن و مدار بی قراری ) به فواصل کمی از هم بیرون آمده است به نظر من این سه مجموعه باید به هم ربط پیدا کند و امیدوارم اتفاق خوبی باشد ولی میگویم بقیه اش به انتخاب دوستان بستگی دارد . اما من حداقل می توانم این ادعا را بکنم که پای این مجموعه خیلی زحمت کشیده شده و حتی جدا از هزینه معنوی در این آلبوم هزینه مادی هم کردم چون معتقدم وقتی در این نقطه ای باید برای کارت زحمت بکشی و هزینه کنی الان وقت مجانی کار گرفتن نیست . جسارت به دوستان دیگر نباشد ولی خودتان هم می دانید که پیشنهاد میکنن این ترانه را مجانی بخوان یا این ملودی مجانی مال تو این دوستان به من لطف دارنذ که همچین کاری می کنند ولی الان زمانی هست که باید برای کارت هزینه کنی و من سعی کردم برای گوش مخاطبم احترام قائل باشم و بهترین ها را در یک مجموعه خوب به ایشان ارائه کنم فقط خواهش می کنم به " مدار بی قراری" فرصت بدهند تا خودش را جا بیندازد . از نظر سازهای زنده هم این آلبوم نوازنده های زیادی دارد ، سازهای زنده متنوعی دارد که همه پکیج نوازنده ها هم حرفه ای بودند ولی چون تعداد دوستان زیاد هست اجازه بدهید بعدا تک به تک اسم ببرم

چرا ترانه ها فقط محسن شیرالی ؟

ما با محسن نشستیم خیلی صحبت کردیم ، خیلی گپ زدیم و به این نتیجه رسیدم که این طور بهترمی شود ، خیلی دوست داشتم یک مجموعه ای باشد که از نظر کلام فاخرتر باشد ، کلام یک کم بزرگتر باشد و یکدست تر . از طرفی یک سری کارها بود که الان دیگه وقت انجام دادنشان نیست سعی کردیم جای اینکه ترانه ها بیشتر بازاری باشند بیشتر به بّعد ماندگاری و فاخر بودن کلام فکر کردیم شاید فرق آلبوم مدار بی قراری با آلبوم های قبلی این باشد که مدار بی قراری آلبومی هست که باید چندین بار گوش بدهید تا دوستش داشته باشید . و من فکر کردم امروز دیگر وقتآن رسیده که آنچه در فکرم هست را پیاده کنم ...

چرا مدار بی قراری ؟

مدار بی قراری چیزی نبوده که من ساخته باشم ش ، کاملا تفکر محسن بود ، در یک مصرعی از یک ترانه از این کلمات استفاده شده و اینکه من خودم این کار را خیلی دوست دارم و کاری هست که باید بشنوید تا متوجه منظور از " مدار بی قراری " بشوید و من این آلبوم را مثل یک مدار دیدم هر آهنگی با یک بی تابی و بی قراری خاصی ساخته میشد حالا اون حس هیجانِ ، شادیِ ، دلتنگیِ یا هر چیز دیگر ... و همه ی این ها تعریفش برای من شد بی قراری و به نظرم مدار بی قراری خیلی اسم کاملی است برای این آلبوم . ولی نکته ی خیلی جالبی که روست دارم بگویم این هست که اصلاً یه اضطراب عجیبی دارم مثل یک آلبوم اولی ، اصلا تا به حال اینطوری نبودم و هر چی جلو تر می روم به خاطر اینکه لطف مخاطب به من بیشتر می شود و همانقدر زیر ذره بین بیشتری میروم و تلاشم را به همان نسبت بیشتر می کنم ولی خوب نگرانی هایم هم همانقدر رشد می کند چون دست دارم مخاطبم راضی باشد برای همین هم میگویم ببینیم خدا چه می خواهد

از مشکلات اخیرت با باشگاه استقلال برایمان بگو

مشکل من با باشگاه استقلال یک سوء تفاهم است ، من همیشه این را می گویم که اشتباه اول از خودم بوده چرا که از نظر حرفه ای درست نیست که بخواهید سریع اعتماد کنید . تقریبا 2 سال پیش بود یکی از دوستان نزدیکم که چون شاید دوست نداشته باشد اسمش نوشته بشود من هم اسمش را نمی برم ولی خلاصه این دوست خوبم به من گفت بابک بیا یک کار برای استقلال بخوان که قراره فقط در استادیوم پخش بشود . دقیقا عین همین جمله به من گفته شد آن زمان استقلال به جام باشگاهای آسیا راه یافته بود و قرار بود این کار در مراسمی در این جام پخش بشود . من پرسیدم چه کسانی در این پروژه همکاری دارند ، اسم چند نفر برده شد که همه آدمهای مطرحی بودند .چون بالاخره من باید انتخاب میکردم ... به لحاظ حرفه ای این که قراره تو یک پروژه با چه کسانی کار کنی حائز اهمیته ... به هر حال من قبول کردم و رفتم برای ضبط کار ، به استودیو که رفتم آهنگساز آقایی بود که ترجیح میدهم اسمشان را نگویم . رفتیم استودیو یک تکه ، فقط یک بخش کوتاه از کار را خواندم ... داستان به این صورت ادامه پیدا می کند که بعد از چند وقت دیدم این کار از تلویزیون پخش شد در کنار صداهای دیگری که اصلا در قرارمان نبود ، آن زمان آقای خانزاده با آهنگساز تماس گرفتند و بماند که آهنگساز به ایشان بی ادبی می کند و آقای خانزاده هم با شخصیت خاص خودشان و با قاطعیت با ایشان برخورد می کنند و صدای من را از آن مجموعه بیرون می آورند و این داستان به طور کلی تمام می شود . این گذشت تا همین هفته ی قبل که من کنسر رشت بودم عده ای از دوستان به من گفتند آقابابک از شما بعید بود که همچین کار ضعیفی به این شکل ازتون پخش بشه . من شوکه شدم پیش خودم گفتم اگر این کار قرار بود شنیده بشود همان دو سال پیش شنیده میشد . رفتم گشتم آهنگ را دانلود کنم که با یک عکسی مواجه شدم که روی آن نوشته بود بابک جهانبخش و آقای ایکس و ایگرگ سرود رسمی تیم استقلال ، کار را گوش دادم دیدم در واقع آن قسمت از صدای من را از استودیو محل ضبط گرفتند و به یک خواننده ی آماتور فروختند و بزارید خودمانی بگویم صدای من به آهنگ آن خوانننده وصله پینه شده بود که بگویند بابک جهانبخش هم در این آهنگ جضور دارد و از اسم من سوءاستفاده کرده بودند و این مصداق بارز خیانت در امانت و سوءاستفاده از اسم و اعتبار یک شخص دیگر محسوب میشود و چون نوشته شده بود سرود رسمی باشگاه استقلال و آرم باشگاه استقلال هم روی عکس در کنار آرم شبکه سه خورده بود ابتدا فکر کردم این ماجرا از جانب باشگاه استقلال پیش آمده ولی بعد پیگیر شدم و متوجه شدم اینطور نبوده و اصلا باشگاه در جریان ماجرا نیست و اصل قضیه این بوده که همان زمان که دوست من این پیشنهاد را داده بود باشگاه استقلال به علت اینکه آهنگساز نتوانسته بود به تعهداتش عمل کند و خواننده هایی که قول داده بود را بیاورد کلا پروژه را منتفی کرده است اما اتفاقی که افتاد این بود که من به اعتبار نام باشگاه این کار را انجام داده بودم و اگر بنا به هر دلیلی این ماجرا منتفی هم شده بود باشگاه استقلال وظیفه داشت به آقایان تفهیم کند که مبادا از صدا ،اسم و اعتبار اشخاصی که ما برای پروژه آورده ایم به هر نحوی سوءاستفاده شود و این باعث شد که من دیگر به هیچ عنوان در اینگونه موارد قدمی بر ندارم چون با اینکه من هوادار تیم استقلال هستم اما در بُعد خوانندگی و هنر برای من رنگ مطرح نیست ، من برای دوستان پرسپلیسی ، برای دوستان سپاهانی و هر تیم دیگری می خوانم ، و زمانی که این پروژه مطرح شد زمانی بود که استقلال به جام باشگاه های آسیا رفته بود و نگاه من به این کار یک نگاه ملی بود همانطور که وقتی استقلال در جام باشگاههای آسیا باشد هوادار همه ی تیم ها فارغ از رنگ ترجیح می دهند استقلال فهرمان این جام باشد چرا که این تیم نماینده ی ایران است . من هم دقیقا با این نگاه وارد این پروژه شدم ، و حرف هایی هم در این رابطه شنیدم که بعضاً برایم جالب بود مثل اینکه دوستانی میگفتند چون تو استقلالی هستی دیگر کارهایت را گوش نمی کنیم و این از نظر حرفه ای برای من خوشایند نیست ؛ به طور مثال من همسر خودم طرفدار پرسپلیس است حالا ما باید از هم طلاق بگیریم به علت اینکه او پرسپلیسی و من استقلالی هستم ؟ قطعا اینطور نیست ... اگر کسی به خاطر رنگها کارهای من را میشنود ترجیح می دهم که اصلا شنونده موسیقی من نباشد چرا که من هوادارانم را از روی رنگ انتخاب نمی کنم و عقاید شخصی ام را به هیچ عنوان در مسائل حرفه ای موسیقی دخیل نمی کنم ، به هر صورت ما از مجاری قانونی پیگیر این داستان هستیم و هم از استودیو ضبط کار به علت خیانت در امانت و از آهنگساز به علت سواستفاده از اسم و اعتبار شخص دیگر شکایت کردیم و به طور قانونی این مسئله را پیگیری می کنیم و من ترجیح بیش از این در فضاهای مجازی در این باره صخبت نکنم چرا که هرکس قضاوت خودش را دارد و قبولاندن واقعیت به عامه ی مردم بسیار دشوار است . همچنین باشگاه استقلال لطف کرده و قرار بر این شده است به حمایت از کاری که من آن روزها برایشان انجام داده ام آنها هم ماجرا را پیگیری کنند . به هر صورت اشتباهیست که انجام داده ام و ترجیح می دهم خودم را بیش از این درگیر حاشیه های این مسئله نکنم . فقط دوست دارم این را به شما بگویم که فقط دلم از این سوخت که من با توجه به پیشنهادهایی که بعضا از طرف خواننده های آماتور و گاهی هم خوانندههای مطرح تر که به من لطف داشتند و میخواستند با من کار مشترک منتشر کنند رقمهای بسیار گزافی هم بابت این کار پرداخت می کردند من حاضر نشدم هنرم را به این شکل بفروشم اما اگر هم جایی این کار را انجام داده باشم به صورت کاملا دلی بوده و واقعا دلم سوخت از این اتفاقی که افتاد .. دلم سوخت .... فقط از این ناراحتم که این کارها باعث به وجود آمدن حس بی اعتمادی در آدم می شود و ترجیح میدهی تا جایی که امکان دارد از این کارها فاصله بگیری این حس در آهنگسازی من هم به وجود آمد ؛ اینکه الان من برای کسی آهنگسازی نمیکنم به این علت است که اواخر میدیدم برای خواننده ای کار می سازم   بعد طرف عکس من را میزند با اسم من در حالی که من فقط یک اهنگ ساز بودم این که حس کنی بیلبورد تبلیغاتی افراد می شوی حس بدی را القا می کند و احساس میکنی دارند از تو سوه استفاده میکنند      

برسیم به کنسرت تهران که پیش رو است . دلت برای هواداران تهرانی ات تنگ نشده ؟

چرا دلم خیلی خیلی برایشان تنگ شده است ، من خودم یک وقفه ای بین کنسرت های تهرانم انداختم ؛ البته خیلی هم وقفه نیست آخرین کنسرت تهران اردیبهشت بود . احساس کردم یک مقدار بهتراست ، خیلی دلتنگشان هستم . با بی قراری دوست دارم هرچه زودتر ببینمشان .

هواداراتم خیلی دلتنگت هستند .

آخی ( خنده ) به خدا من هم همینطور . این روزها خیلی تعداد اجراها زیاد است ، گاهی می بینم میگویند ای بابا چقدر کنسرت برگزار میکنی ولی به خدا برای خودم نیست من به مخاطبانم در سراسر ایران تعهداتی دارم که باید به آن عمل کنم . اگر به خودم باشد گاهی ترجیح میدهم استراحت کنم اما خدا را شکر می کنم که این مهر را نسبت به من در دل هوادارانم انداخته و امیدوارم لایق این همه محبت هایشان باشم . این را بارها هم گفتم من هر چه دارم از هوادارانم است . منم خیلی خیلی دلتنگ هوادارانم هستم ولی همیشه دوست دارم دست پر کنارشان باشم . امیدوارم این بار هم این اتفاق بیفتد و یک اتفاق خوب پیش رو باشد ، تا ببینیم خدا چه می خواهد

اخیرا مهمان برنامه امروز هنوز تموم نشده بودی . چه شد که به این برنامه رفتی با توجه به اینکه کمتر به صدا سیما میروی ؟

اینکه من زیاد صدا و سیما نمیروم به این علت نیست که با صدا و سیما مشکل دارم بلکه ترجیح میدهم برنامه هایی را بروم که حرفهای خوبی برای گفتن داشته باشم و وقت بیشری برای صحبت کردن این برنامه هم یکی از دوستان خوبم که از عوامل برنامه هستند خیلی پیگیر بودند و به من لطف داشتند و قسمت شد تا در این برنامه حضور داشته باشم . ولی یکی از علتهای حضورم در این برنامه تجدید دیدار با هوادارانی بود که همیشه حمایتم کردند و از من انتظار دارند .

در ارتباط با اینکه " مدار بی قراری " آلبوم آخرته میشه توضیحی بدهی ظاهرا هوادارانت یکمی دلخور شدند !

نه ، من فکر می کنم یه مقدار مسئله رو بزرگ کردیم ، بابک جهانبخش به اندازه کافی آهنگ دارد . من فکر می کنم که جزء پرکارترین خواننده ها بوده است . پس طرفدار خواننده هایی که 3-4 سال یکبار آلبوم می دهند ، چه باید بگویند . من دوست ندارم هوادارانم را ناامید کنم ولی تصمیم گرفتم یک وقفه ای ایجاد کنم و هر از گاهی سعی می کنم یک تک آهنگ خوب جمع کنم ؛ تا زمانی که نیاز به آلبوم احساس بشود ؛ چون هنوز تب اکسیژن وجود دارد البته من اینطور فکر می کنم . شاید هم فکر من اشتباه باشد ، البته اکسیژن تازه یک سال اش شده است . هنوز من و بارون کهنه نشده ، بعد در این میان تک آهنگهای " بی تو میمیرم" بوده      " برف " بوده ، " من و سازم " بوده ، " تو چشمای منی " بوده ، " دلتنگی " بوده این ها خودشان به اندازه یک آلبوم آهنگ هستند

از تک آهنگها چه بازتابی گرفتی ؟

خدا رو شکر خوب بوده است ، " برف " از نظر بازتاب ، بهترین بازتاب را داشته است و از " دلتنگی " هم استقبال بی نظیری شد روند آلبوم هم به سمت دلتنگی میرود یعنی در ترانه حرف های خوبی برای گفتن داریم در موسیقی هم به نقطه ی خوبی رسیدیم . ما کار یک سری خواننده ها را در یک سنی گوش می کردیم و می گفتیم به به ، چه کارهای خوبی و لذت می بردیم ولی وقتی بزرگتر میشویم سطح سلیقه مان بالاتر میرود و سلیقه مان فرق میکند ، وقتی خواننده ای سنش بالاتر می رود و باز هم همان حرفهای قبلی را تکرار می کند در چشم مخاطب آن هنرمند آدم کوچیکی میشود این را قبول دارید ؟

بله

به خاطر همین من سعی کردم همانطور که سن من و مخاطبانم بالاتر می رود بتوانیم همه با هم رشد کنیم کارهایمان با درکمان و فهممان از زندگی با هم رشد کند و بالاتر برود .من به این شکل نگاه کردم و فکر می کنم این ارتقاء در کار به خوبی به چشم بیاد انشاالله

اگر پیام یا صحبتی برای هوادارات داری خوشحال میشویم که از سایت ما به گوششون برسد

خودشان این را می دانند که من در تمام این مدت با جون دل برایشان کار کردم ، بعضی وقت ها حس میکنم برای خانواده ی خودم وقت کمتری میگزارم ، گاهی آن وقتی که را که باید برای بچه ام بگزارم را حس می کنم نمیگزارم به هر حال آدمها بیرونشان برای مردم یه فرق هایی با زندگی شخصیشان دارد ولی من به خدا تمام این مدت با جون و دل برای هوادارانم کار کردم ، به عشق آن هاست که می خوانم ،هیچ وقت نگاهم به هنر نگاه مادی نبوده یک وقت هایی یک حرفهای اینطوری میشنوم که دلخورمیشوم اما مطمئنم هواداران من هیچ وقت چنین حرف هایی را نمی زنند ،من هنوز هم عاشقانه موسیقی را دوست دارم هنوز همه ی کارهایی که خواندم و می خوانم را حفظ هستم و به عشق مخاطبانم می خوانم و مرسی از اینکه هستند ، مرسی از اینکه حمایتم می کنند ، و خواهشی که ازشون دارم این هست که " مدار بی قراری " را به دقت گوش بدهند ، بهش فرصت بدهند تا به ایشان نزدیک شود چون جزء کارهایی هست که شخصا خیلی ازش راضی هستم و دوستش دارم

من فکر می کنم هوادارای واقعی بابک جهانبخش این آلبوم رو خیلی دوست داشته باشند چون اینطور که پیداست فضای آلبوم یک فضای احساسی هست و مولفه ی بابک جهانبخش برای هوادارانش همین احساسه

واقعا هم همینطوره و من هم همین را می خوام بگویم ، می خواهم بگویم در این آلبوم بیشتر به هوادارانم توجه کردم تا بازار ، این آلبوم یک آلبوم احساسی است حالا اگه بازار هم داشته باشد که چه بهتر ، همه چیز در کنار هم خوب پیش میرود ولی باز هم می خوام بدانند هر کاری که انجام دادم و می دهم به عشق اون هاست ، هیچ وقت به خاطر مادیات کار جمع نکردم هرچند که مادیات لازمه ی زندگی همه ی ماست ولی من روی هنر قیمت نمی گذارم و با عشق می خوانم و هیچ وقت حاضر نشدم صرفا کاری بسازم که از آن پول در بیاورم ضمناً می خواهم بدانند همه ی کامنت هایشان را می خوانم از تک تکشان لذت می برم از حمایت هایشان خوشحال میشوم ، اگر انتقادی می کنند از خودم ناراحت می شوم که چرا کوتاهی کردم ، ولی باور کنید نمیرسم که بخواهم جواب شان را بدهم منتها اینطور هم نیست که فکر کنند روی یک دیوار فقط یه حرفی را مینویسند و خوانده نمیشود همه را میخوانم و تک تک نظراتشان را به خاطر می سپارم

یک مورد دیگر هم که خیلی دوست دارم در موردش توضیح بدهم این است که می شنوم یا می خوانم که هوادارانم میگویند چرا کارهای قدیمی تر را اجرا نمی کنی و دوست دارند در کنسرت ها کارهای قدیمی تر را هم بشنوند ولی من تا قبل از آلبوم زندگی من نوع قراردادهایم فرق می کرد و صاحب امتیاز کامل آثارم نبودم برای همین یک سری از ترک ها را اگر بخواهم اجرا کنم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید بنابراین به من حق بدهند و گرنه من تک تک کارهایم را دوست دارم و دلم میخواهد اجرایشتن کنم و اگر اجرا نمی کنم به دلیل این نیست که حرف مخاطبم را نشنیدم یا به خواست مخاطبم احترام نمی گذارم ؛ شاید تا الان نمی خواستم این مطلب را باز کنم البته انصافا تا الان مشکلی به جود نیامده و کسی هم حرفی نزده است ولی چون در مارکت موارد مشابه زیادی را دیدم یک مقدار دور از منطق به نظر میرسد که من یک کار قدیمی را در چند کنسرت بخوانم و خدایی نکرده شخصی یا شرکتی بیاید شکایت کند و آن وقت است که همه چیز زیر سوال می رود و همه ی کارها معلق می ماند تا یک سری مسائل حل بشود ولی از آلبوم زندگی من به بعد این مشکل وجود ندارد و من می توانم همه ی کارهایم را در کنسرت ها اجرا کنم .

حرف پایانی ؟

صحبت خاص دیگری نیست فقط امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود ، یک سری برنامه ریزی هایی هم کردیم برای کنسرت های داخلی و خارجی ، یک سری از شهرها مثل تبریز و اصفهان و ... که خیلی میشنویم که چرا کنسرت نمی گذارید در حال پیگیری مجوز اجرای این شهرها هم هستیم بعضی از شهر ها مثل تبریز مجوزش صادر شده بعضی شهرهای دیگر را هم در صدد گرفتن مجوزهایش هستیم که احتمال زیاد می ماند برای بعد از محرم و صفر ولی تا مهر ماه هم برنامه هایی خواهیم داشت که به زودی تاریخ های دقیقش را اعلام می کنیم . برای شما هم آرزوی موفقیت دارم

پ . ن : ضمن تبریک روز عکاس به همکارارن عکاسمان سپاس ویژه از حسین صنیعی برای عکسهای این مصاحبه

رضا سرلک : در حق قطعه " اشتباهه " اجحاف شد

بک استیج - پرستو چلیلی : باهاش که شروع به صحبت میکنی متوجه میشی

که اطلاعات و تکنیکش از خیلی از تازه واردهای عرصه ی خوانندگی بیشتره

،تو تمام این سالها سعی کرده با احتیاط و به بهترین شکل قدم برداره تا حداقل

خودش از خودش راضی باشه.رضا سرلک خواننده ی جوون و با تجربه ایِ

که این روزها اسمش بیشتر از قبل شنیده میشه،هدفای زیادی داره که بدون

شک به همشون میرسه.یه بعد از ظهر تو استدیوی خونگیش تو نیاوران باهاش

مشغول گپ و گفت شدیم،در ادامه گفته های کسی رو میخونید که حرفاش بوی

نیما میداد.بدون شک نیما هم اون لحظات اونجا بودخیلی ساده میشد حسش کرد.

برای شروع بیوگرافیتونو بگید.
-متولد 25 آذر 1366 ام، تقریبا 10ساله که به طور حرفه ای پی گیر خوانندگیم.

از چند سالگی موزیک رو شروع کردید؟
-از 5سالگی با درام شروع به فعالیت کردم،از9سالگی تا 14سالگی کیبورد میزدم،

از 14سالگی هم گیتار که به صورت حرفه ای دنبالش کردم که اتفاقا چندتااجرا هم

تو سبک فلامنکو داشتم که دیگه از نواختن گیتار رسیدم به خوانندگی.2سال هم تو

آمریکا دوره ی خوانندگی گذروندم و مدرک گرفتم و بعد از اون هم که دیگه رفتم

سراغ پیانو و آهنگسازی.

اگه اشتباه نکنم تنظیم هم میکنید.
-بله.تنظیم رو هم استاد نیما وارسته بهم یاد داد کامل که تا زمانی که نیما بود من

خودم کارای خودمو تنظیم نمیکردم .اما حالا که نیست دیگه خودم شروع کردم به

تنظیم کارای خودم. یادمه نیما همیشه تا من نبودم شروع به کار نمیکرد،هیچ

تنظیم کننده ای این کارو نمیکنه،دوتایی میشستیم و با سلیقه ی هم صداهارو انتخاب

میکردیم و در نهایت خروجی که میگرفتیم خیلی خوب بود و راضی بودیم.

چی شد که شروع کردی به ساز زدن؟تو خانواده هنرمندی بود که الگوتون

باشه؟
-من از بچگی سازو دوست داشتم.ولی خب پسر عموم سینا سرلکِ که تو بخش

سنتی شناخته شده ست و خواهرمم نقاشه!خلاصه اینا تاثیر داشت و خانوادمم

همیشه پشتیبانم بودن اما بزرگترین پشتوانه ام همیشه نیما بود.

چی شد که با نیما آشنا شدی؟
-من حدود6سال پیش بود که باهاش آشنا شدم.رفتم که برام آهنگ تنظیم کنه باهم

یه صحبتی کردیم و ارتباطمون شروع شد.

و منجر به کار اشتباهه شد این ارتباط؟
-بله...من بعد از اون دو سالی که آمریکا بودمو برگشتم رفتم پیش نیما و کار اشتباهه

منتشر شد با ترانه ی بابک صحرایی و ملودی و تنظیم نیما. نیما واقعا این کارو دوست

داشت،نیما تاحالا هیچ کاری رو معرفی نکرده بود اولین کاری که معرفی کرد اشتباهه

بودو بعد از اون هم راز.

اشتباهه استارت خوبی بود برای شروع.
-اشتباهه کاری نبود که هیت بشه برای اون زمان.خب الان تو مملکت ما جوریه که

باید کارای مثبت بخونیم چون ذهن مردم یه کم درگیره،اما این کار نه این که انرژی

منفی داشته باشه ولی خب در وصف کسی بود که یکیو دوست داشت و میدونست

اگه بااون باشه اشتباهه.کار اصلا اولش اسلو بود ولی یه دفعه ریتمش تغییر کرد

و حس و حالش عوض شد. هرچند اشتباهه پروسه ی طولانی داشت.

چطور؟
- اون کار 2سالو نیم طول کشید تا منتشر شه!من سال 88این شعرو از بابک

صحرایی گرفتم و پارسال این کار تازه منتشر شد.

این همه مانور دادن روی کار درست بود؟
-دیگه بودن بعضی ها و نظراتشون هم باعث این وقفه شد.ولی در آخر چیز

خوبی از آب دراومد.

این که فضای اسلو تغییر کنه پیشنهادشمابود یا نیما؟
-بیشتر به پیشنهادنیما.نیما واقعا هرچی میگفت خوب در میومد!نیما یه اسطوره بود

.و منم پیش این اسطوره تنظیمو یاد گرفتم.بنیامین بهم می گفت:تجربه ای که تو

کسب کردی تجربه ایِ که هرکسی نمیتونه کسب کنه.

شما خوانندگی رو با آهنگسازی شروع کردید؟
نه،من اول خوانندگی رو شروع کردم بعد رسیدم به آهنگسازی.

چی شد که فکر کردی میتونی خواننده شید؟
- آدرین یعقوبی بهم گفت که بیا تو گروه من گیتار بزن.یه بار ازم پرسید خودت

نمیخونی؟که گفتم همین جوری برای خودم میخونم ولی به صورت حرفه ای نه!

براش خوندم که خیلی خوشش اومد و چند روز بعدش قرار داد باهام بست.این

شد که وارد شدم و آلوده ی این کار شدم.

الان خودتو خواننده میدونی؟
-از لحاظ تکنیکی بله.

از لحاظ تکنیک دوره هم گذروندی پیش کسی؟
- از لحاظ تکنیکی2سال شاگرد مانی رهنما بودم،مانی واقعا تو صدای من

تاثیر داشت.یعنی اون موقع که من رفتم  پیش مانی صدام یه چیز دیگه بود

الان یه چیز دیگه ست!مانی واقعا استاد منه و تکنیکش مختص خودشه.

من تو ایران کسی رو به جز محمد نوری و مانی رهنما قبول نداشتم از

نظر آواز. من هنوزم پیش مانی میرم گاهی وقتا.حتی سر آهنگ اشتباهه

چون خوندنش واقعا سخت بود حتی نیما هم اینو میگفت که هم تنظیمش

سخته هم خوندش چون تکنیکای بالا و پایین زیادی داره، من اون کارو

با مانی تمرین کردم.

رفتید آمریکا دوره گذروندید!چرا نموندید اونجا؟شما که شرایطشو داشتید

چرا نخواستید همون ور آلبوم بدید؟
-چون اون ور کسی که کار میده بیرون باید کلیپ بده!من اصلا تو شخصیتم

نبود که کلیپ بدم.میخواستم که همین جا مجاز کار کنم و کنسرت بذارم!آدم

تو مملکت خودش کار کنه خیلی بهتره.
من الان 3تا کارم هم که منتشر شده مجوز صداوسیما گرفته و در روزهای

آینده میشنویدش از شبکه های مختلف.

انتظارای مخاطبتو میدونی؟رو فیدبکا داری کار میکنی؟
-بله.فیدبکا خوب بوده،هرکی گوش داده دوست داشته. تو صفحات اجتماعی

هم که خیلی استقبال شد.

خواننده های تازه کار الان چندتا ترک اولشون در حد آزمون خطاست،اما

شما انگار این طوری نبودید.
-بله ولی ما از اولش جوری اومدیم  جلو که اگه احساس میکردیم جواب

نمیگیره یا فیدبک منفی میگیره منتشر نمیکردیم و جای ریسک نمیذاشتیم.

سعی میکردیم حداقل خودمون راضی باشیم.

از آلبومت بگو.
-آلبوم که الان آمادست،ولی قبلش تک ترک میدیم بیرون. و این که همه ی

کارهای نیما تو آلبوم هست.

از لحاظ مجوز اوضاع چطوره؟
-از لحاظ مجوز هم اوضاع خوبه.

فضای آلبوم چطوریه؟
-همون سبک قبلیمه.هرچند منو نیما میخواستیم سبکمونو عوض کنیم.

خیلی از کاراشم کرده بود!دوتا شیش و هشت خیلی خوب بود که شعراش

هم از امین بامشاد بود...خیلی هم به این کارا امیدوار بود!ولی اون اتفاق

واسه نیماافتادو ما بی نصیب موندیم.ولی قراره این کارو با علی

منصوری شروع کنم و هم کاری هایی هم با بنیامین خواهم داشت.

در آینده هم همکاری هایی با رضا صادقی خواهم داشت. و خلاصه

این که پر کار داریم میریم بیرون.

انتشارش کیه؟
-انتشارش هنوز معلوم نیست ولی فعلا تابستون که با تک ترک پیش میریم.

چرا همکاری با گروه بنیامین؟
-با گروه بنیامین چون سلیقه مون نزدیکه به هم و باهم دوست بودیم.باهر

تنظیم کننده ای نمیتونم کار کنم.نیما یه سری تنظیم کننده هارو قبول داشت

که من ممکنه بااونا کار کنم.

رضا صادقی و بنیامین بهادری چه ربطی به هم دارن؟
-اونا هم مشخص میشه.فعلا سکرته.

نیما تو گروه حمیدعسگری هم بود،چرا حمیدعسگری نه؟
-حمیدعسگری هم کاراش خیلی خوبه ولی ملودیاش به سلیقه ی من

نزدیک نیست.

اصلا چی کار میخوای بکنی که رضا سرلک شنیده بشه؟دیده بشه؟
-من تا الان از کارام راضیم و از اشتباهه که خیلی راضیم فیدبک منفی

هم نگرفتم. کار دومم هم که علی پهلوان ساخته بود و راز هم خوب جواب

گرفت در کل.

داری اکیپ خودتو جمع میکنی؟
-این جوری شده بود،منو امین بامشادو نیما یه اکیپ بودیم که قرار بود

آهنگسازا مختلف باشن. هرچند الان نیما نیست ولی من سعی میکنم

همون راهو برم و تنظیم هام از اون حسو حال خارج نشه.

امیدت به تک ترکی که میخوای منتشر کنی چقدره؟
-امیدم به همون اندازه ست که امید نیما بود.

یعنی معتقدی شنیده میشه؟
-بله.مطمئنا سبک شیش و هشت شنیده میشه و فیدبک خوبی میگیره.

حالا بریم سراغ آشنایی با نیما و از روز اول،اصلا چی شد که نیما

حاضر شد با رضا سرلک کار کنه؟
-نیما خواننده دوروبرش خیلی زیاد بود و موبایلش یه سره زنگ میخورد

که توروخدا بیا با ما کار کن.ولی خب اتفاق خوبی بود آشناییمون که افتاد.

قرار بود امسال فقط آلبوم منو بنیامین رو بزنه.منو نیما سلیقه و روحیاتمون

بهم نزدیک بودو صدای منو دوست داشت این خیلی براش مهم بود.

چرا فقط نیما؟
-چون نیمااز نظر شخصیتی باهمه متفاوت بود.یه آدم تحصیل کرده بود،

اطلاعات خوبی داشت،آدم درست کاری بود!من همیشه بهش میگفتم تو

آمریکام بری من میام اونجا تو واسم کار بزنی،به شوخی بهم میگفت تو

دست از سر من برنمیداری و این که سلیقه مون خیلی بهم نزدیک بود.و

این که تعریف از خود نباشه ولی نیما صدای منو خیلی دوست داشت.

روزی که خبر فوت نیما رو شنیدی،چی شد؟خبر چطوری رسید؟
-من عصرش با نیما صحبت کردمو قرار فردامونو واسه ساعت نه و نیم

صبح تنظیم کردیم که قرار بود بریم استدیو کار کنیم.من خواب بودم و

موبایلم رو ویبره بود!از زنگ خوردن بیش از حد موبایلم یهو ساعت شیش

و نیم پاشدم.یکی از دوستام زنگ زد گفت نیما حالش خوبه؟گفتم آره چطور؟

گفت یه نگاه به اینستاگرام بنداز!من اینستاگرامو که باز کردم باورم نمیشد!

در عرض چند دقیقه خودمو رسوندم به خونه ی نیما.دیدم محمدمجرلو و

شاهین ترابی اونجان!واقعا شوکه شده بودم نمیتونستم هضم کنم،ما چندسال

باهم زندگی کردیم و تو خانواده ی هم بودیم همیشه.هنوز که هنوزه نمیتونم قبول

کنم و باورم نمیشه.

بعد از فوت نیما،چی بود تو ذهنت از لحاظ فضای کاریت؟
-من تا سی روز اول میگفتم دیگه موزیک کار نمیکنم.حتی استدیو نیما هم نمیرفتم.

برای افطاری که پدر نیما دعوتمون کرد هم وقتی من رفتم حالم بد بود نمیتونستم

باور کنم که نیما نیست اونجا.تا جایی که بچه ها باهام صحبت کردن،بنیامین کلی

حرف زد باهام و گفت تو باید راه نیما رو ادامه بدی،تجربه ای که تو پیش اون

کسب کردی خیلی مهمه!تو الان میتونی مثل اون تنظیم کنی و باید راهشو ادامه

بدی.و منم فکر کردم این راه درستیه.نیما خیلی به من تو موزیک کمک کرد،

حتی استدیو منو تو خونه نیما درست کرده و سلیقه ی اونه.

الان فکر کردی که با چه کمپانی قرارداد ببندید؟
-فعلا تو فکر قرارداد بستن نیستم.

کنسرت چی؟
-خب صد درصد باید برای کنسرت با یه تهیه کننده قرارداد بست.ولی فعلا

تمرکز رو آلبومه.حتی واسه کنسرت داشتن هم انقدر نیما از تجربیاتش به

من گفته که مشکلی ندارم. نیما اولین کسی بود که سِکواِنس رو آورد رو

استیج ها!واقعا رو استیج نیما فوق العاده بود.

فیدبک خانوادت وقتی کارت منتشر میشه چطوریه؟
-دوست دارن واقعا که تو این کارموفق شم.حتی اگه جاییش ایراد هم داشته

باشه انتقاد میکنن.حتی الان انقدر حرفه ای شدن که رو میکس هم ایراد میگیرن.

روز اولی که خواننده شدی به چی فکر کردی؟
-من وقتی خواننده شدم ازش دنبال معروفیت نبودم دنبال این بودم که نیازهای

روحیمو ارضا کنم تو موزیک.من وقتی ناراحتم یا عصبانیم کافیه دوبار بخونم

آروم میشم.

چرا خوندن خب؟این همه کار.
-کار موزیک کار دوم منه.به صورت تفریحی این کارو میکنم و واقعا بیزینسی

بهش نگاه نکردم.

پس حیف وقتت نبود که بذاری موزیک؟الان برگردی به عقب هم باز شروع

میکنی؟
-نه اتفاقا خیلی هم خوشحالم.باز هم همین راهو میرم.حتی حرفه ای ترو زودتر

میرم سراغ نیما.

تو کار هنر باید شانس داشت تا دیده شد،این شانس رو قبول داری که داشتی؟
-100%.مهم ترینش هم آشنایی با نیما بود.شایدبتونم بگم به جرات شما60%

خودتونید بقیه اش شانسه واسه گرفتن کارتون.ولی هنوز اون شانس اصلیه که

باید اتفاق بیفته نیفتاده.

چی قراره باشه؟
-اون انتظاری که از موزیکام داشتم هنوز نیفتاده.ولی مطمئنم خواهد افتاد

تو  اتمام آلبوم.

از کجا مطمئنی؟این به خاطر همون دل گرمی نیماست؟
-نه فقط به خاطر اون،به خاطر فکرایی که دارم،مطمئنم انقدر حرفه ای شدم

که ملودی و شعر بد انتخاب نکنم.

معیارت چیه؟
-معیارم همون سلیقه ی خودمه.الان یه کم میخوام آهنگای شادتر کار کنم.

ولی خب کار اسلو هم خواهم داشت.فعلا یه کار هم برای صداوسیما خواهم

داشت که شعرش رو هم آقای حسینی گفتن.

طرفدارای خودتو پیدا کردی؟باهاشون در ارتباطی؟
-بله طرفدارامو پیدا کردمو تو دنیای مجازی باهاشون در ارتباطم.

این طرفدارا ،طرفدار شخص خاصی که نیستن؟
-من معتقدم هرکس حتی اگه بدترین خواننده هم باشه حتی شده یه نفر

طرفدار خودشو پیدا میکنه.
هرکسی که بیشتر زحمت بکشه طرفدارای بیشتری پیدا خواهد کرد،و

البته این هم مهمه که بتونی طرفداراتو نگه داری و ازت نرنجن.

هدفت واسه چند سال آیندت چیه؟!
- نهایت تا دوسال دیگه میریم برای برگذاری کنسرت.ولی از الان

نمیشه پیش بینی کرد و هدفام هم بسیار زیاد هست.

مهندس مکانیک چه ربطی به موزیک داره؟چرا موسیقی نخوندی؟
-تو کشور ما دانشگاه جامع ای واسه موزیک نیست.و من کلا ریاضی

خوندم تو دبیرستان هم.یکی از دلایلی که تنظیم های نیما خوب بوده

یا من تونستم زود تنظیمو یاد بگیرم همین استدلال های ریاضی و

فیزیک بوده.کسی که درس نخونده باشه خیلی براش سخته که متوجه

این بشه.

چرا نخواستی آلبومتو اون ور جمع کنی؟
-به نظرم به خرج کردنه نیست به هدفته که چطور میخوای این کارو

انجام بدی.باید بتونی زود بفهمی این کاری که میکنی درست هست یا نه!

با خواننده های دیگه همکاری آهنگسازی داری یانه؟
-با خواننده ها سعی میکنم همکاری آهنگسازی نداشته باشم چون

خواننده ها سعی میکنن کار خوبشون رو خودشون بخونن و این طبیعیه.

ولی راجع به تنظیم اگر بخوان تنظیم خواهم کرد ولی تو گروه خاصی نمیرم.

دوست داری اولین کنسرتت کجا باشه؟
-تهران برج میلاد! ولی مطمئن باشید مهم نیست اولین کنسرتم کجاست،

اولین کنسرتم رو برای خیریه انجام میدم.چون بیشتر به این نیت اومدم

تو خوانندگی.

هدفت کیان؟
-هدفم مردمه و این که بتونم شادشون کنم.

به نظرت میتونی10ساله دیگه یه بت باشی واسه یه رضاسرلکی که

میخواد تازه کار کنه؟
-100%

یه خواننده چه فاکتورایی باید داشته باشه؟
-اعتماد به نفس داشته باشه،و بعد ببینه به درد این کار میخوره یانه!اون

رنگ صدارو داره یانه.خیلی از خواننده های ما هستن که اصولی دنبالشو

نگرفتن،اومدن واسه دل خودشون خوندن و یهو شدن خواننده.

از پخش کارات راضی بودی؟
-نه از پخش اشتباهه واقعا راضی نبودم،دو روز بعد از پخشش کار فقط رو

رادیو جوان بود.یه جورایی در حقش اجحاف شد.

کسی مثل تو خیلی جای مانور دادن داره ولی چراانقدر سوت و کور؟
-در حدی که باید میبودم بودم ولی نمیخواستم بیشتر ازاین باشم ولی خب کارایی 

که میخواستم منتشر کنم بینشون زیاد وقفه افتاد،خیلی سال طول کشید تا اشتباهه

منتشر شه.حساسیتمون خیلی زیاد بود.

10ساله که فعالیتت رو شروع کردی ولی فقط3تا ترک!اسم تو الان باید کنار اسم

کسایی باشه که 10سال از شروع کارشون بیشتر نمیگذره و خیلی معروف شدن.

به نسبت این که اون موقع هم تعداد خواننده هامون کمتر بود.ولی الان کارت خیلی

سخت تره.
-همش به خاطر حساسیته بود.من هنوزم این حساسیت رو دارم. ولی ترجیح میدم

کاری رو منتشر کنم که در آینده به رزومه ی کاریم لطمه وارد کنه.

بتت کی بود تو این کار؟
-یک چندتا از خواننده ها بودن که دوستشون داشتم و از نظر فنی الگوم بودن

ولی ترجیح میدم اسم نبرم

چرا اون خوانند ها الگوت بودن ؟
-صدا و سبکشون.نه این که بخوام مثه اونا بخونم اما واقعا قوین.

نظرت راجع به:
نیما وارسته:اسطوره
بنیامین بهادری:رفیق خوبم
امین بامشاد:دوست داشتنی
فریداحمدی:بسیار باشخصیت و هنرمند
استدیو هنراول:خونه ی دوم من
آینده:بسیار موفق
بهترین ترانه سرا:بابک صحرایی واقعا استاده.

حرف آخر؟
-امیدوارم خدا و نیما کمکمون کنن و بتونم تو این راه موفق باشم و قولایی

که خودم به خودم دادمو عملی کنم. به زودی یه کار خیلی خوب ازم منتشر

میشه و در واقع نوید یه سوپرایز خیلی خوب و همه ی دوستداران موسیقی میدم

. با آرزوی موفقیت و روزای خوب برای همه.



آمار بازدیدکنندگان

548568
TodayToday305
YesterdayYesterday553
This_WeekThis_Week4129
This_MonthThis_Month4891
All_DaysAll_Days548568