0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 44

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

جدیدترین

مهمانی بنیامین بهادری به صرف کنسرت

بک استیج - میلادآقازاده : بنیامین بهادری هنرمندی که نامش همواره در کنار نو آوری ها درخشیده اینار صدمین اجرایش را ویژه ی هوادرانش اجرا کرد و همه ی هوادارانش این کنسرت را مهمان بهادری بودند .

پنج شنبه 21/6/92 سالن آزادگان متل قو

بک استیج – محمد صنیعی : در بدو ورود محوطه اجرای کنسرت ازدهامی از علاقه مندان مشتاق روبرو شدیم که به علت ناهماهنگی در ساماندهی و دکوراسیون داخلی وسایل و چیدمان صندلی های مدعوین پشت درهای بسته قرار گرفته بودند.

گزارشی از آخرین تمرین روزبه نعمت اللهی

 

بک استیج - سالومه گلمکانی : روزبه نعمت اللهی خواننده قدیمی ، خوش نام ، صاحب سبک است با صدایی قدرتمند که این روزها این پارامتر در کمتر خواننده ای موجود است .

نقدی منطقی بر یک نقدِ بی منطق !

بک استیج - سالومه گلمکانی : همه ی ما به عنوان یک انسان آزاد حق داریم از یک هنرمند خوشمان بیاید یا نیاید و در حد حریم شخصیمان از روی احساست و بدن علم و دانش و اطلاعات خاصی یک هنرمند را ستایش کنیم یا بکوبیم ، اما وقتی قرار باشد در مقام یک خبرنگار و بالاتر از آن یک متنقد و صاحب نظر در یک تریبون عمومی پرونده ی کاری یک هنرمند را بررسی کنیم باید چشممان را بر روی تمام خصومت های شخصی مان ببندیم و با اشراف کامل به همه ی زوایای کاری آن هنرمند و با توجه به بضاعت اطلاعاتیمان در مورد امور مختلف اظهار نظر کنیم چرا که کوچکترین اشتباهی از جانب یک نگارنده باعث زیر سوال رفتن کلیت مجموعه می شود علی الخصوص که این مجموعه یک نشریه مکتوب  و در حوزه ی تخصصی باشد و در حافظه ی تاریخ کتبا ثبت شود ...

گزارش تصویری از تمرین کنسرت هومن جاوید

 

هومن جاوید خواننده خوش صدا و صاحب سبکی است که مهر ماه امسال به روی استیج می رود ،

آخرین تمرین کنسرت حمید عسکری

بک استیج - سالومه گلمکانی : دیروز در آخرین تمرین حمید عسکری حاضر بودیم . یک تمرین 45 دقیقه ای که مصداق بارز کار از مجکم کاری عیب نمی کند بود چرا که گروه انقدر با هم هماهنگ بودند که هیچ جای کار حتی کوچکترین ایرادی نداشت ... به قول حمید عسکری این همه سالِ که این آهنگها را با هم تمرین می کنند و هماهنگ بودندشان طبیعی است .

عسکری تاکید داشت که این آخرین اجراهای آلبومهای کماست و بعد از کنسرت کرمان ، تهران و یک شهرستان دیگر با آلبوم جدید که احتمال انتشارش در هفته ی چهارم شهریور بسیار قوی است به روی استیج خواهد رفت . حمید عسکری در باره نام آلبوم نیز گفت : آلبوم جدید تا این لحظه سرنوشت نام دارد مگر اینکه تا آخرین لحظه تصمیم دیگری بگیریم

گفتنیست که عسکری امشب در کرمان و اول شهریور در تهران با هوادارانش وعده ی دیدار دارد

 

حمید حامی : فضای سوسن خانم ها جای من نیست

بک استیج : خواننده موسیقی پاپ در مورد وضعیت ناخوشایند موسیقی ایران گفت: من می روم و در ایران کار نمی کنم، این آلبوم آخر من که پنج سال برای آن زمان گذاشتم را منتشر می کنم و برای همیشه می روم، نه برای فعالیت در موسیقی بلکه برای فرار از محیط موسیقی ایرانی. وی افزود: به دلیل پاک نبودن موسیقی و کثیف و کثیف تر شدن آن در ایران دیگر رغبت نمی کنم کار کنم، میل من به سفر کردن و کوچ کردن از ایران است، باید به جایی بروم که دیگر با دنیای کثیف موسیقی و اهالی آن برخورد نکنم. البته و مسلما آدم هایی که پاک باشند در موسیقی ایران کم نیستند و یقین داشته باشید کسی که پاک است و راهش از راه هنر آلوده به نفرین ایران جداست در این محیط آلوده به پول و سیاست و مافیاگری دوام نمی آورد.

این خواننده تصریح کرد: انسان نماهای صاحب مافیای موسیقی، خوانندگان پای ثابت سریال ها هستند و اعمال نفوذشان باعث شده است مردم فقط تعداد خاصی از خوانندگان که مورد حمایت هستند و فقط و فقط تریبون معرفی آثار در رسانه در دست آنهاست را بشناسند، درحالی که خوانندگان خوب و لایق ما فقط این پنج نفری نیستند که تنها براساس اعمال نفوذ و روابط سیاسی بر سر کار هستند، شاید تک تک آنها هم در روابط اجتماعی به ظاهر فرشتگانی آسمانی بیایند، اما وقتی پای پول در میان است می بینیم که دیگر هیچ چیزی به چشم نمی آید و ارزش ها جای خود را به مفاهیم دیگری می دهند و برسر به دست آوردن سهم بیشتری از این پول کثیف و برای سرپوش گذاشتن به فقر فکری خود، دست به هر کاری اگرچه ناشایست می زنند. وی ادامه داد: یک مسابقه کمدی از یکی از شبکه های تلویزیونی پخش می شود که در مورد تیتراژهای تلویزیونی است، در این برنامه می بینیم پنج خواننده که هر کدام بیش از 15 تیتراژ تلویزیونی را خوانده اند دوباره و دوباره مورد حمایت مجری باسواد این شبکه هستند!

پول و تبلیغات تلویزیونی و تریبون و همه و همه به کنار، اما مردم از خود دلیل این تکرار را نمی پرسند، اینکه چرا دائما نام یک تعداد اندکی در حال تکرار شدن است؟! اما مسلما اگر مردم ایران باهوش و ریزبین باشند که هستند می توانند دلیل این بی عدالتی را به خوبی متوجه شوند. من برای خودم به خاطر حضور و تلاش پانزده ساله ام به امید خدمت به فرهنگ ایران متاسفم، متاسفم از صدای عدالتی که فقط در شعارها شنیده می شود و جز این هیچ اثری از آن دیده نمی شود. حامی عنوان کرد: این تصور وجود داشت که با عوض شدن دولت، خوانندگانی هم که جزو کابینه دولت بوده اند و فیلم های تبلیغاتی دوره قبل را خوانده بودند هم عوض بشوند، ولی سرجهازی مافیای موسیقی در تمامی دولت ها تعدادی خواننده هستند که در این هشت سال اخیر نسبت به هشت سال گذشته عوض شده اند، از x و y رسیدند به z و w و این روند ادامه دارد چرا که این حمایت فقط از جانب کابینه های مختلف در دولت های مختلف نبوده است بلکه آب از چشمه گل آلود است.

امیدوار بودم بعد از تعویض دولت حداقل در موسیقی به شایسته سالاری برسیم اما اینگونه نیست، موسیقی من با دلایلی که توضیح دادم و پاره ای اتفاقات عجیب قضایی، به پایان رسیده، ولی دلم به حال کسانی می سوزد که هنوز امید دارند و می خواهند وارد عالم موسیقی شوند، اما باید بدانند که برای پیشرفت و موفقیت در هنر ایران مخصوصا موسیقی و سینما هیچ نیازی به استعداد و توانایی در هنر نیست، بلکه تنها به این نیاز دارد که از کودکی برای دلالی و واسطه گری و لابی بازی محض تربیت شده باشی و نه برای هنر، چنانکه بی‌سوادها و نابکارها حاکمان همیشگی دهه اخیر موسیقی و سینمای ایران بوده اند، آلوده تر از موسیقی ایران، خود موسیقی ایران است. خواننده آلبوم «بوی خوب گندم» خاطرنشان کرد: به قول پرویز وکیلی «بگذاریم زمانه به قضاوت بنشیند».

من می روم و در ایران کار نمی کنم، این آلبوم آخر من که پنج سال برای آن زمان گذاشتم را منتشر می کنم و می روم، نه برای فعالیت در موسیقی بلکه برای فرار از محیط موسیقی ایرانی و از سر گرفتن یک زندگی پاک و بدون حضور آلودگی هایی از جنس هنر ایرانی. وی در خصوص پرونده قضایی خود، یادآور شد: راجع به پرونده ی قضایی که در گفت و گوهای قبلی هم به آن اشاره کرده بودم باید بگویم که به مدد و یاری دستهای توانای مسئولین قضایی، مخصوصاً بازپرس مربوط به پرونده ی کلاهبرداری بیست میلیاردی و همچنین به کمک یک سری اتفاقات زنجیره ای عجیب که عملا برای دستگاه قضایی ایران زیاد هم عجیب نیست و با اینکه انجام این جرم توسط متهمین این پرونده مسجل و ثابت شده است، بعد از گذشت یک سال این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات کنج یکی از شعب دادسرا خاک می خورد.

به راستی آیا این عدالت است که یک کلاهبرداری با برنامه ریزی قبلی و به این گستردگی اتفاق بیفتند و مجرمین آزادانه به خرید و فروش اتومبیل های میلیاردی و ساخت برج های آنچنانی و گردش و تفریح مشغول باشند؟! تجربه و برخورد با این بی قانونی و بی عدالتی برای من خیلی جالب است. من به امید قدرت و عدالت دستی هستم که از دست های من و شما قدرتمند تر و بزرگ تر است.

 منبع : روزنامه تماشا

بک استیج - سالومه گلمکانی : سعید شهروز خواننده ی آرام و بی حاشیه و دوست داشتنی و یکی از سوپر استارهای دهه ی 80 موسیقی پاپ است . خواننذه ای که همکاری با بزرگان موسیقی پاپ را در کارنامه ی هنری اش به ثبت رسانده  و تا به امروز 8 آلبوم به بازار موسیقی عرضه داشته است . خواننده ای که طی سالهای فعالیتش قطعات ماندگار و درآمده بسزایی را به پاپ تازه جان گرفته تزریق کرده . با آنان که کمتر از سعید شهروز شنیدند نگاه گذرایی به کارنامه ی افتخارات سعید می اندازیم : بهترین خواننده سال ۱۳۸۷ از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی با البوم بی خوابی/ دومین خواننده و اهنگساز سال ۱۳۸۴ با البوم پسرم بعد از رضا صادقی/ بهترین خواننده سال ۱۳۸۳ با البوم معبد در رقابت با فریدون/ یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان پاپ با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش/ اولین خواننده ای که در سالن میلاد به مدت چند شب موفق به اجرای کنسرت شد/ اولین خواننده ای که دو البوم موفق در یک سال ارائه داد، غزلک و پسرای مشرقی/ اولین خواننده ای که اقدام به انتشار مجموعه ویدئو کلیپ کرد / و ... (اطلاعات بیشتر از سعید شهروز را در ویکیپدیا فارسی)(اطلاعات بیشتر از سعید شهروز را در ویکیپدیا فارسی)

امّا ...

آنچه باعث نگارش این متن شد اجرای ترانه " خورشید خانوم " سروده ی یغما گلرویی که سال 79 با ملودی زیبای "سعید شهروز" و تنظیم حرفه ای "بهنام ابطحی" به عنوان سر کاستی آلبوم غزلک قرار گرفته بود توسط خواننده ی ناشناسی به نام  " بهرام فرداد " بود نکته ی جالب توجه اینجاست که این خواننده برای ترانه "خورشید خانوم" کلیپ هم ساخته . صرف نظر از اینکه موسیقی آقای خواننده اصلاً قابل مقایسه با موسیقی سعید شهروز و بهنام ابطحی نیست آنچه به چشم می آید ترانه است که دقیقا بدون حتی کلامی پس و پیش شدن اجرا شده . با توجه به اینکه یغما گلرویی ترانه سرایی کاملاً حرفه ای است خیلی دور از تصور است که کاری که 10 - 11 سال پیش واگذار کرده و علاوه بر اینکه حق و حقوقش را به طور کامل دریافت کرده بازتاب  قابل قبولی نیز از اجرای سعید شهروز گرفته بخواهد ترانه اش را به ناخواننده  ای مقلد واگذار کند . از طرفی سکوت سعید شهروز و بیش از آن سکوت یغما گلرویی ( ترانه سرایی که در این سالها نشان داده نسبت به اتفاق های پیرامونش بی تفاوت نیست ) آزار دهنده است . شاید نخواستند با پرداختن به این موضوع فرد مذکور را کانون توجه قرار دهند شاید هم با توجه به آشفته بازار موسیقی نسبت به حافظه ی شنیداری مخاطبانشان تردید پیدا کردند ؛ اما هر دلیلی هم داشته باشند باید بدانند سکوت در برابر اینگونه حرکات باعث گستاخی بیشتر نابلدها می شود که نتیجه ای جز به نابودی موسیقی ندارد .

 

امیدوارم شرایطی فراهم شود تا پای صحبت های سعید شهروز و یغما گلرویی بنشینیم و نظر آنها را هم بشنویم .

 

تیتر این مطلب با شما ...

 

بک استیج - سالومه گلمکانی : تیتراژ سریالهای ماه رمضان همیشه یکی از بهترین تریبونها برای مطرح شدن یک اثر موسیقی در ایران است؛ به همین دلیل حساسیت روی این کارها همیشه بی نهایت بوده و دقت در انتخاب موسیقی ، ترانه و کلیت کار انتظار به جایی برای آثاریست که معمولا جزء ماندگارهای موسیقی می شوند .

در تیتراژ پایانی سریال "خروس" که امسال از شبکه ی 2 با موسیقی میلاد ترابی و صدای محمد علیزاده پخش می شود به نکته ی ظریفی برخوردم که گمانم خواندش برای دوستان هم خالی از لطف نباشد .

من دفعه ی اولی که این تیتراژ را شنیدم کار به نظرم فوق العاده آشنا آمد . ابتدا حس کردم ملودی کار شبیه یکی از کارهایی است که قبلا شنیدم  برای همین این آهنگ را دانلود کردم و بارها و بارها به آن گوش دادم تا متوجه شدم که این حس به خاطر شبیه بودن ملودی کار نیست بلکه نحوه استفاده از اصطلاح " هواتو کردم " ( که دست بر قضا در اینترنت هم کار با نام " هواتو کردم" منتشر شده ) در ابتدای ترانه ی این کار باعث به وجود آمدن این احساس آشنا شده .

حدود 6 ماه پیش آهنگ هواتو کردم با صدای آقای طالب زاده ، موسیقی پیام هوشمند و ترانه ی علی بحرینی در سطح اینترنت پخش شد که دقیقا تکیه ترانه بر اصطلاح "هواتو کردم " بود ( درست مثل ترانه ی تیتراژ سریال خروس با نام هواتو کردم ! ) . شنیده نشدن کار آقای طالب زاده توسط محمد علیزاده و میلاد ترابی !! تا حدی معقول به نظر می رسد ولی اینکه بخواهیم تصور کنیم محمد کاظمی ترانه سرای کار آقای علیزاده هم این کار را نشنیده با توجه به همکاری نزدیک قبلی ایشان با پیام هوشمند ایضاً آشنایی کامل ایشان با علی بحرینی کمی خوش بینانه است ...

ظاهراً آقای ترانه سرا کاملاً رندانه سعی داشته امتیاز اصطلاحی که پیشتر توسط همکار پیشکسوتش در عرصه ی ترانه به کار گرفته شده را برای خود محفوظ کند .

البته طرف خوشبینانه ی ماجرا این است که این اتفاق کاملا تصادفی پیش آمده باشد و ترانه سرای تیتراژ سریال  خروس به قول معروف قصد سوءاستفاده هنری نداشته که ما هم امیدواریم اینگونه بوده باشد .

با امید روزی که همگی تنها با تکیه بر استعداد های شخصی مان فعالیت هنری انجام دهیم .

 

 

بک استیج - سالومه گلمکانی  : دیشب برای اولین بار کنسرت بابک جهانبخش به حاشیه های نامطلوبی کشانده شد .

این کنسرت که از مدتها پیش برای اجرای هرچه بهتره آن زحمات بسیاری کشیده شده بود و انصافآ هم همکاری های لازم از طرف فرمانداری ، ارشاد ، و اداره اماکن صورت گرفته بود با برخورد های غیر اخلاقی مسئولین حراست سالن نژاد فلاح تبدیل به بدترین شب بابک جهانبخش شد و به جای خاطره ای خوب کابوسی به یاد ماندنی در ذهنش به جای گذاشت .

برخورد بد مسئولین حراست از همان ساعات ابتدایی و حتی قبل از شروع کنسرت با اهالی رسانه بود و وقتی نزدیکان بابک جهانبخش به حمایت از دوستان مطبوعاتی برآمدند با برخورد زننده ی حراست روبرو شدند این برخوردهای زشت تا جایی ادامه پیدا کرد که در پایان برنامه خود بابک جهانبخش به میان آمد تا به حمایت از افرادی که بدون داشتن وظیفه در قبال کارهای اجرایی این  برنامه سعی در  برقراری نظم در هدایت مردم به بیرون سالن داشتند برامد .

داستان اینگونه بود که مسئولین حراست به جای پرداختن به وظیفه ی اصلی شان که ایجاد نظم در سالن و خلوت کردن اطراف اتاق بک استیج بود بیشتر به ازدهام دامن زده و نور چشمی ها و اقوام دور و نزدیکشان را برای گرفتن عکس و امضا به اتاقک کوچک بک استیج آورده بودند و اعتراض و مخالفت اطرافیان جهانبخش با این حرکت غیر اخلاقی مسئولین حراست آغاز درگیری های تلخ  بود .
طبق مشاهدات خبرنگار "بک استیج" در پایان برنامه وقتی مسئولین برگزاری کنسرت در حال جمع آوری وسائل و امکانات اجرای برنامه بودند یکی از مسئولین حراست با گفتن جمله ی " اینها رو همین الان از سالن بیرون بیندازید " برخوردی دور از شان و جایگاه بچه های تیم برگزار کننده این اجرا داشتند که این برخورد باعث دلخوری بابک جهانبخش و مدیر برنامه هایش شد طوری که این خواننده با حالتی عصبی که کمتر از بابک جهانبخش دیده بودیم و در حالی که پیوسته به مسئولین سالن بابت بی احترامی هایشان اعتراض می کرد محل اجرای برنامه را ترک کرد .

اعتراض گروه ازکستر به نبودن امکانات اولیه در بک استیج مثل نداشتن کولر و حتی دستشویی !! از حاشیه های این برنامه بود.
ای کاش پایان تلخ این ماجرا به همین مسائل ختم می شد اما متاسفانه وقتی مدیربرنامه های جهانبخش از حراست سالن در قبال این رفتار های ناشایست  توضیح خواست در اقدامی تاسف بار و در حالی که هنوز وسایل شخصی بابک جهانبخش در اتاقک بک استیج بود کلیه کارمندان شرکت و همچنین کلیه خیرنگاران را با برخوردی ناشایست به بیرون سالن هدایت کردند
محمد رضا خانزاده مدیر برنامه های جهانبخش درحالی که به شدت دلخور بود به خبرنگار ما گفت یقینن این برخوردهای ناشایست را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد . وی افزود مسئولین ارشاد ، اماکن و فرمانداری استان البرز نهایت همکاری را برای برگزاری هرچه بهتره این برنامه انجام دادند ولی برخورد حراست سالن به قدری دور از شان بود که ما را بر آن داشت تا برای احقاق حقوق مادی و معنویمان به مراجع صاحب صلاحیت رجوع کنیم

" منبع : بک استیج "

 

پس از نشر خبر محکومیت مهدی مقدم از سوی سایت بک استیج ، از سوی برخی افراد که خود را مدیر سایت رسمی مهدی مقدم معرفی کردند مورد هجوم و تهدید قرار گرفتیم و متهم به نشر اکاذیب شدیم و به شدت تحت فشار قرار گرفتیم که خبر را از خروجی سایت برداریم . ما هم برای پیگیری ماجرا با آقای امین پور وکیل رسمی مهدی مقدم تماس گرفتیم و جویای ماجرا شدیم ماحصل صحبتهای ما با آقای امین پور به شرح زیر است :

 

آقای امین پور ضمن تایید موارد مندرج در دادنامه با اصلاح برخی موارد ذکر شده در خبر اصالت خبر  را نیز تایید نمود . وی افزود شاکی مهدی مقدم آقای سید سعید رضا نوشکاران با نام هنری سعید نوشان هستند و اتهام مهدی مقدم دقیقا نشر یا پخش یا عرضه اثر علمی ، فرهنگی ایران بدون اجازه صاحب اثر بوده نه سرقت هنری ( با نهایت احترامی که برای جناب امین پور قائل هستم متاسفانه هر چقدر هم ایشون توضیح دادن باز هم من متوجه نشدم تفاوت سرقت هنری با نشر یا پخش یا عرضه اثر علمی ، فرهنگی ایران بدون اجازه صاحب اثر چه تفاوتی دارد حالا اشکال از درک پایین بنده بود یا تبحر ایشان در سخنوری چندان هم حائز اهمیت نیست  )

 

وی همچنین اذعان داشت حکم صادره از سوی دادگاه ده میلیون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیری بوده که با پرداخت این مبلغ به صندوق دادگاه پرونده مختومه شده است . 

 

امین پور در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه با توجه به صحت این خبر چرا آقای ابراهیم جلالی مدیر سایت رسمی مهدی مقدم (به گفته ی خود ایشان ) ما را متهم به نشر اکاذیب و تهدید به شکایت کرده اعلام کرد که اصلاً شخصی به این نام را نمی شناسد و ما را محق به مورد پیگرد قرار دادن این شخص دانست  همچنین در پاسخ به اینکه چرا وبلاگ رسمی آقای مقدم به مدیریت ابراهیم جلالی که گفته می شود زیر نظر مهدی مقدم فعایت دارد زود تر از صدور حکم نهایی دادگاه خبر را نشر داده و شروع به تشویش اذهان عمومی نموده و حتی هواداران مهدی مقدم را تحریک به تهدید آقای سعید نوشان کردن تا با بی احترامی و تحت فشار قرار دادن ایشان ؛ وی را مجبور به باز پس گیری شکایت خود کنند گفت من به گمان نمی کنم که مهدی مقدم در جریان این مسائل بوده باشه و قطعا اگر از این داستانها اطلاع یابد به شدت ناراحت میشود و اصلا چه بسا که خود مهدی مقدم هم این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار دهد .

 

در نهایت بنا بر این شد که آقای امین پور موارد حاشیه ای که در این ماجرا به وجود آمده را پیگیری نمایند و ما را هم در جریان قرار دهند .

 

مهدی مقدم با شکایت سعید نوشان ، آهنگ ساز و تنظیم کننده دو قطعه از آلبوم احتیاط با رأی نهایی  دادگاه مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران با شماره پرونده ۹۱۰۹۹۷۰۲۳۰۸۰۰۴۸۵ طی استفاده ونشر اثر موسیقی بدون اجازه صاحب اثر وبدون رعایت حقوق مادی و معنوی به پرداخت ده میلیون ریال به عنوان جزای نقدی بدل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سعید نوشان آهنگساز و تنظیم کننده ی دو قطعه ی ” خدا ” و ” از پشت شیشه ” شاکی خصوصی پرونده ی مهدی مقدم است . البته خود مقوله ی شکایت سعید نوشان از مهدی مقدم در این آشفته بازاری که هیچ قانونی از حقوق مولفین و صاحبان اثر خصوصاً در بخش موسیقی حمایت نمی کند به خودی خود جای تحسین دارد ، چرا که با وجود اینکه قوانینی درباره حقوق مولفین و هنرمندان مصوب شده هنوز هم این قوانین به طور جدی اجرا نمی شود . شایان ذکر است که قطعه ی ” خدا ” در نظر سنجی  بسیاری از سایتهای معتبر موسیقی و همچنین سایتها و وبلاگ های هواداران مهدی مقدم به عنوان قطعه ی برتر آلبوم انتخاب شده بود

سعید نوشان در این باره میگوید: برای اینکه هزینه آهنگ و تنظیم رو پرداخت نکنند حاضر شدند از نسخه اولیه و اتود کارها استفاده کنند و کارها بدون میکس و مستر داخل آلبوم قرار گرفت البته من اینرو نمیدونستم تا زمانی که از من دعوت شد در مراسم رونمایی شرکت کنم و اولین باری که شنیدم دارند از کارها استفاده میکنند در همون مراسم رونمایی آلبوم بود من به ایشون و مدیر برنامشون اعتراض کردم ولی متاسانه فایده ای نداشت که مجبور شدم از طریق مراجع قضایی اقدام کنم ، کاری که به نظر خیلی ها بیهوده و غیر ممکن بود ولی من نه فقط به خاطر حق خودم بلکه به خاطر جامعه هنری و بستن راه سرقت موسیقی که متاسفانه به شکل عرف در جامعه ما درامده است قدم به این راه سخت گذاشتم که یک سال طول کشید

سعید نوشان در ادامه اضافه کرد : پرداختن به اینکه در طی این  یکسال رفت و آمد در دادگاه چه اتفاقاتی افتاد و مهدی مقدم خواننده ای که نام ” مردمی ” را یدک می کشد برای فرار از اعمال قانون به چه حربه هایی دست زد و اینکه اساساً چطور توانستند  برای کاری که اجازه نامه ی صاحب اثر ضمیمه ی آن نیست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اخذ کنن در این بحث نمی گنجد اما آنچه که پس از این رفت و آمدها حاصل شد صدور حکم محکومیت مهدی مقدم به سرقت هنری در مبحث کیفری این پرونده بود و  بخش حقوقی این پرونده که همچنان در دست بررسی می باشد .

وای به روزی که ...

تا بوده همیشه سایت های خبری کوچکتر از خبرگزاری های معتبر عکس و مطلب برمیداشتند و اگر احیاناً منبع رو ذکر نمی کردن یا لوگوی خبرگزاری رو بر می داشتن مورد نکوهش قرار می گرفتن ... حالا نمی دونم اگه یه خبرگزاری دولتی معتبر از یه سایت خبری موسیقی که اعتبارش در برابر این خبرگزاری دولتی خیلی کمتره عکس برداره و لوگوی اون سایت و حذف کنه و بدون ذکر منبع عکس ، یه خبر با اون عکس کار کنه باید چی گفت ؟؟؟
پریروز صبح سایت مهر نیوز خبری در ارتباط با علی لهراسبی و همکاریش با محسن یگانه تو آلبوم جدیدش بالا رفته و عکسی که استفاده کرده عکس سایت هارمونی از کنسرت علی لهراسبی هستش منتها لوگوی سایت و اسم عکاس و حذف کردن ...                                                                                   ضمناً جا داره اضافه کنم که این عکس زمان همکاری بنده با سایت هارمونی و توسط همکار عکاس ما آقای صنیعی گرفته شده و فایل اورجینالش رو هم داریم .

خودتون  لینک سایت مهر نیوز رو ببینید و قضاوت کنید .

 

لینک سایت مهر نیوزلینک سایت مهر نیوز


  

 

 

عذرخواهی از سیروان خسروی

بک استیج - سالومه گلمکانی :

عصر امروز با مقاله ای منتشر کردیم با مضمون انتقاد از همکاری سیروان خسروی با ارسلان قاسمی . منبع خبر همانطور که ذکر شده بود و در عکس هم مشاهده می کنید صفحه ی اصلی ارسلان قاسمی بود . که ظاهراً این خبر صحت نداشته متاسفانه کمی عجولانه دست به انتقاد زدیم که از این بابت از جناب آقای سیروان خسروی و هوادران فهیمشان پوزش می خواهیم .

با احترام سردبیر و جانشین مدیر مسئول

سالومه گلمکانی 19 /3 /92             

 

سیروان و یک اتفاق جدید اما تاسف بار !


 

دوستای هنرمند و هنردوست :
خواهشا وقت بگذارید این انتقاد را تا آخر خوانده و نظرات خود را به ما اعلام بفرمایید .

 صحت این مطلب در صفحه ی مجازی بازیگر سریال هوش سیاه "ارسلان قاسمی" موجود است

 حال و احوال موسیقی پاپ ، این روزها واقعا خراب است. پسر بچه ای که همه ایشان را به عنوان آقای بازیگر می شناسیم و دلیل مطرح شدن ایشان در این حیطه هم ، هنوز در پرده ا ی از ابهام است به موسیقی هم لطف کردند و مشغول تولید آلبوم موسیقی هستند.
تا اینجای کار به قولِ دوستان خیالی نیست اما ... متاسفانه مهم اینجاست که این به اصطلاح آلبوم را چه کسی آهنگسازی و تنظیم کرده و در واقع پشتیبان ایشان چه کسی است ؟؟؟
در همین مورد روی سخنِ ما با یکی از تنظیم کننده ها و موزیسین های مطرح کشور آقای "سیروان خسروی" است که ظاهرا ایشان به قول "ارسلان قاسمی" شب و روز روی این مثلا آهنگ ها زحمت کشیده اند و با جان و دل وقتشان را صرفِ این پروژه کرده اند!

سیروان جان ! دوست خوب و هنرمند و بِرند مملکت ؛ آیا زمانی که این آقای مثلا بازیگر خدمت شما رسیدند و درخواست کار دادند ، جناب عالی جز به دستمزدی که به شما پرداخت می شود به اعتبار کاریتان هم فکرکردید ؟ آیا یک لحظه به این موضوع هم فکر کردید که مخاطب ها و هم کارانِ شما راجع به این اقدامِ شما چه نظری خواهند داشت و چه برداشتی خواهند کرد؟ آیا اصلا برایتان مهم بود؟

در این آشفته بازار موسیقی که همه هوسِ خواننده شدن و آلبوم دادن به سرشان میزند ، شما که هنرمند صاحب نظری در این عرصه هستید و با خیلی از چهره های بزرگ و مطرح موسیقی ایران همکاری داشتید ، چطور شد که بدون هیچ تفکری این پیشنهاد را از پسر بچه ی 14 ساله ای که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارد پذیرفتید؟ چرا مثلا خیلی دوستانه (ولی اتفاقا با منظور ) به ایشان نگفتید دوست عزیز شما در حیطه ی کاری خودتان فعالیت کنید بهتر تر هست و دوست داشتنی تر خواهید بود ؟!مگر غیر از این است که هوس های افراد نا وارد به اعتبار و زحمت های خودِ شما هنرمندان صدمه وارد میکند؟

 یعنی شما با پذیرفتن پیشنهاد همکاری با این اشخاص ، در واقع این موضوع را قبول دارید و هیچ مشکلی با این که امروز هرکس از خانواده اش قهر میکند خواننده می شود ندارید ؟

 سیروان عزیز از شما می پرسم که برای رسیدن به این مرحله ی حرفه ای از زندگی به گفته ی خودتان خیلی زحمت کشیدید ، آیا به نظر شما داشتن علم و تجربه و دانش برای پای گذاشتن در یک حرفه ی هنری (مخصوصا موسیقی ) هیچ اهمیتی ندارد و فقط صرفاً چهره بودن یا پولدار بودن اشخاص مهم هست ؟


" آقای کارشناس م.ا "

پی نوشت سردبیر - سالومه گلمکانی : 

دوست هنرمندم ، سیروان عزیز  مطالبی که در نقد آقای ( م - الف )عنوان شد نقل قول از صفحه ی مجازی ارسلان قاسمی در فیس...بوک بوده .در مورد صحت ماجرا و چند و چون داستان قطعاً منتظر پاسخ شنیدنی  شما هستیم . البته در اینکه شما مختارید با هر آنکس که مایلید همکاری کنید شکی نیست اما علت نشر این مطلب صرفاً از این جهت بود که از شما ... سیروان خسروی ای که در مصاحبه های مختلف از جمله برنامه ی اینجا ایران است کلیت موسیقی ایران را به چالش می کشید و میگویید که ضعف مویسقی به این دلیل است که همه به پول فکر می کنند و هرکسی می خواهد به هر نحوی شده پول در بیارود ، هیچ کس به این که چه تخصص هایی داره توجه نمی کند . انتظار میرود همکاری هایش را گزیده تر و تخصصی تر انتخاب کند .

 

 

 

 

 

 

آمار بازدیدکنندگان

552781
TodayToday41
YesterdayYesterday595
This_WeekThis_Week3002
This_MonthThis_Month9104
All_DaysAll_Days552781