0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

جدیدترین

بک استیج :جشنواره تابستانی کنسرت های کیشِ امسال برخلاف سال های قبل مخاطبان آن را شگفت زده کرده است.این جشنواره که دوهفته از شروع آن گذشته و توسط شرکت فرهنگی هنری و تبلیغاتی اکسیر نوین با مدیرت محمد رضا خانزاده برگزار شده کیفیت در خور و بالایی را نسبت به سالهای قبل پیدا کرده است.

برنامه ریزی منظم ، تجهیزات مناسب و دقت نظر در اجرای برنامه های تشکیلاتی باعث شده که جشنواره امسال نمره بالا و قابل قبولی را تاکنون به خود اختصاص دهد.
طبق تصمیم گیری هایی که به صورت دقیق و تخصصی برای این جشنواره گرفته شده، برنامه های این جشنواره که هر هفته 2 یا 3 خواننده در آن به اجرا خواهند پرداخت بدین صورت است که : ابتدا به مدیربرنامه های آن خواننده ست لیست برنامه ها به همراه ترتیب و زمان دقیق اجرای آن داده می شود،به محض رسیدن تیم اجرایی به فرودگاه و خروج از هواپیما در  روز و زمان اعلام شده گروهی از عوامل خواننده و همراهان او را تا اتومبیل اختصاصی  اسکورت کرده  و آنها را تا CIP  فرودگاه برای پذیرایی همراهی میکنند.پس از آن نیز تا محل اقامت آنها در هتل در نظر گرفته شده و استقرارشان نیز همراهی خواهند شد.
در ست لیست تعبیه شده روز و زمان ساند چک ، اجرا و مسائل متفرقه نیز تماما مطرح شده است.
هفته نخست این جشنواره مرتضی پاشایی و گروه سون و هفته دوم نیز بابک جهانبخش،سیروان خسروی و مازیار فلاحی به اجرای برنامه پرداختند و استقبال قابل توجه و بی نظیری از این برنامه ها صورت گرفت.
لازم به ذکر است که خواننده هایی چون احسان خواجه امیری و شهرام شکوهی , محسن یگانه  محمد علیزاده زانیار خسروی رضا یزدانی و مهدی یراحی و ... دیگر خواننده ها نیز در هفته های آتی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

  
 

فراخوان سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر

بک استیج – هدیه داوری : فراخوان سي امين جشنواره

بين المللي موسيقي فجر به صورت رسمي براي دعوت

از گروههاي رسمي موسيقي منتشر شد.

به نقل از روابط عمومي انجمن موسيقي ايران، فراخوان

سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر از سوي

ستاد اجرايي جشنواره به صورت رسمي به شرح

ذيل اعلام شد.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، پاسداشت

سه دهه حضور موثر گروه های موسیقی کشور و یادآور

همراهی و همدلی هنرمندان بزرگ موسیقی ایران، با

فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشورمان است.

دبیرخانه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

شرایط و مقررات بخش رقابتی این جشنواره را در شاخه های 

گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و گروه نوازی موسیقی

کلاسیک غیر ایرانی، آواز جمعی و آهنگسازی به شرح ذیل

اعلام می نماید:

الف - بخش اجراهای زنده

الف – 1- موسیقی کلاسیک ایرانی:


-
در این شاخه تعداد اعضای گروه بین 3 تا 12 نفر بوده و

فقط از سازها ایرانی استفاده شود.


-
اجرای قطعات جدید (اجرا و منتشر نشده)، امتیاز ویژه

خواهند داشت.


-
قطعات ارائه شده می توانند سازی یا آوازی باشند.

الف – 2- موسیقی کلاسیک غیر ایرانی:


-
در این شاخه تعداد اعضای گروه نباید کمتر از 3 نفر باشد.


-
اجرای حداقل سه قطعه از سه دوره اصلی تاریخ موسیقی

ترجیحا" باروک ، کلاسیک ، رمانتیک یا معاصر و یک قطعه

از آهنگساز ایرانی الزامی است.

الف – 3 – اجرای آواز جمعی:
-
در این شاخه تعداد اعضای گروه ( خوانندگان کر) نباید

کمتر از 8 نفر و بیش از 16 نفر باشند.


مدت زمان آثار ارائه شده برای انتخاب، حداقل 15 دقیقه

و حداکثر 20 دقیقه باشد.
-
اجرای حداقل دو قطعه از دو دوره تاریخ موسیقی و نیز یک

قطعه با تم برگرفته از موسیقی محلی یا موسیقی

کلاسیک ایرانی الزامی است.


تبصره: اجرای قطعه ای با تم برگرفته از موسیقی محلی

یا موسیقی کلاسیک ایرانی با تنظیم اختصاصی از سوی

گروه دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

جوایز:


هیات داوران بخش رقابتی سی امین جشنواره بین المللی

موسیقی فجر، برای هر یک از بخش های سه گانه فوق

(اجراهای موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیر

ایرانی و آواز جمعی)، جوایز ذیل را به برگزیدگان تقدیم خواهد

کرد:


برگزیده اول – تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 120 میلیون ریال

جایزه نقدی


برگزیده دوم – لوح تقدیر و 80 میلیون ریال جایزه نقدی


برگزیده سوم –  لوح تقدیر  و 50 میلیون ریال جایزه نقدی

نکته1: ستاد جشنواره این حق را برای خود قایل است تا

بر اساس رای هیات داوران، جایزه برگزیده هر یک از رتبه ها

را به صورت مساوی بین دو گروه تقسیم کند.


نکته 2: گروه¬های راه یافته به مرحله نهایی در بخش گروه

نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی کلاسیک غیر

ایرانی برای 45 دقیقه و گروه های آواز جمعی برای 30 دقیقه

آمادگی اجرای صحنه ای را داشته باشند.


نکته 3: به منظور ارتقاء سطح کیفی گروه¬های پذیرفته شده

در بخش های رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی

کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی، ستاد جشنواره سعی خواهد

کرد امکاناتی همچون برخورداری از حضور اساتید و مشاوران

هنری، تامین محل تمرین و ... به گروه¬های راه یافته به مرحله

نهایی جشنواره ارائه نماید.

ب – بخش آهنگسازی:


ب – 1- موسیقی ملی ایران:


ـ آثار ارسالی در این شاخه برای سازهای ملی ایران(کلاسیک

ایرانی و نواحی) تصنیف شوند.


-
آثار ارسالی برای حداقل 4 ساز  تصنیف شده باشند.


-
آثار ارسالی شامل پارتیتور کامل و نمونه صوتی ضبط شده

با کیفیت مطلوب باشند.


-
قطعات ارسالی نباید قبل از برگزاری بیست و نهمین جشنواره

بین المللی موسیقی فجر(اسفند 1392)، به صورت کنسرت اجرا ،

و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند.


ب – 2- موسیقی کلاسیک غیر ایرانی:


-
آثار ارسالی در این شاخه، میتوانند به صورت ارکسترال، تکنوازی

و آنسامبل (2 تا 10 نفر نوازنده و خواننده) و کرال نوشته و

تنظیم شده باشند.


-
در آثار ارسالی، استفاده از عناصر موسیقی ایرانی و نواحی

دارای امتیاز ویژه ای خواهد بود.


-
اثر ارسالی باید شامل پارتیتور کامل و نمونه صوتی (ضبط شده

یا به صورت Midi) با کیفیت مطلوب باشد.


-
اثر ارسالی باید یک قطعه کامل به مدت زمان حداقل 5 دقیقه

باشد.


-
قطعات ارسالی نباید قبل از برگزاری بیست و نهمین جشنواره

بین المللی موسیقی فجر(اسفند 1392)،  به صورت کنسرت

اجرا ، و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند.


ب – 3 – پایان نامه
ـ فارغ¬التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

رشته آهنگسازی میتوانند پایان نامه های خود را برای شرکت

در این بخش ارسال نمایند.


ـ برای مدت زمان اثر و یا تعداد سازهای استفاده شده در آثار

ارسالی، محدودیتی وجود ندارد.


-
پایان نامه های برگزیده جشنواره های گذشته، مورد بررسی

قرار نخواهند گرفت.

جوایز:

هیات داوران بخش آهنگسازی سی امین جشنواره بین المللی

موسیقی فجر، به برگزیده هر یک از بخش¬های سه گانه فوق

(ملی ایران، کلاسیک غیر ایرانی و پایان نامه)، تندیس جشنواره،

لوح تقدیر و مبلغ 60 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم خواهد کرد.


نکته 1: ستاد جشنواره این حق را برای خود قایل است تا

بر اساس رای هیات داوران، جایزه برگزیده هر یک از بخش-ها

را به صورت مساوی بین دو نفر تقسیم کند.


نکته 2: هر آهنگساز می تواند حد اکثر 2 قطعه در هر یک از

شاخه ها، برای شرکت در بخش رقابتی به دبیرخانه جشنواره

ارائه نماید.

نکات و شرایط:

1-
مهلت ارسال آثار تا پایان مهر ماه 1393 می باشد.


2-
کلیه آثار ارسالی گروه های موسیقی متقاضی شرکت در

جشنواره باید همراه با مشخصات کامل، شامل فرم درخواست

شرکت در جشنواره (قابل دریافت از پایگاه اطلاع رسانی

جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com )  ـ نمونه

اجرای تصویری بر روی لوح فشرده  با کیفیت مطلوب (حاوی

قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا شود به مدت زمان

45 دقیقه)، بیوگرافی هنری گروه و متن اشعار به صورت

تایپ شده (همراه با ترجمه معتبر اشعار غیر فارسی) به

نشانی تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، معاونت

امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه پنجم،

دبیرخانه جشنواره بین المللی موسیقی فجر ارسال شود.


3-
گروه های برگزیده حائز رتبه اول در بیست و نهمین

جشنواره بین المللی موسیقی فجر نمی توانند در بخش

رقابتی شرکت کنند.


4-
تکمیل و ارسال فرم درخواست، تعهدی برای دبیرخانه در

خصوص دعوت از گروههای متقاضی ایجاد نمی کند.


5-
مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره محفوظ است و

مسترد نمی شود.


6
ـ دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن های 66721170 و66748055

آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.


7
ـ هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره، تنها از

طریق پایگاه رسمی جشنواره به نشانی 

www.fajrmusicfestival.com اعلام خواهد شد و مسئولیت

پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه بر عهده متقاضیان است.


8
ـ به کلیه سرپرستان گروه¬ها توصیه می شود از نوازندگان و

خوانندگانی استفاده کنند که همزمان در گروه های دیگر به کار

مشغول نباشند، زیرا تداخل نوازندگان و خوانندگان گروه ها با

یکدیگر موجب اختلال در برنامه ریزی جشنواره شده و ممکن

است منجر به حذف اجرای برنامه گروه شود.


9
ـ پس از پایان مهلت ارسال آثار، بررسی نمونه آثار ارسالی

در شاخه های مختلف آغاز و اسامی گروه¬های پذیرفته شده

از طریق پایگاه رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.


10
ـ ستاد جشنواره به جز تامین اسکان و پذیرایی گروه های

شهرستانی، هیچگونه هزینه ای را به عنوان دستمزد یا هزینه ایاب

و ذهاب و ... تقبل نخواهد کرد.

فرم شرکت در جشنواره موسیقی فجر ...

                    دانلود فرم در سایز اصلی+++++++++

 

" ماه عسل " با " هدفون " فرزاد فرزین شنیده شد

بک استیج - امیرحسین : منصوری در یک شب گرم تابستانی ، فرزاد فرزین همراه گروه شوک به

روی استیج رفت تا شبی خاطره انگیز برای هوادارانش رقم بزند

در ابتدای برنامه سالن در تاریکی مطلق فرو رفت و تماشاگران با صدای تشویق کر کننده فرزاد فرزین

را تشویق میکردند که ناگهان او در میان یک گوی چرخان به صحنه آمد و قطعه "نرو" را اجرا کرد

"احساس من" ،"میدونم"،"کی میتونه" ،"لحظه ها" ، "بیا بیا"، "نگرانتم" و "من و تو" قطعات بعدی

بودند که اجرا شدند . سپس نماهنگی از اجرای قطعه ستاره بر روی نمایشگر های سالن نقش بست

که گروه شوک برای خواننده محبوبشان جشن تولد کوچکی گرفته بودند

فرزاد فرزین با ظاهری جدید به استیج بازگشت و با اجرای «هدفون» سالن را به مرز انفجار رساند

از مهمانان ویژه این برنامه میتوان از یاحا کاشانی ، پیام صالحی ، احسان ارغوانی ،

حسین صنیعی (دبیر عکس سایت بک استیج) و ... نام برد

"دونه دونه" ، "ای وای" ، "فکر تو" ، "برگرد" ، "دوریت" ، "بچه" ، "شانس" ، "ماه عسل" و

"باتو" قطعات دیگری بودند که اجرا شدند .

محمد شاکر (کیبورد)، احمد امین پور (پرکاشن)، مهرداد معافی (گیتار الکتریک)، سهراب

رمضان پور (درامز)، آرمن کششی (گیتار باس)، آرین کششی (گیتار اسپانیش)، کسری خدیور (ویولن)،

ایمان جعفری پویان (ساکسیفون)، امیر میلاد نیکزاد (کیبورد و رهبر گروه)، علی تهرانی (همخوان)،

انوشیروان تقوی (همخوان)، شهاب شهبازی (همخوان) اعضای گروه فرزاد فرزین را تشکیل میدادند

 

 

محمد علیزاده : من از عشق بارون به دریا زدم ...

بک استیج - داود خداداد : ایرانگردی محمد علیزاده به نمایشگاه بین المللی تهران رسید ...

کنسرت «محمد علیزاده» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. این کنسرت

طی روزهای 29 و 30 خردادماه و در چهار سانس روی صحنه رفت.

در ابتدای ورود به سالن بیش از هر چیز سکوی مربوط به سکشن بادی که روی استیج و

باال سی دیطراحی شده بود خودنمایی می کرد.

لحظاتی پیش از آغاز برنامه دو کلیپ پخش شد که یکی مربوط به تمرین های محمد علیزاده

و دیگری با موضوع تمام شدن بلیت های این کنسرت بود.

کنسرت با ترک برگرد کنسرت خود را آغاز کرد که هنرنمایی اعضای سکشن بادی انرژی

این قطعه را بیشتر کرده بود

قطعات اجرا شده در این کنسرت :

بعد از قحطی گل و احساسی که به تو دارم... نوبت به قطعه اشتباه ، تورو میخواستم ،

شهرباران ، غم دنیاس ، جز تو ، با اینکه تنهایی ، حس آرامش ، خداحافظ همین حالا ،

هواتو کردم و اجرای مجدد برگرد

در میان یکی از ترک ها یکی از حضار داخل سالن کلمه ی عزیزم را فریاد زد و محمد

علیزاده در جواب گفت:خیلی ها از من سوال می کنند که چرا اینقدر از کلمه عزیزم

استفاده می کنم... به نظر من، عزیزم قشنگ ترین کلمه برای ایجاد یک رابطه حسی و

عاطفی است.

مهمانان ویژه این کنسرت میتوان به :

احسان علیخانی ، میلاد ترابی و سید محمد کاظمی، اشاره کرد ...


امیرحسین اویسی (درامز)، امیر غلامی (گیتار الکتریک)، علی پورنگهبان (گیتار بیس)،

رضا آرشام (گیتار کلاسیک)، عظیم روحانی (گیتار کلاسیک)، محمد شعبانی (پرکاشن)،

اشکان موسوی (ویولن)، سعید عباسی (کیبورد و آکاردئون)، بهمن میرزازاده (بوزوکی) و

اشکان صدیق آذر (سینت سایزر) اعضای ارکستر به رهبری امیر علیزاده (پیانو و کیبورد) بودند.

همچنین رضا آذرنژاد (ترومپت)، حسین کیانی (ترومپت) و بنیامین (ساکسوفون) در

سکشن بادی به سرپرستی حسین شریفی (ترومبون) حضور داشتند.


این کنسرت با همت شرکت ایران گام به مدیریت صدرالدین حسین خانی برگزار شد...

با تشکر از حراست سالن میلاد و عوامل اجرایی این کنسرت که مثل همیشه همکاری خوبی

با خبرنگاران و عکاسان داشتند.

در ادامه دعوت میکنم شاهد عکس های حسین صنیعی از این اجرا باشید ...












پرونده ای برای ترانه های آلبوم بنیامین 93

بک استیج - سالومه گلمکانی : آلبوم بنیامین 93 در چند ماه پس از انتشارش با واکنش های عجیب و غریب

و در برخی موارد مغرضانه نیزروبرو شد ، این واکنش ها از ایراد فنی گرفتن ناسراینده ها به ترانه های

فرید احمدی آغاز و تا تکراری بودن و حداقل شبیه به هم بودن خط ملودی های بنیامین و در گاهی اوقات 

نیز پا را فراتر گذاشته و از گریز های ریزبینانه نیما وارسته به تکرر در تنظیم ها کشیده شد .

از آنجایی که بنده به عنوان نگارنده ی مطلب اطلاعات جامعی در مورد ملودی و تنظیم ندارم ترجیح می دهم

از اظهار نظر در این موارد بپرهیزم و به بخش ترانه های آلبوم بپردازم که به واقع می توان مدعی شد

که این ترانه ها یک سر و گردن بالاتر از ترانه های آلبوم های 85 و 88 بوده است که به تفصیل

در این باره خواهم نوشت .

ترک اول این آلبوم "قهوه " که با ساختار فضاهای حقیقی در ترانه و استفاده ی به جا و استادانه ی

آرایه های ادبی راه هرگونه نقد ادبی را حتی برای سخت ترین منتقدان ترانه بسته است . همانطور

که پیشتر هم شاهد این گونه ترانه ها از فرید احمدی بودیم استفاده از کلماتی مرتبط به هم و

جریان ساز در کلیت ترانه که باعث تحکم خطوط افقی و عمودی ترانه می شود و از هر

نوع سردرگمی مخاطب در مقابل احساساتش جلوگیری می کند ، همانطور که شاهد بودیم ،

این قطعه جزء ترک های هیت ( مردمی ) آلبوم 93 بود

قطعه دوم قطعه ی " جادوگر گیسو " قطعه ای به جا مانده از آلبوم ؛ با اینکه از تولید این

قطعه چیزی بالغ بر 8 سال می گذرد کوچکترین گرد کهنگی بر کلام و موسیقی این قطعه

ننشسته است و جزء قطعاتی ست که توانسته تحسین همگان حتی منتقدان شخص

" فرید احمدی " بر انگیزد .

اما قطعه ی سوم این آلبوم به نام " مدار " که بسیار هم مورد بحث و انتقاد قرار گرفت مبنی

بر اینکه " فرید احمدی از آن سمت بام نوآوری افتاده و با ساختن کلمات جدید و بی معنی

سعی در مبدع نشان دادن خود در عرصه ی ترانه دارد و بدون توجه به سخیف و هجو

و بی معنا بودن کلماتی همچون ( می عشقمو ) و .... ادبیات و ترانه سرایی را به سمت

مصرف گرایی می کشاند "

اما اگر همین دوستان ترانه نویس و منتقد کمی به جای باد به غبغب انداختن و اظهار فضل کردن

در مورد مسائلی که اطلاعی از آن ندارند کمی به مطالعه ی ادیبات کهن ایران می پرداختند

متوجه می شدند کلماتی از این دست (استفاده از آرایه اشتقاق* ) نه تنها جدید نیست بلکه جزئی

از ادبیات کهن ایران زمین بوده است :

به طور مثال " طرزی افشار " در جایی می گوید (( با من دلخسته ای دلدار ، جنگیدن چرا /

تو غزال گلشن حُسنی " پلنگیدن " چرا / با مسلمانان مسکین " کافریدن " بهر چه ؟ /

با گرفتاران مستضعف ، " فرنگیدن " چرا ))

یا در جایی دیگر می گوید : اهل عجب و ریا " دماغیدند " / من " فقیریدم و حقیریدم " /

هرگز از کس نخواستم چیزی / گر" قلیلیدم " ار " کثیریدم " ....

و ده ها مثال دیگر که آوردنش در این مقال نمی گنجد .، پس آنچه می بینیم این است که

احمدی نه تنها واژه های سخیف و هجو وارد ادبیات نکرده است ، که به نوعی بین ادبیات

کهن و زبان ترانه ی امروز آشتی برقرار کرده و به نوعی نسل ترانه نویس جوان و گاهاً

پر مدعا را با صنعت های ادبی فراموش شده آشنا کرده است .

قطعه 4 آلبوم ( دوباره چشمات ) نیز مطابق با خاصیت کلامی فرید احمدی با به تصویر کشیدن

موضوعات حقیقی به زبان ساده اثری با امضای فرید احمدی خلق نموده است ...

( کاری که با رعایت انصاف باید اعتراف کنیم که از هر کسی ساخته نیست ) . ترانه های

" هفته ی عشق " و " آشوب " که پیشتر از این در قالب تک آهنگ منتشر شده بوده و

بازتاب های مثبتش را نیز از مخاطب گرفته و نیازی به گزافه گویی درباره ی ترانه هایش

نیست .

به عقیده ی نگارنده در قطعات عشق داغ من و فقط شبیه خودتی نیز ترانه سرا با صلابت

کامل امضای خود را پای اثر بر جا گذاشته ( به هر حال آنچه باعث تمایز ترانه های

فرید احمدی نسبت به دیگر ترانه سرا ها می شود سهل و ممتنع بودن ترانه هایش و

همچنین استفاده ی به جا از مفاهیم حقیقی در کنار پر و بال دادن به افکار شاعرانه است .

در این سالها ثابت شده در این سبک فرید احمدی با اختلاف فاحشی از دیگر همکارانش

در صدر ترانه سراها ایستاده )

هشتمین قطعه ی این آلبوم قطعه ی ( یه خونه ) هست که اشاره مستقیمی دارد به تراژدی

غمناکی که سال گذشته نه تنها بنیامین را بلکه خیلی از غریبه و آشنا های دور و نزدیک

را هم در بلندترین شب سال به سوگ نشاند . هر چند که این ترانه تنها ترانه ای است که

بتوان در " ورس " آخر آن ( بند آخر ) ایراداتی را به کلام وارد دانست اما با توجه به

شرایط به غمناک به پایان رسیدن ترانه و احساس جاری در کلمات می توان این ایرادات

را نا دیده گرفت .

قطعه ی " گل یاس 2 " آلبوم 93 هم قطعه ای کنار گذاشته شده از آلبوم 88 بوده که به

یقین اگر در زمان مناسب خودش عرضه می شد می توانست یکی از ماندگارترین ترانه های

فرید احمدی باشد . اما با این همه هنوز هم این آهنگ جز برترین قطعات آلبوم محسوب

می شود خصوصا تسلط کامل بنیامین بهادری در اجرای قسمتهای عربی تِرَک جذابیت

این آهنگ را چندین برابر کرده .

ترانه آخر این آلبوم " عشق در روز قیامت " است که به نوعی رنسانس تکامل یافته ی

فرید احمدی به آلبوم " 85" و قطعه ی" ترانه واژه ها " ست .

اما... ترانه ی " دست نگه دار " برگ برنده ی احمدی در این آلبوم است ، استفاده ی

یکی از معروف ترین ابیات حضرت سعدی به عنوان تضمین در ابتدای این ترانه یکی

دیگر از توانایی های فرید احمدی در به تحریر در آوردن ابیاتی در امتداد شاخص ترین

اشعار ادبیات کهن با همان مولفه های کمی و کیفی را به رخ می کشد . هر چند که این

بار اولی نبود که فرید احمدی چنین هنرنمایی هایی می کرد و پیشتر هم در ترانه خط سوم

بنیامین بهادری شاهد چنین کاری از ایشان بودیم .

در پایان از تمام دوستانی که داعیه منتقد بودن را دارند عاجزانه درخواست دارم پیش از

اینکه قلم به دست گرفته و اساتیدشان را با تیزی قلمشان سلاخی کنند ، ابتدا کمی مطالعه نموده

و کمی به دانش فنی ادبیاتشان بیفزایند و سپس اگر باز انتقاد را جایز دیدند قلم به دست شوند .

با احترام

سالومه گلمکانی...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آرایه ی اشتقاق می توانید از منابع زیر استفاده کنید :

http://www.ketabfarsi.org/ketabkhaneh/nashriat/nash0313/0001.pdfhttp://www.ketabfarsi.org/ketabkhaneh/nashriat/nash0313/0001.pdf

http://www.noormags.com/view/fa/articlepage/3470/198/texthttp://www.noormags.com/view/fa/articlepage/3470/198/text

http://viana1.blogfa.com/post/18

 منبع عکس : سایت رسمی بنیامین بهادری

گروه آریان و ... بودن یا نبودن

بک استیج - سالومه گلمکانی : گروه آریان اولین گروه مختلط ایران پس از انقلاب بود

گروهی که چه خوشمان بیاید ، چه نیاید موفق ترین گروه موسیقی تاریخ پاپ بعد از انقلاب

بود و فعالیت این گروه گاهاً نقش بسزایی در روند پیشروی موسیقی داشته ...

گروه آریان با وجود تمام مشکلات درونی و بیرونی تا از سال 79 تا به امروز موجودیت

خود را حفظ کرده و با اینکه مدت زیادی  از اجرایی  آخرین کنسرت این گروه می گذرد

هنوز موسیقی ایران وجود گروه آریان را به رسمیت می شناسد .

اما علی پهلوان امروز در یکی از صفحات رسمی اش متنی را منتشر کرد که در پس

کرانه های نوشتار بوی از هم پاشیدگی به مشام می رسید . پهلوان در این

نامه هواداران گروه آریان را مخاطب قرار داد و اینگون نوشت :

” بالاخره اعضای گروه آریان به یک اجماع کلی در مورد بحث آلبوم و

فعالیت های گروه آریان رسیدن و من الان به خودم اجازه میدم که در این

مورد صحبت کنم. آریان پنج اثریه که ساختش یک و نیم سال طول کشیده

و مجوزش دو سال. اتفاق ناگواری که برای این اثر افتاده اینه که متاسفانه

با گذشت زمان تاثیر پذیری آثار به علت نوع تنظیم آنها و سبک کاریشون از

بین رفته و صحبت های اخیر من با دوستانم در گروه به این جا رسیده که

نظرها در این مورد یکی شده. پیشتر این اجماع وجود نداشت و بعضی معتقد

بودن که باید آلبوم رو با حذف چند تا از ترک هاش با چیزی حدود پنج شش

ترک جدید عرضه کرد. الان حداقل نظر ها براین اساسه که این اثر در شرایط

فعلی و با اینکه مجدد میکس و مستر شده جوابی رو که باید نمیده.

از طرفی از اونجایی که امتیاز آثار سه آلبوم اول گروه آریان طی یک قرارداد

و آلبوم چهارم بدون قرارداد در اختیار شرکت ترانه شرقیه، اعضای گروه به این

نتیجه رسیدند که با توجه به وضعیت چهار پنج سال اخیر گروه آریان با ترانه شرقی

صحبت بشه تا ببینیم با چه شرایطی میشه امتیاز آثار در اختیار خود گروه قرار بگیره

تا در صورتی که گروه بخواد بعضی فرصت ها رو که ممکنه ترانه شرقی

علاقه ای به اون ها نداره، بپذیره تا از این شرایط کم کاری خارج شه.

پیام صالحی قرار شد به نمایندگی از گروه با ترانه شرقی صحبت کنه که

نتیجه ی این مذاکره برای ما اصلا عملی نبود. بنابراین در شرایط فعلی تقریبا

میشه گفت که به بن بست رسیدیم. بن بستی که به حضور یا عدم حضور من

هم ربطی نداره چون این شرایط در هر صورت عملی نیست.

پیام در حال حاضر به کار های تکیش داره ادامه میده که عموما آثاری هستن

ساخته ی افرادی خارج از گروه آریان و به دور از سبک آریان. هر کدوم از

اعضاء هم برای خودشون ممکنه کار بکنن و یا به هم کمک بکنن. کما اینکه

همچنان منتظر آلبوم دوم ویلن سیامک هم هستیم.


من تا به امروز با این تعصب که باید تمام وقتی رو که برای خوانندگی میذارم صرف

گروه آریان کنم فعالیت خوانندگی تکی نکردم و همیشه دوست داشتم در کنار دوستانم

در گروه اجرا کنم ولی متاسفانه این بن بست داره به سمتی میره که شاید لازم بشه

منم فکری به حال خودم بکنم…. جدای از این تا به امروز صبر کردیم، باز هم

صبر میکنیم تا شاید راهی برای خروج از این بن بست پیدا بشه و ما آریانیها

رو روزی در کنار هم روی صحنه ببینید.


همیشه با این که این دل نگرونه، یه بهار پشت زمستون و خزونه
میدونم خدای ما که مهربونه، ما رو باز به هم دوباره میرسونه

… شاید … یه روزی “

شاید این نوشته ها از قلم علی پهلوان تیر خلاصی باشد بر موجودیت و

رسمیت گروه آریان در چهاردهمین سال فعالیتشان اما هرچه باشد

آریان بخشی از نوستالوژی نوجوانی من و هم نسلانم است . نوستالوژی که

کم کم دارد محکوم میشود به خاک خوردن در آلبوم خاطراتمان . شاید اگر

این مطالب را هر کسی جز علی پهلوان می نوشت چندان جدی تلقی نمی شد

اما این نوشته ها با قلم علی پهلوان حاکی از وخامت اوضاع دارد .

فقط می خواهم بگویم کاش " پروازِ " "گل آفتابگردان" مان "تا بی نهایت"

دوباره اوج بگیرد ...

 

بک استیج - زینب یزدانی : هر سال بهار آغازیست برای نو شدن ، این نو شدن زیبا تر 

می شودوقتی پیام های تبریک آنهایی را که دوستشان داریم به دستمان می رسد .

بک استیج امسال به سراغآنهایی رفته که شما دوستشان دارید . پیام تبریک سال نوی

هنرمندان محبوبتان را در بک استیج بخوانید :

 

سالی پر از سعادت، خوشبختی و سلامتی برای همه هموطنانم آرزومندم.

سال نو مبارک همراه با بهترین آرزوها... بهروز صفاریان

 

سال 92 گذشت و خاطره خوبی که از این سال برام به جا موند انتشار

آلبوم زندگی بود... برای همه مردم ایران در سال جدید آرزوی سلامتی،

برکت و شادی میکنم و امیدوارم بتونم در سال 93 بیش از پیش فعالیت

موسیقیایی و هنری داشته باشم عیدتون مبارک ... امیر تاجیک

 

خوش به حالش!! همه براش همه کار می کنن تا بیاد و وقتی میخواد

بره هیچکس مزاحمش نمیشه! بهار خانوم ما پیر شدیم، خیلی از پدر و

مادرها رفتن اما شما هنوز 18 سالتونه! منتظریم... علی بحرینی

 

امیدوارم سال 93 برای همه مردم سرزمینم سالی پر از برکت، آرامش ،

سلامتی و سرشار از هنر و موسیقی باشه.

سال نو مبارک ... رضا یزدانی

 

درختان در سرمای کشنده ترین زمستان، یقین دوباره جوانه زدن را از

دست نمی دهند. امیدواری نام دیگر زندگیست... سالی پر از سلامتی،

باران، آرامش و امید را برای مردمم آرزومندم... مونا برزویی

 

این پاییز و زمستونم گذشت، قدر چشماتو میدونم... به خدا دنیا کوتاهه!

نود و سه تون پر از لبخند و عشق... امین رستمی

 

امیدوارم سال 93 سال خوبی باشه برای همه ایرانی ها همراه با موفقیت و

پر از خوبی و شادی... انشالله بتونم امسال کارهای بهتری ارائه بدم ...

دوستون دارم. سال نو مبارک .... رامین بی باک

 

می دانم که در روزهای آخر سال دسته کلیدت را گم می کنی گوشی ات را

جا می گذاری و احساس می کنی که کسی با لحن عاشقانه ی من صدایت می زند .

کسی که مثل همان سالی که گذشت، می خواهد بگوید: سال نو مبارک

 نیلوفر لاری پور
 
 
با سلام به شما عزیزان عید نوروز رو به شما خوبان تبریک عرض می کنم و
امید دارم که سال 93 سال خوبی برای ملت ایران و جامعه موسیقی خواهد بود
و امید وارم که از ترک هایی که در سال جدید به شما عزیزان هدیه می کنم رازی
باشید و جوابه خوبی های شما را داده باشم.با آروزی سالی خوب و پر از شادی ....
آرمان شائقی
 
امیدوارم امسال به جای شعار دادن و حرفای تکراری و جمله های قشنگ، یکم زندگی
و اخلاق و رفتار خودمونو مثل سال عوض کنیم! سال نو مبارک ... پیام هوشمند
 
 

در ای فضای تکرار پسند روزگار ، تنها حرف بی کلیشه بهار است و بهار ...

به پیشواز حضور مقدسش می رویم و فرش سبز پهن می کنیم و عمو و حاجی

خوبمان ، همان نوروزخان و فیروزخان را واسطه می فرستیم تا برایمان چهارفصل

روشن بخواهند تا بمانند و بشویند غبار سرخوردگی را از فضای روحمان .

خوش باد بهار و بهارمان . امسال نزدیک است به خوشبختی

عارف محمدی

 

برای همه هموطنانم زندگی سرشار از آرامش درونی و امید روآرزو میکنم و

امیدوارم تمام کسانی که سال گذشته تو زندگی شون طعم تلخی رو چشیدن،

سال خوبی در پیش داشته باشن و یادشون نره دست خدا همیشه همراهشونه...

سال نو مبارک علی عزتی

 

برای همه هموطنانم از خداوند متعال سلامتی ، سعادت و سربلندی خواستارم و امیدوارم

سال 93 براشون سرشار از عشق و امید باشه ...

سال نو مبارک ... حمیدرضا نصراللهی

 

.... و این پیام ها ادامه دارد

نشست خبری یه حالی دارم این روزا

بک استیج - نکیسا الوندی :روز 9 اسفند ماه 92 نشست خبری آلبوم   علیرضا
قرایی منش به همت عوامل اجرایی،هنرمندان و دست اندرکاران آلبوم و خبرنگاران
و عکاسان در کافه پاپ برگزار شد...در این نشست علیرضا قرایی منش و دیگر
عوامل با روی باز پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند...در این نشست علاوه بر
علیرضا قرایی منش در جایگاه خواننده،مهدی یغمایی،پوریا حیدری،بابک صحرایی
،رضا تاجبخش،بهروز صفاریان،مهران خلیلی،علی ضیایی،عرفان سلیمی،نیکان،
مهدیه عرب حضور داشتند...مراسم با اندکی تاخیر با مقدمه و خیر مقدم از
حامد صوفی پور آغاز شد... سپس صوفی پور از مهدی یغمایی و پوریا حیدری و
بابک صحرایی دعوت کرد که در رابطه با انتشار آلبوم صحبت کنند...
مهدی یغمایی ضمن ابراز خوشحالی بابت انتشار آلبوم اعلام کرد که : کسی به
اندازه ی من نمی داند  چقدر اتفاق و داستان به وجود آمده طی این مدت که الآن ما
اینجا هستیم...سالها پیش ما گروه ژوان بودیم..4سال پیش من دوستانه از این گروه
جدا شدم.و بعد از من علیرضا جدا شدن رو انتخاب کرد...اما نهایتاً ما همیشه ژوانی
خواهیم ماند..در رابطه با آلبوم باید عنوان کنم که کار کاملاً استایل خود علیرضاست...
ملودی ها حال و هوای ژوان را دارد...و عقیده دارم علیرضا در ملودی صاحب سبکه..
پوریا حیدری ضمن تبریک به علیرضا قرایی منش ادامه داد که: آلبوم بسیار
هوشمندانه ای بود.و خیلی مشکل و نیازمند وسواس و سلیقه ی بالا به این دلیل که
وقتی در یک آلبوم بیشترین بار آهنگسازی روی دوش یک نفر باشد که خود او خواننده
هم باشد خبر از هوش و سلیقه ی خوب می دهد...
بابک صحرایی هم ابتدا انتشار آلبوم را به علیرضا قرایی منش تبریک گفت و اینگونه
ادامه داد که :
هرکس به طور جدی در حیطه ی موسیقی فعالیت می کند از حضور علیرضا خوشحال
می شود به این علت که علیرضا بسیار باهوش و خلاق است.10 سال پیش در یک پروژه 
مشترک علیرضا یک تنظیم راک داشت و آشنایی ما به آن زمان برمی گردد که تنظیم
راک هم برای آن زمان نوعی نبوغ بود.بعد از آن ژوان باند شکل گرفت.و بسیار متاسفم
که وقفه ی طولانی ایجاد شد تا علیرضا بتواند امروز مجاز باشد.دردآورترین رویداد
برای یک خواننده این است که توانایی انتشار کار و هنرش را نداشته باشد.
در رابطه با آلبوم معتقدم آلبومی بود که از نظر ترانه،تنظیم و خوانندگی قوی بود .
لازم به ذکر است که علیرضا قرایی منش  توانسته بود خودش را در زمینه ی تنظیم
هم در  کارهای حامی (خواب سیاه) و کارهای اسبق نیما مسیحا به اثبات برساند.
علیرضا قرایی منش در جواب توصیفات دوستان،صحبتش را اینگونه آغاز کرد که :
با سلام...من این روزها در کل حالم خوب نیست.ولی این لحظه از معدود زمانهاییست
که به واقع حالم خوب است و این نه آنقدر به خاطر انتشار آلبومم بلکه بیشتر به
دلیل حضور شماست.من از سال 1385 ممنوع الفعالیت شدم و دلیل ممنوعیتم تنها
ژوان باند مطرح شد که این ممنوعیت خیلی طولانی شد.
و حالا امروز خوشحالم از اینکه حس می کنم باری که روی دوشم سنگینی می کرد
را زمین گذاشتم..حقیقتاً هرکس از انتشار آلبومش هدفی دارد و بدون حاشیه و
پیچیدگی می گویم که هدف من از انتشار این آلبوم حال خودم بود...من برای تغییر
حال خودم آلبوم منتشر کردم.چون سالها پیش نشد که با گروهی به نام ژوان باند
رسمی خودمان را به اثبات برسانیم.و شخصاً این لحظه را فراموش نمی کنم.
بهروز صفاریان به همه ی عوامل تبریک گفت و افزود: علیرضا همیشه دوست
داشت در چهارچوب قواعد درست با مخاطب در ارتباط باشد که حالا میسر شد.
معمولاً تجربه ثابت کرده که وقتی کسی مدتی فعالیت غیر مجاز انجام می دهد و
اینگونه شروع می کند و بعد از مدتی، ناگهانی مجاز می شود، جذابیت سابقش
را از دست می دهد ولی خوشبختانه علیرضا از این دست نبود.
رضا تاجبخش نیز بعد از تبریک به عوامل عنوان کرد: این روزها اگر خواننده ی
جدیدی از من تقاضای ملودی کند، من علیرضا را معرفی می کنم.مهمترین نکته
این است که علیرضا درست می خواند.وی ادامه داد: من معتقدم انتشار این آلبوم
که برای علیرضا واقعاً اتفاق نیست!!! اتفاق برای او اجراهای قوی و زنده ی
آیندست.آهنگ یه حالی دارم این روزها را دوست دارم شخصاً و اضافه می کنم
که کاش تنظیم ها را به  آدمهای متفاوت و بیشتری می سپرد اما در کل آلبوم
قابل دفاعیه.
علیرضا قرایی منش در خصوص ایده ی جمع کردن آلبوم اینگونه توضیح داد که:
استارت اولیه ی این ایده از زمانی زده شد که ویدیوی یه حالی دارم این روزها
پخش شد.اما خب مانع شدن برای بخش مکرر ویدیو زمان زیادی گرفت.3سال
طول کشید تا ممکن شد مجوز بگیرم.طی این 3 سال اروم آروم آهنگها رو جمع
می کردم.و چون از فضای مجاز دور بودم با زمان زیادی این حرکت انجام شد.
قرایی منش در جواب این سوال که بازخورد مردم رو طی این چند روز چه طور
دیده است گفت:
برای فیدبک گرفتن از مردم 5 روز زمان کمیست  و این برنامه بلند مدت است.
و همین جا اعلام می کنم که اولین برنامه ی آتی من یک کنسرت خوب است.
همچنین عنوان کرد که استارت آلبوم دوم خود را زده و در حال جمع کردن
کارهاست.
دلیل جدایی مهدی یغمایی ازگروه ژوان از  زبان علیرضا قرایی منش  اینگونه
عنوان شد: ما در فکر تولید موزیک ویدیو بودیم و مهدی حق داشت...از ممنوع
الفعالیت بودن ما خسته بود...حیف نی شد اگر این صدا تنها در قالب کلیپ به
گوش می رسید.آن زمان افکار ما متفاوت شد و راهمان جدا شد.
مهدی یغمایی ادامه داد: آن زمان من به این فکر کردم که خب ما 4 تا موزیک
ویدیو دادیم و اگر قرار بوده اتفاقی برای ژوان باند بیفته حالا دیگر افتاده و وقت
آن رسیده که وارد مارکت مجاز بشیم.و من پس از جدایی بلافاصله تیتزاژ سریال
ستاره های سربی از شبکه 2 را کار کردم.
قرایی منش در جواب این سوال که عنوان شد موسیقی شما عوام پسند نیست و
از سلیقه ی قشر عامی جامعه کمی دوره عنوان کرد:
عقیده ی من این است که هر کس سلیقه و هویتی برای خود دارد و من دلم
می خواهد همینی باشم که هستم.سعی کردم در کارم تظاهر و دروغ نباشد.و
ادامه داد: با احترام به همه ی همکاران و هنرمندان،شخصاً فضای نوحه ای
و غم آلود در موسیقی را دوست ندارم و گمان می کنم از این دست کارها با
این سبک خواننده ها به اندازه ی کافی داریم.
بهروز صفاریان اضافه کرد: در زمان ژوان باند تنظیم تمام کارها با خود
علیرضا بود اما حالا در آلبومش کارها را به آدمهای مختلف سپرد که این
احترام به سلایق متفاوت است.
قرایی منش در خصوص سوتفاهم پیش آمده  که دلیل ممنوع ااکار شدن او
شد توضیح داد که:
این واقعا یک سوتفاهم است...ما آلبوم ژوان را غیرمجاز منتشر نکردیم...
البته غیرمجاز منتشر شد اما نه به دست ما...ما قرار بود فردا روزی آلبوم
را قانونی منتشر کنیم که با وجود اتفاق ناگوار انتشار غیرمجاز آن توسط
غیر خودی ها در روز قبل از قرار معلوم شده، فردا روز تبدیل به  یکسال
و نیم بعد  شد.و تنها دلیل ممنوع ااکار شدن ما ویدیو ها بود که در عین
ناباوری دیدم طی این سالها و حتی می بینم این روزها ویدیوهای خیلی
از دوستان هنوز در حال بخشه و دوستان مجوز می گیرند.و معتقدم دلیل
طولانی شدن ناعادلانه ی مدت ممنوع الکار بودن من عدم تعادل مدیریتی بود
مهدی یغمایی اشاره کرد: این روزها کارهایی شنیده می شه که آکوردها و
هارمونی ها کلاً غلط است ولی به خوبی شنیده می شه و این درده...معتقدم
که کاش وزارت ارشاد جای اینکه هنرمندان را نشانه بگیرند، مخاطبین را
نشانه روند.
بعد از مطرح شدن این مباحث پروژه ی عکاسی از هنرمندان و عوامل صورت
گرفت و اولین سورپرایز مراسم به انجام رسید که اجرای زنده ی ع
لیرضا قرایی منش و نوازندگی با پیانوی حاضر بود که بسار قوی و تاثیرگزار
اجرا شد.همین طور در اجرای دومین آهنگ رضا تاجبخش به عنوان نوازنده ی
بی نظیر پیانو، قرایی منش را همراهی کرد و اجرای زنده ی بسیار زیبایی توسط
هر دوی انها بود.
در بخش بعد علی ضیایی و عرفان سلیمی به گفتگو در رابطه با آلبوم برداختند...
علی ضیایی با بیان اینکه حس نزدیکی به حس علیرضا قرایی منش دارد اضافه کرد: 
این دوری و تاخیر در اخذ مجوز طی این سالها من را هم اندازه ی علیرضا اذیت کرد.
چراکه علیرضا و نوع موسیقی او را دوست دارم.و به نظرم حمایت سازنده تر از
تنبیه است.آرزویم دیدن علیرضا بر روی صحنه است چون از سال 86 به بعد دیگر
انگیزه ای برای ساخت آهنگ نداشتم اما ملودیهای علیرضا دوباره من را زنده کرد.
عرفان سلیمی نیز عنوان کرد: سال 84،85 بود در استدیو آونگ گروه ژوان را دیدم
و حس کردم قبل از گروهی خوب، آدمهای خوبی هستند که این حس خوب باعث
همکاری ما شد و حاصل این همکاری هم آهنگ دختر چهل گیس بهار بود.ترانه ی                                          احساس به همان سالها برمی گردد اما جدیدترین ترانه در آلبوم مربوط به آهنگ
(فردا) هست که روی ملودی ترانه گفتم و به دیگر ترانه سرایان آلبوم هم بابت
کارهای خوبشان تبریک می گم...
قرایی منش در رابطه با همکاریهایش با حامی و نیما مسیحا گفت: من اصلاً
فکر نمی کنم صدای این دو خواننده خشک و جدی باشه. به نظرم راحت
می شود از این صداها آهنگهای احساسی شنید.
در این بخش سورپرایز دیگر برنامه نوازندگی پیانو توسط علیرضا قرایی منش
و اجرای زنده ی مهدی یغمایی بود که بی شک صدای صاف و عمیق او لایق
تشویقی بود که تقدیمش شد...
مهران خلیلی و مهدیه عرب از دیگر عوامل و مهمانان این نشست بودند که در
حسن ختام برنامه به صحبت در رابطه با این آلبوم پرداختند.
مهران خلیلی عنوان کرد: در هر کاری اولویت من برای همکاری اول از همه
اخلاق است.و تا از لحاظ اخلاقی با گروه کنار نیایم شروع به همکاری نمی کنم.
که در این آلبوم و بین این عوامل اخلاق عالی بود.کارها شبیه به خیلی از آلبومها
نبود.خاص بود.و تنظیم ها را دوست داشتم.
مهدیه عرب ترانه سرای آهنگ پر طرفدار یه حالی دارم این روزها هم گفت: 4
سال پیش که این ترانه کار شد فکر نمی کردم به این موفقیت برسه...اما حالا به
من ثابت شد که بعد از 4 سال این آلبوم با این نام به بازار عرضه می شه و هنوز
تاریخ مصرفش نگذشته است...خیلی ها هستند این روزها که طی دو سه سال 4 آلبوم
تولید کردند اما به حق شنیدنی نیست.اما آقای قرایی منش خالق آثار ماندگارند.
و نهایتاً این نشست به پایان گرفت...برای آقای قرایی منش صدایی ماندگار و
برای آلبوم ایشان جذب مخاطب ارزومندیم...









 
7اسفند ماه مردم تهران در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران شاهد شادترین اجرای سال بودند...
امید حاجیلی اجرای برنامه را با آهنگ آشنای برای عاشقی دیره، با انرژی وصف ناپذیری آغاز کرد...
و در قدم اول اشتیاق و استقبال مردم چشمگیر بود...بعد از آن حاجیلی از سابقه ی هنری خود گفت و
اینکه چگونه، از کجا و با چه کسی این راه را شروع کرده...و یادی از ناصر عبداللهی کرد و ادامه داد:
همیشه همه برای زنده کردن یاد یک عزیز از دست رفته، غمگین ترین آهنگ او را بازخوانی می کنند
اما من تابو شکنی کردم و به یاد ناصر عبداللهی آهنگ شادی از او به اسم باغ مولوی را اجرا می کنم...
که قسمتهایی از آن به زبان شیرین جنوبی بود...و ترجمه شده بود..سپس از حاضرین خواست تا برای
شدی روح آقای عبداللهی فاتحه زمزمه کنند...
اجرای مسلط امید حاجیلی بازخورد خوب مردم را در پی داشت...یکی از نکات قابل توجه در اجرای
زنده ی امید حاجیلی گروه یکدست و هماهنگی است که بی شک بی نقصترین یا کم نقصترین گروه ممکن
است...گروهی متشکل از نوازندگانی چیره دست و صاحب سبک که به گفته ی امید حاجیلی قدمت ه
مکاری اش با هر کدام بسیار زیاد است و در طول اجرا عنوان شدن نام هر کدام از آنها تشویق بی سابقه ای
را در پی داشت...از  دیگر نکات مثبت در ارکستر امید حاجیلی، وجود سازهایی است که قاعدتاً کمتر به
چشم دیدیم...گروه ویژه ی سازهای بادی جلوه ی خاص و تازه ای در ترکیب گروه بر روی استیج ایجاد
کرده ...سازهای سنتی  و حتی خوانندگی توأم با نوازندگی شخص خود امید حاجیلی بر روی صحنه
دلچسب به نظر می رسید ...امید حاجیلی در طول کل برنامه تنها یک آهنگ آرام اجرا کرد که به گفته ی
وی فعلاً تنها ترانه ی غمگینیست که خوانده و دلیل آن را هم به شکل جدی و هم در قالب طنز اینگونه اعلام
کرد که: من یک خواننده ام و عمر دست خدا...دلم نمی خواهد بعدها که نبودم بگویند آرام خواندن بلد نبود...!!
که این قطعه را شخصاً با نواختن پیانو به شکل زیبایی به انجام رساند...و اعلام کرد که تصمیم دارد زین پس
چند کار آرام اجرا کند...همچنین وی به علاقه اش به موزیک آمریکای لاتین اشاره کرد و یک آهنگ در این
سبک نیز اجرا کرد...امید حاجیلی برای اجرای اهنگ پر طرفدار دلبر از نوازندگان مهمان دعوت کرد که
تک نوازی آنها،مابین آهنگ، سالن را غرق تشویق کرد...همچنین او جدیدترین کار خود(دلبرسیاه) را به
همراه خواننده و نوازنده ی میهمان خود برای مردم اجرا نمود...که مورد توجه قرار گرفت...
آهنگهای اجرای شده ی این برنامه شامل: برای عاشقی دیره، عاشقتم،دوباره،دلبر،وای وای،دنبال تو می گردم،
دلبرسیاه،بوم بوم می شدند...
از مهمانان این برنامه می توان به : محسن امیری مقدم(ترانه سرا)،سیاوش خیرابی(بازیگر)،شاهد صادقپور
(خواننده)،علیرام نورایی(بازیگر)،دکتر فرهادی(سازنده ی سالن میلاد نمایشگاه)،امیر یگانه(خواننده)،
محمدرضا مرادی(ترانه سرا) و خانواده ی آقای حاجیلی(پدر،مادر،برادر) اشاره کرد...
همین طور در این اجرا نوازندگان به نامی چون: موموریضا،دارا دارایی،مهراد نیک مرام،خشایار حیدری
،آرش مقدم،همایون نصیری،(مسعود عبدالرحمان،مجید کمالی،امیر محمدی،سمیرا ملک،فاطمه سمنانی،
رمینا نظام زاده = همخوانان)،(سیامک کریم پور،کامیاد ماندگاری،علی ضرابی،حسین شریفی = گروه بادی)،و
حید و محمد اسداللهی( نوازندگان مهمان بخش آذری آهنگ دلبر)،محسن شریفیان(نوارنده ی مهمان ساز
نی انبان در آهنگ دلبرسیاه) و فرزاد دزدمه خواننده ی مهمان آهنگ دلبر سیاه، امید حاجیلی را در هر چه بهتر
برگزار شدن برنامه همراهی کردند...
 



گزارش اختصاصی از اولین اجرای رضا گلزار

بک استیج- سالومه گلمکانی : محمدرضا گلزار سوپراستار خوشنام سینمای ایران ،

چندیست که در مقام خواننده تک آهنگ هایی را منتشر نموده . گلزار که پیشتر

از این به عنوان نوازنده گروه آریان در موسیقی حضور داشت با اجرای کنسرت

با اجرای کنسرت کرمان جایگاهش را به عنوان خواننده نیز  در موسیقی تثبیت کرد .

دانیال شهرتی در ایوان شمس

اجرای ویژه ی دانیال شهرتی در روز پنج شنبه هفدهم بهمن ماه برگزار شد .

این اجرا که پیش در آمدی برای اجراهای بعدی دانیال شهرتی در سال 93

بود ؛ با استقبال خوبی از جانب مردم طی دو سانس مواجه گردید .

قطعات اجرا شده از سروده های رضا اشعاری ، بابک صحرایی ، ترانه مکرم،

مینا نحیفی ، محسن معراجی ، مجید احمدی و ... بود که با اجرای خوب دانیال

و گروه همراهش انجام پذیرفت . در این کنسرت دانیال شهرتی قطعه ی

" یکی رفته " را به هنرمندانی چون استاد بابک بیات ، ناصر عبداللهی ،

خسرو شکیبایی و ... تقدیم کرد . این کنسرت به تهیه کنندگی محسن معراجی

و محمد ابراهیمی برگزار شد و رضا اشعاری ( ترانه سرا ) ،

مینا نحیفی ( ترانه سرا ) ، فریبا بیتوئی ( کُرال ارکستر سمفونیک ) ،

خشایار فکی ( خواننده ) ، امین وجگانی ( ترانه سرا و کارگردان تلویزیون )

سالار زنگنه ( آهنگساز و خواننده ) ، علیرضا جوادی ( آهنگساز و خواننده ) ،

مجید احمدی ( ترانه سرا ) ، یاشار بلوری نیا ( ترانه سرا ) ،

هومن علی ( خواننده ) و ... به عنوان میهمان حضور داشتند .

قطعه ی " من با توام " از سروده های ترانه مکرم با استقبال بسیار خوبی

مواجه شد که دانیال در هر سانس این قطعه را دو بار بنا به در خواست

حضار ، اجرا کرد . در پایان سانس دوم ؛ دانیال شهرتی بدون هماهنگی

قبلی از رسول بهرامی دعوت کرد که یک قطعه را با گیتار اجرا کند و

رسول بهرامی نیز به یاد زنده یاد ناصر عبداللهی قطعه ی " یمبو صنه "

را خواند .

اعضای گروه آموروسو :

دانیال شهرتی ( پیانو ، دف ، ملودیون ) موسی عسکری ( پرکاشن )

نیما باقری ( پرکاشن ) رسول بهرامی ( لید گیتار ) عرفان پاشا ( ویولن )

میلاد نایبی ( کیبورد ) امیر علی قنبری ( گیتار کلاسیک )






سعید مدرس : از ساحل چمخاله خاطره دارم !

بک استیج - سالومه گلمکانی : سعید مدرس هنرمند "خاصی " است . همین خاص بودنش باعث شده با وجود سکوتی طولانی همچنان هواداران ثابت و پر و پا قرصش را حفظ کند . از سعید مدرس به زودی آلبوم ساحل چمخاله روانه ی بازار می شود . ساحل چمخاله حکایت از آن دارد که مدرس در مدت سکوتش بیکار نبوده و آلبومی تولید کرده که به مذاق هوادارن خاص پسندش خوش بیاید . به بهانه ی در آستانه ی انتشار قرار داشتن این آلبوم گفتگوی کوتاهی داشتیم با خالق "ساحل چمخاله " که ماحصل آن را در زیر می خوانید ...

بنیامین در هفتمین روز بی "نسیم"ش

بک استیج - نکیسا الوندی : مراسم هفتمین روز درگذشت بانو نسیم حشمتی (همسر بنیامین بهادری) غروب امروز در مسجد جامع شهرک غرب با حضور جمعی از هنرمندان و ورزشکاران و اصحاب رسانه و خانواده های داغدار برگزار شد...

استیج برج میلاد تحت تاثیر تئاتر و موسیقی

یوسف تیموری بازیگر به نام با اجرای منحصر به فرد خود در ابتدای برنامه به نوعی اپنینگ کنسرت احسان حق شناس بود

دکور این کنسرت از حالاتی از خطر آلودگی شدید صوتی که با روبان های زرد رنگ همراه بود

از "امون بده" تا "همیشگی " با مسعود امامی

بک استیج - سالومه گلمکانی : مسعود امامی خواننده ی خوش صدا و کهنه کاری که خیلی دیر به حقش رسید این شاید واضح ترین تعریفی باشد که می توان از خالق آلبومهای "امون بده" و" دوباره " می داشت ، ترانه سرای خوش قریحه ای که صدایش نیز به اندازه ترانه هایش شنیدنیست این روزها سخت مشغول تمرین است تا سوم آبان اولین کنسرتش را به روی صحنه ببرد . به بهانه ی این موضوع سری به استودیوی محل تمرین مسعود امامی زدیم و گپی کوتاه باوی و رهبر ارکسترش " امیرحیسن اویسی" پیرامون کنسرت پیش رو زدیم .

آمار بازدیدکنندگان

549532
TodayToday669
YesterdayYesterday600
This_WeekThis_Week5093
This_MonthThis_Month5855
All_DaysAll_Days549532