0

گزارش تصویری از کنسرت ایهام بند

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی

دی 11th, 1348
از نگاه سعیده رضاییان
0

اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور

دی 11th, 1348
اخرين فرياد هاي ماكان در سالن وزارت كشور   ?ماكان در حالي كنسرت ...
0

گزارش تصویری کنسرت رضا بهرام

دی 11th, 1348
ز نگاه ارزو اسماعیلی  
0

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی

دی 11th, 1348
از نگاه سحر عباسی
0

"شیدایی" بابک جهانبخش "پریزاد " را به "دریا" رساند

دی 11th, 1348
بک استیج _ پرستو زمانی مفرد بابک جهانبخش کنسرت خود را با قطعه ای وای ...
0

سیروان خسروی و سوژه هایی که تکراری نیست.

دی 11th, 1348
سیروان خسروی و سوژه هايي كه تكراري نيست بك استيج – سالومه گلمکانی : ...
0

دیدار مجدد امپراطور با دوستدارانش در برج میلاد " اتفاق" افتاد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر حسین عباسی : کنسرت مهدی یراحی ۲۵مرداد ...
0

"جنون" روزبه بمانی "بدون تاریخ بدون امضا" شد

دی 11th, 1348
  بک استیج- سالومه گلمکانی: درادامه کنسرت های روزبه بمانی این هنرمند ...
0

شاهکاره عالیجناب عشق باز هم در برج میلاد

دی 11th, 1348
  بک استیج _ پرستو زمانی مفرد : گروه پرطرفدار ایوان یک بار دیگر در ...
0

"خدانگهدار" ایهام همراه با "بغض "

دی 11th, 1348
  بک استیج - سالومه گلمکانی :گروه ايهام در ادامه ي اجرا هاي هيجان ...
0

دوره جدید آکادمی هزار صدا همزمان با عیدقربان برگزار شد

دی 11th, 1348
  بک استیج - امیر جسین عباسی :هزار صدا که اولین برنامه استعدادیابی ...
0

دیدار چارتار با هوادارانش در برج میلاد

دی 11th, 1348
بک استیج - سالومه گلمکانی : 16 مرداد ماه 1398 گروه پر ظرفدار چارتار ...
0

میلاد درخشانی در تالار وخدت خوش درخشید

دی 11th, 1348
بك استيج-ثنا دبستاني: ميلاد درخشاني پس از هفت ماه بار ديگر در تالار ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

 

 

کنسرت گروه کروم 19اسفند

     

یک سال بدون وارسته ترین نیما

01 خرداد 1394
نویسنده 

  بک استیج - سالومه گلمکانی : پس از مراسم سالگرد نیما وارسته دربهشت زهرا توسط خانواده اش ظهر جمعه اول خرداد نیز مراسم یاد بودی به همت بنیامین و گروه بنیامین موزیک برای زنده یاد نیما  وارسته برگزار شد. این مراسم با اجرای علی ضیا در و با حضور  خانواده ی مرحوم و جمعی از هنرمندان و دوست داران مرحوم نیما

 

وارسته درفضایی سرشار اندوه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد  علی ضیا با دیدگانیپر از اشک پس خواندن شعر و بازگویی خاطرات  از نیما وارسته از علیرضا میراقا نوازنده ی چیره دست ترومپت و  پرکاشن دوست صمیمی زنده یاد نیما وارسته دعوت کرد تا به روی استیج بیاید . علیرضا میر اقا پس از بیان خاطراتش با نیما وارسته  در خارج از کشورپشت پیانو رفت و قطعه ای که میگفت نیما خیلی  دوست داشته را اجرا کرد .

پس از ان علی ضیا از پدر بزرگوار نیما وارسه دعوت کرد تا  پشت تریبون قرارگیرد پدر زنده یاد نیما وارسته با صدایی غمبار و  چشمانی اشک الود به بیان خاطراتش از نیما پرداخت که این خاطرات  همراه با تصاویری که از ال ای دی سالن ازکنسرت بنیامین پخش  می شد و نیما وارسته در ان به نواختن ویلون می پرداخت فضای  سنگینی و غمباری بر سالن حاکم کرده بود سپس سعید شهروز خواننده  توانا و یار قدیمی نیما به روی استیج امد و با خواندن اهنگ روز تنهایی و یک قطعه ی لری که در وصف نیما بود مرهمی بر زخم دل خانواده  وارسته شد پس سعید شهروز علی ضیا از رضا تاجبخش و دوست بسیار قدیمی و صمیمی زنده یاد نیما وارسته دعوت کرد به روی استیج برود  رضا ابتدا از عزیزان حاضر در سالن به خاطر عدم حضور در سالگرد  نیما در بهشت زهرا گلا یه کرد و باخواندن و نواختن پیانو سعی کرد یاد  نیما را در دل ها زنده نگه دارد پس از رضا تاجبخش مریم حیدرزاده به

دعوت علی ضیا پشت تریبون قرار گرفت و با همراهی پیانو ی رضا  تاجبخش ترانه ای را که برای نیما سروده بود خواند و در نهایت نوبت یار  دیرین و رفیق شفیق زنده یاد نیما وارسه بنیامین بهادری بود که به روی  استیج بیاید و با حضار خاطره بازی کند . بنیامین در ابتدای صحبتش از حضار برای اینکه حضور بهم رسانده بودد تشکر کرد و ضمن پخش  تصاویر کنسرتش که نیما در ان ویلون می زد به خواندن قطعه منو  ببخش که سال 84 توسط وی برای مرحوم ناصر عبدالهی ساخته و نیما وارسته زحمت تنظیمش را کشیده بودرا اجرا کرد به عنوان حسن ختام برنامه دکتر پیروز ارجمند پشت تریبون قرار گرفتند و ضمن بیان افا ضاتی در بارهی زنده یاد نیما وارسته خبر های خوبی نیز در  ارتباط با مجوز اجرای کنسرت هاو البوم ها ارایه کردند و همچنین نوید برگزاری مجدد اجرای کنسرت های موسیقی در سالن همایش های برج میلاد را نیز دادند در پایان این مراسم علی ضیا از تمام حضار تشکر کرد ه ضمن تاکیید بر اینکه یاد نیما هواره در دل مردم زنده است  یاد و خاطره ی زنده یاد نیما وارسته را گرامی داشت  مهمانان ویژه ی این مراسم : امید و ایمان حجت، استیو اوانسیان ، یا حا کاشانی،ارش سعیدی،  علی منظوری ، محمدمجرلو ،علیرضا میراقا، رضا تاجبخش ،  امیر میلاد نیکزاد ، شاهین ترابی ، سعید شهروز ، مریم حیدر زاده ،  وحید حامد ،امیر طبری ، سهراب پاکزاد ،رضا سرلک ، سلیم احمدی ،  مازیار حکاک ، جواد ملکی ،افشین موسوی ،بنیامین بهادری غلام  علمشاهی ، فرهاد جواهر کلام و ... بودند. تیم عکاسی و خبری سایت تحلیلی خبری بک استیج ضمن ابراز  همدردی با خانواده وارسته یاد و خاطره زنده یاد نیما وارسته را  همواره گرامی می دارند.

 

 

1272 مرتبه مشاهده شده

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

موارد مرتبط

  • مراسم سومین سالگرد پرواز هنرمند فقید نیما وارسته
    توسط

    بک استیج - سالومه گلمکانی : روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ مراسم سومین سالگرد پرواز هنرمند فقید نیما وارسته در قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا و با حضور خانواده و دوستان و دوستدارانش برگزار شد ... حضور ستارگان موسیقی پس از سه سال از در گذشت

    این هنرمند در مراسم سالگردش نشان از محبوبیت این هنرمند فقید در میان اهالی موسیقی داشت . حضور امید و ایمان حجت  ، شاهین تیک ، ناصر پاشایی ، و اقوام و هواداران این هنرمند در این مراسم چشم گیر بود .

    خانواده وارسته به عنوان یاد بود پک های کوچک هدیه به مدعوین دادند و پذیرایی شایان و در خوری نیز از میهمانان شد

    در زیر گوشه هایی از این مراسم را می بینید :

    {gallery}Nima{/gallery}

  • نامی وارسته بیداری خوابها را به یاد نیما وارسته ساخته و منتشر کرد
    توسط

    بک استیج - سالومه گلمکانی :نامی وارسته برادر کوچکتر نیما وارسته قطعه ای به نام بیداری خوابها را برای برادر فقیدش ساخت ، نامی که موسیقی این اثر را ساخته در واقع صاحب اثر محسوب می شود گفت برای ساختن این اثر یک سال و نیم زمان صرف کردم و تیم همکارانم

    که در ساخت این پروژه من را همراهی کردند خانم ماریا شجاعی بودند که در ادیت ترانه ای که من سروده بودم کمک شایانی به من کرند و همچنین پدرام مرندیز که وکال کار را خوانده است . البته اغلب سازهای این کار به صورت لایو ضبط شده و نوازندگان بسیار خوبی هم جزء تیم کاری ام در این قطعه بودند .

    در ادامه با اجازه نامی وارسته به عنوان صاحب اثر می توانید این قطعه را از سایت بک استیج و سایتهای معنبر دانلود موسیقی کنید

     

  • اولین گفتگوی جنجالی وحید حامد
    توسط

     

    بک استیج - سالومه گلمکانی : وحید حامد جوان خوش آتیه و آینده دار موسیقی که به تازگی اولین آلبومش را که آخرین یادگاری های نیما وارسته در آن شنیده می شد پس از حدود یک ماه از انتشار آلبومش مصاحبه ای داغ و جنجالی را با بک استیج انجام داد که خواندنش را حتما به شما توصیه می کنیم . البته جا دارد تشکرکنیم از آقای حامد که با توجه به اینکه هنوز عزادار پویا قاسمخانی بودن وقتشون رو در اختیار ما گذاشتن . همونطور که در عکس ها هم مشخصه ایشون هنوز از عزای دوست صمیمیشون در نیومده بودن

    _ خوب از پروسه آلبوم شروع کنیم که اصلا چی شد استارت آلبوم خورد؟ و چه جوری با نیما آشنا شدید؟

    _ اواخر سال 89 من با نیما صحبتی کردم خوب توی فیس بوک با نیما آشنا شدم من یکی از طرفدارای نیما بودم و کاراشو خیلی پیگیری میکردم و از سال 85 هم که آلبوم 85 بنیامین منتشر شده بود و بعد از اون هر آهنگی که کار کرده بودو من تقریبا 99% گوش کرده بودم.

    قبل از این آلبوم ما دوتا آلبوم جمع کرده بودیم که یکیش به خاطر ارشاد و یکی دیگه بخاطر کمبود کیفیت کنار گذاشته شد بعد از اینکه با نیما توی فیس بوک صحبت کردیم اوایل سال 90 که دیگه جدی تر شد و با یک آشنایی رفتیم پیشش هرچند که حضور ایشون اصلا نیازی نبود رفتیم و بعد از یک جلسه قرار شد که ما 3/4 تا قطعه رو با نیما کار کنیم و بقیه رو اشخاص دیگه  تنظیم کنند چون اون موقع نیما سرش خیلی شلوغ بود

    _ اون موقع نیما با بنیامین کار میکرد؟

    _نه اون موقع اصلا هنوز بنیامین نقشی نداشت بعد از اینکه  ما استارت اولیه رو به صورت جدی زدیم به عنوان آلبوم یک ماه بعد بنیامبن اومد و همان زمانی بود که استارت رفاقت منو نیما خورده بود یعنی از حالت مشتری مداری دارآمده بود بود و ما با هم دوست شده بودیم بعد که بنیامین اومد خوب اولویت با بنیامین بود و 3 سالی بود که ازش آلبوم منتشر نشده بود و باید زودتر آلبومشو شروع میکردن.

    سه روز در هفته اختصاص داده شد به بنیامین وسط کارای بنیامین ثمین وطن دوست بود که اواخر آلبومش بود، از طرفی هم محسن همتی بود که از سال87 شروع به کار کرده بودن و باید اون  آلبوم هم به سرانجام می رسید.

    خوب سه روز که بنیامین، محسن همتی، ثمین وطن دوست، کنسرتای حمید عسکری اصلا قرار بود حمید عسکری توی کمای3 و خوشبختی تَِرک داشته باشه. همه ی اینا باعث شده بود ما به زور و بدبختی آهسته آهسته این آلبومو جلو ببریم تا اینکه خورد به زمانی که بنیامین با گروه به مشکل برخورد ، تنظیمات خوب در نمیومد و کار بنیامین متوقف شد. من از فرصت استفاده کردم اون موقع محسن همتی هم آلبومش جمع شده بود و برای ثبت ارشاد رفته بود و ما با خیلی نیما وقت میگذروندیم و تونستیم تو اون برهه از زمان آلبومو پیش ببریم. بعد دوباره بنیامین با گروه اکی شد قرار شد تو آلبوم بنیامین، فرشاد فارسیان و علی منصوری توی تنظیمات دخالت نکنن و فقط نیما کار کنه، این قراری بود که محسن رجب پور با نیما گذاشت همون روز هم من هم تو استودیو بودم. خلاصه رفتیم جلو تقریبا 5-4 تا آهنگ تموم شد. بعد که بنیامین اومد دوباره سه روز در هفته بنیامین بود ، کنسرتهای بنیامین بود ، کنسرتهای حمید عسکری بود، روزای تمرین نیما بود خیلی سخت بود تا جایی که من هر روز به نیما زنگ میزدم که امروز برنامه چیه؟ میگفت امروز نیا فردا بیا، فردا میرفتم یکی دیگه اومده بود خیلی سخت بود کار کردن تو اون شرایط و تنظیم هارو جلو بردن. انقدر که دیگه خسته شدم فقط میگفتم نیما هرجوری هست این آلبومو بزن و جمعش کن. ولی از سر وسواسی که نیما داشت روی کار یهو می دیدم یک صبح تا بعد از ظهر 2 خط تنظیم شده بود این هم سر وسواسش بود  هم اینکه پای رفاقت وسط کشیده شده بود نمی خواست یه کار معمولی بهم بده میگفت یه کاری باید بزنم که حداقل کم نزاشته باشم .این همه معطلت کردم چون همون سال اول به خاطر یک سری مشکلاتی که نیما  داشت و بدقولیایی که مدیر برنامه ها باهاش میکردن اوایل سال 91 با باهاش 5 تا آهنگ رو تسویه کردم، بحث یه آهنگ دیگه مطرح شد که ترانشو نیما گفته بود و ما هم به نام نیما زدیم چون اون فضای ترانه طی یک اتفاق واقعی برای نیما  بود . نشستیم با نیما ، و نیما این ترانه رو گفت و به اسم خودش هم ثبت کردیم یعنی در زمان حیات نیما این ترانه رو فرستادیم ارشاد مدارکشم هست و مجوز هم دادن. جالب بود ترانه هایی که به اسم خودم بود رو رد میکردن ولی ترانه ایی که مال نیما بود رو همون اول مجوز دادن .

    کم کم اومدیم جلو آلبوم 93 بنیامین که تموم شد 2 ماه فرصت داشتیم .کنسرتا برقرارد شد ، بعد آلبوم بنیامین نیما به عنوان تنظیم کننده فقط سه تا فطعه بست و بیشتر برای مستر پیش نیما مشتری میومد .

    خوب من تو اون برهه از زمان تمام کار و کسبم رو گذاشته بودم زمین برای اینکه آلبومم جمع بشه. 2 روز قبل فوت نیما قول داده بود که یک آهنگ بهم هدیه بده. ترانه و ملودیش آماده شد و رفتیم با محمد مجرلو ضبط کردیم و فرار شد نیما تنظیم این ترک و بزنه و تموم شه به قول خودش میگفت که حالا بخاطر اون بدقولیایی که به تو کردم این تراک رو به تو هدیه میکنم.

    ولی متاسفانه پس فرداش داریوش صالح پور به من خبر داد نیما از دنیا رفته، یعنی من دو روز قبلش نیما رو تو استودیو دیدم و روی تنظیم ها کار کردم و فقط روز آخر پیشش نبودم. یعنی از نظر زمانی آخرن فعالیت های نیما روی آلبوم من بود ، همه کارا به مرحله میکس رسیده بود چون نیما هر کار رو که تنظیم می کرد میکس ش رو هم انجام میداد و اخرش مستر میکرد و بعد هم کارا رو میبردیم واسه انتشار. خوب ما اون موقع مجوز ترانه هارو گرفته بودیم، نیما که فوت کرد آهنگها رو بردم ارشاد گفتن که فاقد اثر هنریه. خدا جناب پیروز ارجمند رو برای من از آسمون  رسوند یه جلسه گذاشتند. ایشون گفتند یه جلسه براتون میزارم با شورای موسیقی ؛ شورای موسیقی هم گفتند کارها رو دوباره بفرست من هم فرستادم؛ کارا کم کم آماده شد و مجوز گرفتیم و فقط یکی از آهنگ هایی که نیما تنظیم کرده بود مجوز نگرفت ؛ هنوز هم اصلا معلوم نیست برای چی به اون ترک مجوز ندادن . بالاخره برج 3 سال 94 مجوز گرفتم. بعد بی تجربگی کردم یه قرار دادی رو به اشتباه برای پخش آلبوم  بستم و خلاصه سر انتشار این آلبوم حسابی اذیت شدم

    چطور ؟

    این شرکتی که می خواست برای من مجوز بگیره خیلی من رو اذیت کرد با کمک علی حسین زاده و برادرش رفتیم دنبالشو مجوز رو گرفتیم به این صورت که یه نامه نمایندگی از طرف شرکت به من دادن و من خودم افتادم دنبالش و همه ی مجوزها رو گرفتم بعد از گرفتن مجوز شرکت به من قول داد که برات کار رو منتشر میکنیم ؛ از برج 5 که ما قرارداد و بستیم شرکت شروع کرد به  بد قولی کردن ، بعد خوردیم به محرم و صفر، بعدش هم لطف خدا بود که تونستیم قرار داد رو فسخ کنیم و من به ناچار با هزینه خودم بیشتر به صورت مجازی نه فیزیکی آلبوم رو منتشر کردم یعنی تعداد محدودی از آلبوم رو تولید کردم به خاطر هزینه های زیاد تولید و پخش .

    _ از باز خورد آلبوم تا الان راضی بودید با توجه به اینکه یه آلبوم اولی هستید و کسی به اون صورت نمیشناستتون؟

    _ توقعم خیلی بیشتر از این بود بخاطر اینکه آخرین اثر زنذگی نیما بود . اما هرکی آلبوم رو شنیده هم تا الان راضی بود و تا حالا کامنت منفی نگرفتم.

    _ خوب این فاصله ی یک سال و خورده ای از فوت نیما تا انتشار آلبوم باعث شد کمی تب مردم نسبت به اسم نیما فروکش کنه شاید اگه همون اوایل فوت نیما آلبوم منتشر می شد اتفاقهای بهتری برای آلبوم می افتاد

    _ خوب نمی تونستم ، دنبال مجوزش بودیم ارشاد همکاری نمیکرد. ما همون سال اول یه ماکت زده بودیم از آلبوم که ترانه اینه ملودی اینه ؛ کلاً آلبوم اولی ها رو خیلی اذیت میکردن خدمتتون گفتم که آقای ارجمند رو خدا برای ما رسوند. خوب من از سال 85 تو ارشاد میرفتم و میومدم . به نظر من اونایی که اسم و رسم ندارن اصلا نباید سمت ارشاد برن اگر بعد  آلبوم اول که هزینه کرده بودم و منتشر نشد کار مجاز رو کنسل می کردم و یه کلیپ داده بودم الان مثل خواننده هایی که این کار رو کردن و الان هم رو استیج هستن صد در صد  جایگاه بالاتری تو موسیقی داشتم.

    _ یعنی فکر میکنی چون کلیپ ندادی اشتباه کردی؟

    _ آره اشتباه کردم

    _ قصد نداری که کلیپ بدی؟

    _الان منتظر بازخورد البوم هستم ببینم چه جوریه مردم چیکار میکنن اما امسال هم احتمال داره تا آخر سال کلیپ ندیم اما هر ماه یک تراک منتشر میکنیم ببینیم فید بک مردم چطوریه

    _ قطعاً کار باید خوب تبلیغ بشه تا مردم بشنونش

    _ الان کار رو به گوش مردم رسوندن خیلی سخت شده یعنی هفت خوان رستمه واقعا کار باید خاص باشه انگار باید خدا دست بزاره رو آهنگت پلی کنه که مردم بشنون حتی اگر کارتم خوب باشه باید خیلی هزینه کنی تازه شاید شنیده بشه

    _ الان یعنی تا آخر سال 95 نمی خوای موزیک ویدیو بدی بیرون؟

    _ بستگی داره الان یک موزیک ویدیو خوب ساختن حداقل 10 ملیون هزینه داره که مردم به چشمشون بیاد بعد باید بری مجوز بگیری تو اینترنت پخشش کنی تازه اونم اگه وارد شبکه های ماهواره ای بشه بازم وزارت ارشاد می خوادتت . الان زانیار فکر کنم بخاطر همین ممنوع الکاره که مجوز کلیپشو داشته اما ازشبکه های ماهواره ای پخش شده بوده و از ارشاد خواستنش الانم ممنوع الکار شده.

    خوب میتونید کلیپ و به شبکه های ماهواره ای ندین !

    ببینید وقتی برای یک موزیک هزینه میشه چرا میشه برای اینکه این موزیک باید به چشم مردم بیاد خوب این کجا باید پخش بشه که مردم ببینند الان همون زانیار که مجوز گرفته خوب یعنی کارش مشکل نداشته که مجوز دادن حالا داده به شبکه های ماهواره ای که مردم ببیننش.

    _ خوب ارشاد میخواد اصلا مردم سمت شبکه های ماهواره ای نرن !!!

    _ خوب پس باید یه شبکه رو راه بندازن که خواننده ها با المان های مجاز کشور کلیپ بسازن و از اون شبکه پخش بشه . اگه این جور نباشه دیگه پس اصلا چرا دارن به موزیک ویدیو مجوز میدن؟ خوب مردم کجا کلیپ ها رو ببینن؟ مگه تلوزیون پخش میکنه؟

    _ البته موزیک ویدیو هایی رو ممنوع کار میکنن که خیلی بگیره اونایی که خیلی دیده نشه رو کاری ندارن !

    _ خوب چه کاریه که آدم اصلا یه کاری رو انجام بده که نگیره بعد بیاد موزیک ویدیوشم بده، اون کاری که خواننده فکر میکنه خوب شده ، با سلیقه ی مردم جوره یه موزیک ویدیو مناسب هم براش میسازهکه بیشتر بگیره اگه قرار باشه نگیره که اصلا چرا هزینه کنه

    برخورد تهه کننده ها با آلبوم اولی ها چطوره ؟

    من فقط از برخورد آقای علمشاهی خوشم اومد با احترام رفتیم قطعات رو تا ثانیه آخر گوش دادن حتی یک ثانیه ازیک قطعه رو نزدن بره جلو حداقلش اینه که با احترام باهام برخورد کردن ولی گفتن فعلا شرایط سرمایه گذاری نداریم که خوب این هم بخاطر سیاست های شرکتشون بود‎

    اما بقیه حتی  حاضر به شنیدن آهنگا نبودن حتی با اینکه اسم نیما رو میاوردیم فقط این اواخر یک هفته قبل از انتشار آلبوم یک قراری با آقای رجب پور داشتیم که گفتن یک قطعه رو حذف کن برو آلبوم بده بیرون بعد عید بیا با هم صحبت کنیم.

    _ آقای رجب پور مثله اینکه دارن یک آکادمی راه میندازن؟

    _ بله اونجا هم با من صحبت کردند راجع بهش

    _ شما هم جزو اون گروه آکادمیشون هستی؟

    _ من نرفتم راجع به این موضوع صحبت کنم فقط رفتم راجع به آلبوم توی استودیوی نیما صحبت کردم .

    _ الان استودیو نیما دست آقای رجب پورهستش ؟

    _ نه دست چهارتا جونه که اتفاقا من از کارشون خوشم اومد که فکر کنم یکیشون هم توی همین آکادمی هستش . یه آقایی به نام سپهر بود که من دوتا از کاراشون رو شنیدم و خوشم اومد .

    _ وضعیت موزیک رو چه جوری میبینید؟ به عنوان آدمی که تازه آلبومش با هزینه ی شخصی منتشر شده؟

    _ با توجه به نجربه ی 10 ساله ی من اگر قرار باشه دوباره شروع کنم میرم سمته شبکه های ماهواره ای یعنی اینو انگار اصلا خود ارشاد داره تلقین میکنه. وقتی میبینی اونجا هنوز کار رو نشنیده میگن فاقد اثر هنریه و اصلا به سلیقه ی خواننده و ناشر هیچ احترامی نمیزارن دقیقاً خوانندخ رو سوق میدن به سمت ماهواره  ببنید کارمن حتی یه ذره فالشی یا ایراد فنی نداشت پا با این حال گفتن موسیق فاقد اثر هنریه  انگار فقط نشستن اونجا که ایراد بگیرن و اون هم نه ایراد های فنی ایرادهای سلیقه ای. اگر بخوام برگردم عقب یا حتی اگر هرکدوم از دوستانم بخوان شروع کنن حتما بهشون میگم ابتدا سمته آلبوم مجاز نرن، هزینه ای که بابت یک آلبوم میشه خیلی بیشتر از یک ویدئو عالیه . همینطور زمانی که صرف تولید یک آلبوم میشه ، برای یه آلبوم اولی حداقل دو سال طول میکشه تا کار ازطرف ارشاد تایید بشه یعنی رسما باید خیلی آینده نگر باشید یا حتی پیشگو باشید که بدونید دوسال بعد مردم سلیقشون چه جوریه تازه شاید اونم زمان قوانین فرق کنه و ارشاد کارشما رو قبول نکنه.

    _ یا با یه حاشیه بیای بالا

    _ دقیقا ... مثلا صدات شبیه شادمهر باشه ،  قیافت شبیه فلانی باشه یا پارتی کلفت داشته باشی یا مثلا بری فلان مسابقه ی شبکه ی ماهواره ای شرکت کنی مردم بشناسنت، این اصلا خوب نیست اینجوری تبعیضه بین خواننده هایی مثل من که با سرمایه خودم شروع کردم حداقل قانون رو  رعایت کردم با خواننده ای که رفته شبکه های ماهواره ای رو آباد کرده و الان رو استیجه.

    _ فکر میکنی ارشاد چه برخوردی باید در مورد این قضیه داشته باشه؟

    _ همون طور که امیر حسین مقصودلو این مسیر رو رفته و بهش مجوز نمیدن به خواننده های قانون شکن هم نباید مجوز بدن بدن اصلا مشکل امیر حسین مقصودلو چی بوده که بهش مجوز ندادن اونم رفته کلیپ ساخته خواننده هایی هم که الان هرشب روی استیج هستن هم با شبکه های ماهواره ای کار کردن.

    _ امیر حسین مقصودلو بخاطر واژه های غیر اخلاقی مجوز نمی گیره

    _ خوب اونم میگه من توبه کردم خوب اونم کارش اشتباه بوده اشتباه هم باید بخشیده بشه الان من نمیگم ایشون باید مجوز بگیره ها من میگم اگه ایشون نباید مجوز بگیره قانون شکنها هم نباید بگیرن، اونا هم رفتن با ماهواره کار کردن.

    _ فکر میکنی اگه دلالهایی این که میان به گفته ی آقای ارجمند امضای اقای مراد خانی و ... رو جعل میکنن یاشرکت هایی که که فقط به اسم تولید آلبوم شرکت زدن و هیچ حمایتی از آلبوم اولیها نمیکنن و فقط به فکر کنسرت گذاشتن و سود خودشونن یا ازالبوم اولی هابرای گرفتن مجوزپول می گیرند جمع بشه وضعیت موزیک بهتر میشه؟

    _ به نظر من زمانی وضعیت موسیقی بهتر میشه که ارشاد بیاد اشکالات فنی و ایرادهای اخلاقی  کارها رو بگیره.

    _ به نظر شما نباید ارشاد بودجه ای رو تخصیص بده به موسیقی؟

    _ اگر یک شبکه مثل شبکه آی فیلم بیاد که فقط برای موسیقی باشه که صد در صد وقت هم کم میاره اگر اینکارو بکنن نه دیگه مردم سمت شبکه های ماهواره ای میرن خیلی هم از اینی که هست بهتر میشه و گوش مردم به سمت موسیقیه بهتر میره و تموم سبک ها مخاطب خودشونو پیدا میکنن.

    _ یعنی موافقین با اینکه یک شبکه موسیقی داشته باشیم؟

    _ صد در صد

    _ برنامه هایی مثل ساعت 25 و این برنامه ها چه تاثیری رو پیشرفت موسیقی داره؟

    _ برنامه ساعت 25 همش از خواننده های اسم و رسم دار دعوت میکنه من ندیدم از یک خواننده آلبوم اولی دعوت کنه مثلا من الان حدودا یک ماه آلبومم اومده بیرون فقط موسیقی ما بهم پیشنهاد مصاحبه دادن و یک مسیج هم از ایده آل تو صفحه اینستاگرام دیدم و شما که از همون اولش پیگیره کارهای من بودید.

    _ به نظرت راهی که مخاطب یک کار خوب و بشنوه چیه؟

    _ خیلی سخته، اگه الان هرمنطقه 1000 تا زیر زمین داشته باشه حداقل 10 تاش استودیو شده ، الان اگهی روزنامه رو که نگاه میکنی نوشته فول آلبوم، شعر، ملودی و تنظیم کلا 3 میلیون تومان بعد جوونای ما میان اون کارو میگیرن و با کمترین کیفیت پخش میکنن بعد اگر یک نفر هم دانلود کنه میگه این آلبوم اولی ها هم بدرد نمیخورن بزار همون قبلیارو گوش کنیم یه سریا هم مثل محسن همتی به نظر من همون موقع که اومد بیرون استاندارد های لازم رو داشت و اصلا شنیده نشد اونم نیما زده بود

    _ ولی خوب مثلا یه آلبومی میاد مثل زیر بارون 1 و اونجوری میگیره دلیلش چی بوده؟

    _ ببینید یادمه نیما خودش خیلی تبلیغ کرده بود و واسه این آلبوم تو مصاحبه آخرش با خود شما هم این رو گفت ؛ به نظر من آلبوم زیر بارون نگرفت قطعه این چه حسیه گرفت که اون نبوغ نیما رو نشون میداد بخاطر همین بود که من میگم نیما بهترین تنظیم کننده ایران بوده چون هیچ تنظیمی بعد از انقلاب توی این سبک تولید نشده که یک دقیقه و نیم بدون اینکه خواننده وارده موسیقی بشه پلی بشه اما شنونده رد نکنه بره یعنی خواننده هیج تاثیری توی این قطعه نداشته اصل کار رو نیما انجام داده

    _ بله تو مصاحبش با من گفت من این کارو انجام دادم که بگم من تواناییشو دارم، چه توصیه ای داری الان برای اونایی که می خوان کار کنن خوب بالاخره یه عده دوست دارن دیگه؟

    _ من از سال 81 نوازندگی گیتارو شروع کردم سال 90-89 که رفتم پیش نیما فکر میکردم که الان دیگه خوندنو بلدم و میتونم وارد بشم اما نه اینطوری نبود تازه با اینکه قبلش دوره ی سلفژ رو گذرونده بودم با توصیه نیما رفتم کلاس آواز یعنی باید قوی باشی بعدش راهتو انتخاب بکنی به نظر من اصلا صدای بد وجود نداره باید با توجه به صدات سبکتو درست انتخاب کنی صدا شاید 15% قضیه خوانندگی باشه باید با توجه به رنگ صدا موسیقی رو انتخاب کنی بعد بری تو اون سبک تنظیم کننده خوبی پیدا کنی که باز اونم خودش هزینه های زیادی داره به نظر من اگر به جای اینکه برن آلبوم جمع کنن برن همون یه موزیک ویدیو جمع کنن بهتره.

    _ نمی خوای دیگه کار غیر مجاز انجام بدی؟

    _ خوب من دیگه خواننده رسمی شدم همه این کارها رو کردم که به اینجا برسم ولی خوب مسیر اشتباه بوده همون سال85 پروندم هست

    _ خوب موسیقی ما 8 سال بد و طی کرد

    _ نه قبول ندارم اونایی که غیر مجاز کار کردن دارن خوب کار میکنن اگه 8 سال بد رو کار کردن چون به نظر من پدیده ای نیومد بالا مثلا م . ف اومد که اصن نمیشه اسمشو گذاشت پدیده مرتضی پاشایی اومد که اونم زحمت کشید بنده خدا خیلی تلاش کرد تا اون صدای جادویش رو به گوش مردم برسونه و ماسفانه سرطانش بیشتر مرتضی پاشایی رو آورد بالا تا صداش یعنی مردم هر هفته اونو میکشتنش ولی واقعا روحش شاد باشه صداش خیلی جادویی بود دیگه تکرار نمیشه مثل ناصر عبدالهی به نظرم اینایی که میرن رو استیج کارای مرتضی پاشایی رو میخونن واقعا اشتباه می کنن صدای مرتضی واقعا جادویی بود

    _فکر میکنی خواننده هایی که الان روی استیجن چند سال دیگه جا دارن رو استیج بمونن؟

    _ با این آلبومهای که دارن منتشر میکنن خیلی دوام نمیارن جوونایی هستند که دارن خوب کار میکنن مثل سپهر که من تو استودیوی نیما دیدمش ؛ مثل فوتبال دیگه الان سن خداحافظی از فوتبال خیلی اومده پایین جونا الان فوق العاده بازی میکنن یعنی اگر خواننده های اسمی کاراشون رو آپدیت نکنن و نیان خودشونو به پای این جوونا برسونن همشون محو میشن آلبوم آخر آقای " ب . ب " مگه خوب بود؟ یا " ح . ع " کار خارق العاده ای بود یا خود " ب . ج " این سه تایی که گفتم خودم خیلی دوست دارم و کاراشونو دنبال میکنم محمد علیزاده یک کار خیلی خوبی کرد اومد با مهرزاد امیرخانی کار کرد خوب کارهای ایشون جوون پسنده ، ترانه هاش خیلی خوبه فکر کنم محمد علیزاده امسال بیشتر از همه هم کنسرت گذاشت چون کار خوب کرد .

    _ توی مجازا آخرین آهنگی که بیشتر نظرت رو جلب کرده چی بود؟

    _ کارا همه تو یک سطح بوده کاری نشنیدم که بگم وای چه کاره فوق العاده ای ، بچه ها حتی هم سطح خودشونم نبودن من فقط یک قطعه رو خوشم اومد که چند وقت پیش بابک جهانبخش منتشر کرد به نام " مثل همه " و اونم چون تیم کلاً متفاوت بود و تنظیم کننده  جدید بود

    _ یه سری اسم میگم یه جمله بگو

    _نیما وارسته :   نابغه ی موسیقی ایران

    بابک جهانبخش :    همیشه خوب

    فرید احمدی :     صاحب سبک

    احسان علیخانی :   مجری خوب

    محسن رجب پور :   بزرگترین تهیه کننده موسیقی ایران

    غلام علمشاهی :   درست ترین تهیه کننده موسیقی ایران

    مجید خراطها :   اصلا مخاطبش نیستم

    سامان جلیلی :   شادمهر

    شادمهر :   اگر کاور نمیکرد واقا کینگ آو پاپ ایران بود

    سیروان خسروی :   یکی از بهترین تنظیم کننده های ایران

    ناصر عبدالهی :   تکرار نشدنی

    _ حرف نگفته ای درد و دلی خواسته ای از مردم ؟ ارشاد؟

    _ من الان راجع به ارشاد هر حرفی بزنم و داد هم بزنم به گوششون نمیرسه اگه یک جلسه برای من بزارن بگن توی ارشاد ایراد های ما رو بگیر باید یک هفته برم اونجا براشون صحبت بکنم واقعا از سال 85 من اذیت شدم دیگه می خواستم کارو همین جوری منتشر بکنم که به اصرار علی حسین زاده انجام ندادم.

    _ نقش علی حسین زاده رو تو آلبوم نگفتی؟

    _ از ب بسم الله نیما علی رو به من معرفی کرد از جلسه اول که رفتیم با نیما صحبت بکنیم که ملودی ها رو تنظیم بکنه ازش خواسته بود که بیاد یه دستی به سر و روی ملودی های من بکشه یعنی واقعا علی مدیریت هنری آلبوم رو بر عهده داشت . اون چیزی که من ساخته بودمو رنگ و روی درست بهش داد دوتا تنظیم خیلی خوب برام زد این "دوستت دارم" که سر آلبومی هم هست اصطلاحاً   فرشاد فارسیان تنظیم کرده بود که ارشاد رد کرد و گفته بود برو درستش کن خوب اون موقع فرشاد تو ایران نبود مجبور شدیم تراک 1 رو از اول تنظیم کنیم ، بعد فوت نیما هم قطعه ی پازل رو ساختیم یعنی ولی علی اگه تنظیم هم تو آلبوم نداشت ، باز هم مدیر هنری آلبوم بود خیلی زحمت کشید یعنی واقعا مدیونشم حتی توی بعضی از ترانه ها هم دستی به سر روی کار ها کشید

    _ از مردم چه درخواستی داری؟

    _هنوز انقدر خودمو بزرگ نمیبینم که از مردم چیزی بخوام ولی همیشه خواستم کار خوب گوش بدن برای وقتشون ارزش قایل بشن چون موسیقی غذای روحه دیگه کاره خواننده هایی رو که میگن که تیغ بردارن بزنن رو رگشون وای چرا انقدر دنیا بده حالا من چیکار کنم؟ رو گوش ندن

    یه سری از مردم و درک نمیکنم میشینن یه سری فیلمهای غمناک نگاه میکنن تا آخرشم باز هم غمگین تموم میشه یعنی هیچ امیدی تو فیلم نیست آهنگم همینه آخرم هیچ امیدی تو آهنگ نیستش موسیقی غذای روحه باید شاد باشه یا حال آدم رو عوض کنه ؛ خوب کنه ، نه اینکه حالشونو بد کنه فقط خواهش میکنم موسیقی خوب گوش بدن

    _ در مورد خودت چه خواسته ای داری ؟

    _ اینکه کسایی که این مصاحبه رو میخونن خواهش میکنم آلبوم منو با تمام خواننده های بِرَند مقایسه کنن و بهم نمره بدن و بگن که تو واقعا لیاقت داری که باشی یا نه ؟ بعد مقایسه بکنن آلبوم من رو با آلبومهایی که امسال اومده با توجه به اینکه آلبوم من 3 سال پیش ساخته شده

    _ حرف آخر؟

    _ مرسی از شما که همیشه حامی من بودی زحمت کشیدی ، از پدر و مادر نیما خیلی ممنونم که خیلی زحمت کشیدن بعد از فوت نیما و فقط دوست دارم یه پرانتزبازکنم و بگم اون آدمهایی که حالا داعیه داره نیما شدن ، منتقد آلبوم من شدن ، حتی بی انصافانه منتقد نیما شدن مثل آقای "س.پ" شما خودت هم یادت هست که نیما تو آخرین مصاجبه زندگیش که با خود شما بود از چه افرادی گلایه داشت و چه درد و دلهایی توی دلش بود ولی حرفی نمیزد من هم به احترام خواسته ی نیما سکوت می کنم فقط بهشون می گم خدایی هست که شاهد و ناظر همه ی اعمال ما هست . و در نهایت تشکر می کنم از تمام کسایی که باعث شدن این آلبوم منتشر بشه و برای پویا قاسم خانی عزیز عکاس و طراح آلبوم که یک هفتست به رحمت خدا رفته هم طلب مغفرت و آمرزش دارم

    تیم بک استیج نیز برای آقای حامد و خانواده محترمشان آرزوی روزهایی سرشار از شادی و سلامتی دارد

    در پایان اگر هنوز موفق به خرید آلبوم پازل نشدید میتوانید این آلبوم را از سایت بیب تیونزبیب تیونز تهیه کنید

  • وحید حامد : اگر با دقت گوش کنید نفس های نیما هم در آلبوم پازل جریان دارد
    توسط

     

    بک استیج سالومه گلمکانی - دیشب طی مراسمی در خور شأن نیما وارسته و وحید حامد جشن امضای آلبوم پازل در نگار خانه آس برگزار شد .دراین مراسم که با حضور پدر و مادر زنده یاد نیما وارسته و خانواده ی حامد به همراه بزرگان موسیقی و هواداران وحید حامد برگزار شده بود پدرنیما وارسته ابتدا طی ایراد سخنان از صحبت هایی که مرحوم نیما قبل از فوتش درباره ی این البوم واین جشن گفته بود صحبت کرد و سپس از این که چند شب قبل خواب پسرش را دیده ونیما تاکید به حضورشان در این جشن داشته

    تریبون را به وحید حامد سپرد وحید قبل از هر حرفی از علی حسین زاده که میکس و مستر البوم را بر عهده داشته و بار زیادی از البوم بر دوش وی بوده خواست تا برای مردم صحبت کند حسین زاده ضمن تشکر از حضار گفت یقینا اگر خود نیما اینجا حضور داشت اتفاقات قشنگ تری رخ میداد اما نیما دوست صمیمی که نه مثل برادر من بوده و خیلی خوشحالم که افتخار داشتم ادامه همکاری با وحید را من انجام بدهم که با تشویق حضار مواجه شد پس از ان وحید ضمن تشکر ازحضور مردم گفت من سخنور خوبی نیستم اما خیلی تشکر میکنم از همه ی شما برای حضورتان پوروسه ی پخش این البوم حدود 4 سال طول کشید قرارداد های اشتباه کم تجربه گی و مسایلی که نمیخواهم در این شب شاد ان را باز کنم باعث شد که این البوم امروز به دست شما برسد شاید اگر 2سال پیش البوم به دست شما می رسید اتفاقات قشنگ تری رقم میخورد وی افزود شاید این البوم اخرین اثر انتشار یافته از تنظیم های نیما وارسته نباشد چرا که قبل از این در البوم های دوستان خوبم ثمین وطن دوست ،شاهین ترابی تنظیم و نوازندگی داشته منتها روز های اخر عمر نیما صرف این البوم شد برای همین از این اثر به عنوان اخرین یادگاری نیما وارسته یاد میشود وی همچنین افزود در این البوم قطعه ای وجود دارد به نام مادر که ان را به مادر خودم و مادر نیما جان و تمام مادر های حاضر در سالن تقدیم میکنم نکته قابل توجه این است که در قطعه نیما به نوازندگی ویلون پرداخته و من از علی حسین زاده خواهش کردم موقع میکس و مستر کار طوری کار را انجام دهد که صدای نفس های نیما هم شنیده شود و د واقع میخواهم بگویم صدای نفس های نیما هم در این البوم جاریست در ادامه یکی از خبرنگاران حاضر در سالن در مورد این که اثاری که وحید حامد نام برد مورد تایید خانواده وارسته می باشد یا خیر از پدر زنده یاد وارسته سوال کرد که ایشان جواب دادند بله هر اثری که پسر من ان را تنظیم کرده باشد یادر ان نواخته باشد مورد تایید و استقبال ما قرارار میگیرد حتی قصد داریم کار هایی که در هارد دیسک کامپیوتر استودیو نیما وجود دارد را به تناوب زمانی در اختیار مردم قرار دهیم در ادامه خبر نگار افزود خواهش می کنم اجازه ندهید که وجهه ی نیما نیز مانند وجهه ی مرتضی پاشایی پس از مرگ با انتشار بیش از حد اثار مختلف از بین برود که در این جا وحید حامد گفت این اثار قبل از فوت زنده یاد نیما وارسته در اختیار دوستان قرار گرفته حال اینکه ان را پخش کنند یا نه با خودشان است مثلا ثمین به من گفت که قرار است کار را منتشر کنند اما اقای ترابی معلوم نیست که بخواهند کار ها را پخش کنند البته قسمتی از کار های البوم اقای ترابی با نیما بوده در پایان دیجی پک هایی که از پیش اماده کرده بودند را توسط وحید حامدو پدرنیما وارسته امضا شده به مردم تقدیم شد و سپس در لابی نگار خانه مردم با وحید حامدعکسهای یادگاری انداختند گفتنیست روز جمعه مصادف با تولد نیما مراسمی هم بر سر مزار ان مرحوم برگزار خواهد شد

    در پایان جا دارد تشکر کنیم از حضور خانواده حامد ، خوانواده وارسته ،علی حسین زاده، غلام علمشاهی ، امیر طبری ، علی کیانی ،سجاد راد ، امید احمدی و تیم همکارانش ،محمد کریمی ، و تمام اصحاب رسانه و پرسنل نگار خانه ی آس پل رومی ،با ارزوی موفقیت روز افزون برای وحید حامد

     {gallery}puzeel jashn{/gallery}

  • پازل وحید حامد منتشر شد
    توسط

    آخرین یادگارهای نیما وارسته با صدای وحید حامد راس ساعت 11:11 دقیقه روز 11/11 منتتشر شد

     

    این آلبوم شامل 8 قطعه می باشد گفتنیست که تمام ترانه ها به غیر از یک ترانه که اولین و آخرین سروده زنده یاد نیما وارسته است از سروده های خود وحید حامد و همه ملودی ها نیز ساخته ی خوده وی بوده است

    این آلبوم را  هم اکنون می توانید از مراکز فروش معتبر موسیقی همچنین سایت بیب تیونز  بیب تیونز خریداری نمایید

    در ادامه پوسترهای آلبوم و تیزر تصویری آلبوم پازل را ببینید  :

    لینک خرید آلبوم از بیب تیونزلینک خرید آلبوم از بیب تیونز

    دانلود تیزر تصویریدانلود تیزر تصویری

    {gallery}puzzle_nima{/gallery}

آمار بازدیدکنندگان

606425
TodayToday724
YesterdayYesterday864
This_WeekThis_Week1588
This_MonthThis_Month17086
All_DaysAll_Days606425